Testy

TOTO je magnet na pohľady! A to, čo skrýva pod kapotou vás oprie do stoličky

„Máte krásne auto!“ „To je raketa, koľko to ide?“ „Teda, to muselo stáť! Ale je nádherné.“

To boli najčastejšie reakcie úplne neznámych ľudí na BMW X6, a bolo jedno, či išlo o čašníka v kebabárni, obsluhu na čerpacej stanici, alebo náhodného okoloidúceho na parkovisku. To auto jednoducho priťahuje pohľady. Ale aby sme iba nekriticky nechválili. Boli aj reakcie, ktoré auto označili za obrovské, prípadne sa pýtali, na čo je komu auto, ktoré nie je ani praktické ako SUV, ani také elegantné ako klasické kupé.

Ako to teda je s BMW X6? Dokáže nahradiť klasické kupé?

Musím odpovedať z vlastných skúseností. Po teste klasického veľkého kupé BMW 850i som si kládol otázku, prečo má také veľké auto tak málo priestoru na hlavu. S mojimi 190 cm som sa tam nevedel poskladať tak, aby som sa cítil dostatočne komfortne. Tento problém som v X6 nemal. Ani som si neuvedomil, že sedím v aute, ktoré má ambície pripomínať kupé. Vzadu to bolo na hlavu o čosi tesnejšie, no v klasickom kupé BMW radu 8 som si dozadu radšej ani nesadal.

Spotrebou si boli obe autá veľmi blízke. Veď ich poháňal rovnaký motor, ktorý skryl rozdiely v čelnej ploche, aerodynamike aj v hmotnosti. Takže v meste a v zápchach rátajte s 20 l/100 km, mimo mesta spotreba výrazne klesá. Asi po 800 km, ktoré viedli aj po okreskách a diaľniciach, sa ustálila na 14,3 l/100 km. Veľa? Skúste s ním zrýchliť. Na plynový pedál potrebujete zbrojný pas. Tlak do sedadla je drvivý. Slabšie žalúdky to nemusia úplne zvládať. A milovníci rýchlosti budú výskať od radosti.

BMW X6 M50i xDrive

Z 0 na 100 km/h pod 4,5 sekundy je hodnota rýdzich športových automobilov. Tu rozprávame o 2,2-tonovom SUV. Chcete nižšiu spotrebu? Kúpte si menší motor. Toto je 8-valec s dvoma turbami. A že to nie je také praktické ako klasické SUV? Napríklad v porovnaní s pokrvným bratom BMW X5? Myslíte si, že to niekoho trápi? Priznávam, pred pohľadom na štatistiku predajov za rok 2019 na Slovensku som očakával tesnejší súboj. Časť výsledku môže hovoriť aj o tom, že X5 bola minulý rok horúca novinka a aj preto si ju domov odviezlo 456 majiteľov, zatiaľ čo končiacu X6 iba 86 priaznivcov kombinácie SUV a kupé. A ako dopadlo BMW radu 8? Tých zanietených puristov, ktorí sa pred SUV prežehnávajú, vyťahujú kríž a najradšej by im zarazili dubový kolík do kapoty, asi naozaj nie je až tak veľa. Iba 33. Takže ak si ľudia kupujú kupé, tak sa asi naozaj rozhodnú pre o čosi praktickejšiu kombináciu s karosériou typu SUV.

Sledujte aj naše videotesty, kde sme sa pozreli na BMW X7. A aby to nemalo také jednoduché, postavili sme proti nemu Daciu Lodgy:

A čo za tie nemalé peniaze ponúka nové BMW X6?

Luxus, fantasticky spracované špičkové materiály a konektivitu, ktorá na nabíjanie či zrkadlenie mobilných telefónov cez Apple CarPlay nepotrebuje už žiadne káble, najnovšie bezpečnostné a asistenčné technológie a pocit, že máte absolútny prehľad nad premávkou. Zapnite si jazdného asistenta a na digitálnej prístrojovej doske sa vám zobrazia všetky vozidlá v okolí. Radary a ostatné snímače dávajú absolútny pozor, aby sa vám nič nestalo. Udržia vás v bezpečnom odstupe od všetkých okolo. A keď bude treba, raketovo zrýchlite a z krízovej situácie zmiznete. Očarí aj ovládateľnosť. Vďaka sériovo dodávanému natáčaniu zadných kolies dokážete zaparkovať aj vo veľmi tesných priestoroch či manévrovať v úzkych uličkách. A to máte k dispozícii aj zopár asistenčných systémov vrátane automatického parkovania či cúvania, ktoré túto prácu spravia za vás.

BMW X6 M50i xDrive

Vy si potom môžete naplno užívať nekonečnú dynamiku, ktorú zabezpečuje dvoma turbami podporovaný 8-valcový motor. Neviem si reálne predstaviť, načo dokážete využiť toľko výkonu. Iba ak by ste ho nevyhnutne chceli a potrebovali. To sú už potom argumenty plné emócií. A proti tým sa nebojuje. Len pozor, aby ste to s dynamikou nepreháňali. Zadní pasažieri totiž nemajú nad dverami držadlá, ktorých by sa mohli chytiť. To znamená, že ani vy si nezavesíte sako či oblek, ktorý si do auta donesiete na vešiaku. Malý háčik pri dverách na to nestačí.

BMW X6 M50i xDrive

Ozaj, batožinový priestor. Človek by povedal, že pri X6 nikoho nebude zaujímať. Ale ak by predsa – veľkostne mu nie je čo vyčítať, objemové litre mu nechýbajú. Rovnako tak ani rovná podlaha po sklopení operadiel zadných sedadiel. Variabilitu aj objem obmedzí akurát tak klesajúca línia, ktorá hovorí, že ide o SUV kupé. Mnohé dokáže zhltnúť aj veľký priestor pod dnom. Pracovne mu hovoríme pojazdná pivnica.

BMW X6 M50i xDrive

Takže ak je nejaký dôvod, pre ktorý vám padlo BMW X6 do oka, neberiete vyčítavé pohľady ekologických aktivistov vážne a zo všetkého najradšej sa opájate šialeným zrýchlením, prípadne potrebujete, aby vás ľudia uznanlivo poklepávali po ramene, pokojne si to auto kúpte. Určite vám pripraví nejeden moment plný radosti.

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 4
Klady
  • komfort cestovania
  • priestranná kabína
  • čitateľný podvozok
  • primeraná spotreba
Zápory
  • letargická dynamika
  • neprehľadná karoséria
  • syntetické riadenie
Martin Šebesta, profilová fotografia
Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.
Rád skúšam nové veci a neznášam jednoliatý spôsob života. Práve vďaka tomu som sa dostal aj k písaniu článkov. V novinárskej branži sa pohybujem od roku 2015, začínal som ako kameraman a redaktor v košickej regionálnej televízií Naša (ktorá sa neskôr preorientovala na Košice:Dnes). 90% svojho času venujem video-tvorbe a fotografii, no popritom sa rád uvoľním aj pri ďalších kreatívnych prácach.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie