Rodinné Combo Life je na 85% slovenský sen! Zbohom dodávkoidnosť

V našej redakcii sa o tento typ áut strháva boj. Obľúbené sú u nás najmä kvôli pohodlnej jazde a dostatku úžitkovej plochy, ktorú ponúkajú za rozumné peniaze, a tak som rád, že sa mi Opel Combo na tento týždeň podarilo vybojovať. Platia však tieto veci aj o ňom?
Vydané  Text: 
### Kamery, statívy, štúdiové svetlá… To všetko si raz za čas musím ako kameraman prenášať, **a tak by som bol nadšený, ak by mi Opel Combo parkoval pred domom.** A niet divu, okrem toho, že **prináša 2 126 litrov batožinového priestoru po sklopení zadných sedadiel, ponúka rozličné odkladacie priestory,** tak napríklad v stredovej konzole po pravej ruke vodiča schránku na mobilný telefón, peňaženku či fľašu hoc aj 2l vody, v kufri nájdete praktickú odkladaciu skrinku pripevnenú o vrchnú časť s nosnosťou až 10 kg, **zaujímavé je aj pláto s nosnosťou 25 kg, ktoré si viete variovať podľa svojich predstáv.** Nami testovaná verzia sa pýšila aj **panoramatickým oknom a hádajte čo sa nachádza hneď pod ním. Ďalšie odkladacie priestory,** tentokrát mám ale pocit, že dizajnéri hľadali inšpiráciu v lietadlách, a mne sa to veľmi páči!
### Prvá jazda Vitajte na „palube“ Opela Combo. Chytám sa „kormidla“, a som nadšený. Ľudia z okoloidúcich áut na mňa hádzali zvláštne pohľady. Prečo sa tak podivne usmieva? Azda sedí v nejakom superšporte? **Jazda Combom je istým spôsobom plavba. Príjemný posed, ktorý pri nastupovaní ocenia aj starší jedinci okoreňte pohodlným podvozkom a priestrannosťou a získate plnohodnotnú rodinnú dodávku.** V mojom prípade som si ho premenil na pojazdnú kanceláriu, veď aj tento článok je písaný za jazdy v aute – samozrejme na mieste spolujazdca. **Notebook som si pohodlne zapojil do 220V zásuvky a aj napriek tomu, že nie sme kopcovito naložení je jazda maximálne pohodlná a ani pozeranie do notebooku mi neprivodilo žalúdočné problémy.**
### Zbohom dodávkovému štýlu **Základným faktorom pri výbere auta je pre drvivú väčšinu Slovákov práve objem batožinového priestoru.** Do podobných áut ako boli predošlé generácie Opelu Combo, Citroënu Berlingo či Peugeotu Partneru TeePee ale ísť nechceli. Hlavný argument: **“Ja na dodávke jazdiť nebudem“.** A to je niečo, čo si už pri novej generácií týchto áut nepoviete. **Interiér prináša parádne vychytávky v podobe panoramatickej strechy, potešil ma aj odkladací priestor umiestnený nad hlavou.** Myslelo sa aj na pasažierov na zadných sedadlách. Už to nie je to nepekné otváranie okna vyklopením. Tentokrát si okno elektronicky otvoríte. Rodinne založení uvítajú isofixy na detské sedačky na každom zadnom sedadle, a pre starších pasažierov je pripravený USB port a samostatné ovládanie klimatizácie v zadnej časti. **Jedna z mála vecí čo mi pripomínala dodávku je stredová lakťová opierka. Tú má k dispozícií len šofér a na pohodlí veľmi nepridá – je úzka.** Čo ale množstvo ľudí ocení sú tri sklápacie sedadlá, ktoré po sklopení vytvoria takmer rovnú plochu. Budem teoretizovať, ste 4 členná rodina a chystáte sa na lyžovačku, sklopíte stredné sedadlo a aj napriek tomu sa pohodlne odveziete. **Avšak, užitočnosť sedadiel vytlačila ich komfort. Ja ako dospelý jedinec si neviem predstaviť cestovať na zadnom sedadle dlhé trasy do zahraničia k moru. Sedák je kratší a hlavová opierka tiež neuchváti.**
### Žiaden športovec Opel Combo **nepatrí k najchudším ani najmenším autám, preto je viac ako isté, že sa to do istej miery odzrkadlí na spotrebe.** Nami nameraná kombinovaná spotreba sa počas týždňového testu vyšplhala na **7,5 litra na 100 kilometrov. Majstri úspornej jazdy by ju stlačili aj o pol litra.** Na test sme mali **1.2 motor s turbom.** Combo tak roztláčalo 110 koňských síl. S čistým svedomím však môžem povedať, že aj plnšie naložené auto zvládlo cestu Košice – Bratislava bez toho, aby sa nejakým spôsobom trápilo, a to sme šli južnou trasou cez horský priechod Soroška. **Osobne by som si však vybral niektorý z ponúkaných dieselových motorov, u ktorých je spotreba pochopiteľne nižšia. No človek si pred kúpou musí zvážiť, čo od auta očakáva.** Pri takto vysokom aute raz od času šoférov potrápi nárazový, ten sme s prehľadom zvládli, ale pri „kormidlovaní“ sme sa zapotili.
### Vždy online Čo už k pohodlnej „plavbe“ pri moderných autách patrí je nepochybne **konektivita. Tú zvládlo Combo na jedničku.** Svoj smartfón s Android auto prípadne s Apple Carplayom si pohodlne zapojíte a stanete sa tak pánom 8 palcového displeja.
### Ťažké lúčenie 🙁 **Jazda v Opeli Combo Life je návyková.** Presun bicykla z Košíc do Bratislavy ma nijako nelimitoval, k nemu sa zmestili aj ďalšie kufre. Vyštartovať zo semafórov ako prvý mu tiež nerobilo problém a navyše som až na pár detailov nemal pocit, že jazdím v dodávke. Okey, na ulici sa za ním ľudia neotáčajú (až na pár starších ľudí), **ale viete čo? Na nič sa nehrá, a s tým, čo prináša je dobrým spoločníkom ako pre malých živnostníkov, tak pre rodiny s deťmi.** A prečo slovenský sen na 85%? Niektorým kupujúcim by mohla prekážať táto karosárska verzia, výkon a hlavne biela farba. Opel Combo však spája doteraz nespájané – štýl interiéru, konektivitu a v konečnom dôsledku, ak si priplatíte za auto vo farbe tak aj imidž.








Pokračujte na ďalší príspevok »