Škoda Superb dostala technologický update! Toto sa nám páčilo najviac:

Čo funguje, meniť netreba. Aj v takom duchu sa niesla modernizácia populárneho manažérskeho liftbacku strednej triedy. Napriek tomu nás novinka prekvapila niektorými technologickými inováciami.
Vydané  Text: 
Tretia generácia modelu Superb sa podarila. Po rebrandovanom Passate a jazvečíkovi prišla automobilka s originálnym a proporčne vyváženým dizajnom, ktorý zaznamenal okamžitý úspech nielen u nás, ale aj v západnej Európe. Predajné čísla vystrelili a z lacnejšej alternatívy sa takmer okamžite stal benchmark strednej triedy. **Byť považovaný za kráľa kategórie však nie je jednoduché a ako kedysi správne poznamenal Voltaire: „S veľkou mocou prichádza aj veľká zodpovednosť.“** Ak totiž sú ľudia na niečo zvyknutí, nechcú to meniť. Možno práve preto majú viaceré ikonické produkty už roky podobný vzhľad. Stačí sa pozrieť na operačný systém Windows, iPhone či Volkswagen Golf. Každý spomenutý produkt má identitu a charakteristické vlastnosti, ktoré sa rokmi takmer vôbec nezmenili. A mám taký pocit, že vlastnú identitu si našla aj posledná generácia modelu Superb.
Práve preto sa dizajnéri nepustili do revolučných zmien a snažili sa zachovať maximum z pôvodného dizajnového rukopisu. Modernizácia sa niesla v duchu technologickej aktualizácie. **Superb si po novom budete môcť objednať aj s Matrix svetlometmi, ktoré boli donedávna dostupné len v prémiových vozidlách.** Tie sme si však na prezentácii vyskúšať nemohli, konala sa totiž cez deň. Počas jazdy v podzemnom parkovisku však vynikli nové dynamické smerovky aj prisvecovanie do zákrut. O to sa už viac nestarajú hmlovky, ale hlavné LED svetlomety, ktoré sú posadené o niečo vyššie a lepšie osvetlia zákrutu.
Ďalšou zásadnou novinkou je prediktívny tempomat. Ten po novom zvláda nielen udržiavať zvolený odstup za vozidlom, ale aj samočinne upravovať rýchlosť na základe dopravných značiek alebo pri prejazde zákrutami. **V praxi to vyzerá tak, že auto ešte pred vstupom do obce spomalí na predpísanú 50 km/h rýchlosť a na konci obce opäť zrýchli bez akéhokoľvek zásahu vodiča.** Vozidlo navyše registruje aj ostré zákruty a dokáže pred nimi spomaliť na bezpečnú rýchlosť.

VIAC SA DOZVIETE V ČÍSLE 8/2019




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »