Testy

TEST: Renault Megane GT-Line 1.3 TCe ulahodí najmä oku. Ale čo motor?

Fanúšikovia kultových filmov a videohier budú význam cudzieho slova „cosplay“ nepochybne poznať. Ide o nový druh zábavy, pri ktorej sa ľudia prezliekajú za obľúbené filmové postavičky a často medzi sebou súťažia aj o cenu za najdôveryhodnejší kostým. Do podobnej aktivity sa pritom rozhodli zapojiť aj automobilky, ktorých cieľom je čo najvernejšie priblížiť vzhľad bežných áut k športovým modelom prostredníctvom rôznych príplatkových paketov. Niektoré úpravy sú dokonca natoľko presvedčivé, že ich v konečnom dôsledku prezradí len označenie motorizácie na veku batožinového priestoru. Rovnaký pocit sme mali aj z testovaného Renaultu. Po vizuálnej stránke je od pravého modelu GT takmer na nerozoznanie.

Renault Megane GT Line

Nechýba typická modrá farba Titanium Blue, športové nárazníky, volant či fantastické predné sedadlá s výrazným vedením tela a modrým prešívaním. Po stránke estetiky môžeme Renaultu Megane len ťažko niečo vytýkať, aj po rokoch vyzerá moderne a dynamicky. Skutočnosť, že nejde o ostrú verziu GT, ale len o výbavový paket, prezrádzajú až malé štítky s nápisom GT-Line a jediná koncovka výfuku. Márne by ste tiež hľadali prvky ako RS režim či klapku vo výfuku upravujúcu zvuk auta. Tradičný volič jazdných režimov Multi-Sense však zostal a na výber máte hneď niekoľko režimov ako napríklad Eco, Comfort, Sport či Individual. Rozdiely medzi nimi sú pritom naozaj citeľné a výrazným spôsobom upravujú charakter auta. Páčilo sa nám aj to, že systémy sa ani v najúspornejšom režime nesnažili motor zbytočne podtáčať a držali ho nad 1 500 ot./min.

Renault Megane GT Line

Vyzdvihnúť tiež musíme samotný agregát, pod kapotou sme mali k dispozícii benzínový štvorvalec 1.3 TCe s výkonom až 117 kW (160 k) a krútiacim momentom 270 Nm. Ten v Megane prekvapil veľmi tichým a kultivovaným chodom, kabína je navyše výborne odhlučnená aj od aerodynamického hluku, vďaka čomu môžeme označiť jazdu vo vyšších rýchlostiach za veľmi pohodovú. Vďaka výfukovým zvodom integrovaným do hlavy valcov sa agregát v zime rýchlejšie zohreje na prevádzkovú teplotu a fanúšikov športovej jazdy tiež poteší elektrické turbodúchadlo odstraňujúce výrazný turboefekt pri dynamickom zrýchlení. Samotný podvozok sa však výrazných zmien nedočkal a napriek veľmi dobrej stabilite v zákrutách vyzýva skôr na komfortnú jazdu.

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 4
Klady
  • Jazdné vlastnosti
  • Pružný motor
  • Spotreba paliva
  • Komfort
Zápory
  • Menej miesta vzadu
  • Vysoká nakladacia hrana
  • Menší batožinový priestor

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Magazín

Predvádzacie‌ ‌vozidlá‌ ‌-‌ ‌čo‌ ‌sú‌ ‌a‌ ‌prečo‌ ‌by‌ ‌ste‌ ‌si‌ ‌mali‌ ‌ vybrať‌ ‌práve‌ ‌jedno‌ ‌z‌ ‌nich?‌

Kúpa vozidla predstavuje pre väčšinu ľudí veľkú udalosť. Ide totižto o investíciu na pár rokov, preto sa s výberom snáď nikto nechce uponáhľať. Jednou z otázok, ktoré riešia pri rozhodovaní sa je, či investujú do úplne nového auta alebo do takého, na ktorom už predtým niekto najazdil pár kilometrov. Výber tak mnohokrát padá práve na predvádzacie vozidlá, ktorých cena zvykne byť nižšia aj o niekoľko desiatok percent.