TEST: Peugeot 508 1.6 THP GT – Leví kráľ
Hovorí sa, že medzi odvahou a hlúposťou existuje len veľmi tenká hranica, na ktorej práve teraz balancuje aj automobilka Peugeot. Budeme na nový Peugeot 508 v budúcnosti spomínať ako na záchrancu strednej triedy, alebo sa z neho v tieni obľúbených SUV stane neúspešný prepadák?
Vydané Text: Peter Orosz




TECHNICKÉ ÚDAJE:
Peugeot 508 1.6 THP GT Motor prepĺň. benzínový R4, 1 598 cm³ Výkon 165 kW (225 k) pri 5 500 ot./min. Krútiaci moment 300 Nm pri 1 900 ot./min. Pohon a podvozok: pohon predných kolies, 8-st. automatická prevodovka, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu viacprvkové zavesenie kolies. Brzdy kotúčové vpredu aj vzadu, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 235/40 R 29 vpredu aj vzadu. Batožinový priestor 487/1 537 dm³ Rozmery: 4 750 × 1 860 × 1 410 mm, rázvor 2 841 mm Pohotovostná/celková hmotnosť 1 564/2 001 kg, objem nádrže 62 l. Najvyššia rýchlosť 250 km/h Zrýchlenie 0 – 100 km/h 7,3 s Spotreba 7,1/4,4/5,4 l/100 km Emisie CO₂ 131 g/km Cena/testované auto: 37 490/44 960 € Konkurenti: Volkswagen Arteon, Audi A5, Opel Insignia Grand Sport [CAR id=17038]. .
Inzercia

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!