TEST: Honda CR-V 1.5T CVT 4WD – Vlastnou cestou
Hondu CR-V máme zafixovanú ako univerzálne SUV, ktoré dokáže azda akéhokoľvek konkurenta deklasovať vnútorným priestorom a variabilitou. Nová generácia prichádza s dizajnom, ktorý osvieži ulice a s množstvom ďalších zaujímavostí. Presviedčala nás o tom verzia s benzínovým motorom 1.5T, pohonom všetkých kolies 4WD a s variátorovou prevodovkou CVT.
Vydané Text: Martin Šebesta
Ako ušetriť
Vychádza vám z toho zákonite vyššia spotreba? Správne. Na druhej strane, pri ustálenej jazde sa otáčky dostanú relatívne nízko a na palube vládne pokoj a ticho. A to aj pri svižnejšej jazde. My sme okrem diaľnice, kde motor točí niečo pod 3 000 ot./min., dosť jazdili aj po okreskách, ktoré poznajú stúpania, klesania a hru zákrut. Ak poznáte cestu z Banskej Bystrice smerom na Brezno či na Srdiečko na južnej strane Chopku, alebo cesty medzi Piešťanmi, Myjavou a na Záhorí, viete, o čom hovoríme. **Za týchto podmienok si motor po každých 100 kilometroch vypýtal 8,3 l benzínu. Veľa? Vieme si predstaviť aj nižšiu spotrebu.** A s naftovým motorom? Ani nekalkulujme! Honda CR-V potrebuje s prevodovkou CVT pokojného vodiča, ktorý nemusí za každých okolností predbiehať a na užívanie dynamického potenciálu motora mu stačí vedomie, že ak ho bude potrebovať, tak sa mu ho podarí mobilizovať. Len musí jazdiť rozumne.Priestor, kam sa pozriete
Najsilnejšia zbraň Hondy CR-V sa skrýva v jej karosérii.** Okrem toho, že je oproti predchodkyni výrazne tuhšia a poskytuje domov celému regimentu veľmi dobre a decentne pracujúcich asistenčných systémov, veľmi umne skrýva aj priestor, ktorý môžu závidieť aj oveľa väčšie autá.** Je len málo áut, v ktorých si sadne vodič s výškou 190 cm za seba a ešte má na kolená viac miesta, ako by potreboval. A on ich potrebuje, aby sa posunul o čosi nižšie. Strešné okno totiž uberá z miesta na hlavu. Bez neho by to bolo úplne ukážkové.Armáda elektrónov
Asistenčné systémy dnes dokážu natoľko odbremeniť vodičov, že na diaľnici stačí pridržiavať volant a auto sa postará o držanie zvolenej rýchlosti, odstupu, jazdného pruhu a o mnoho ďalších vecí. Dokonca sa vie vnoriť do mysle auta vo vedľajšom pruhu pred vami a odhadnúť, že sa vám chce zaradiť pred nos. A to nemusí ani blikať. Fantastická vec a viackrát sa nám osvedčila. Len škoda, že v Japonsku nemysleli na vysokých Európanov. **Autu dali aj vyklápací head-up displej s viacerými možnosťami nastavenia zobrazovaných údajov. No jeho nastavenie výšky zobrazovania nemá dostatočný rozsah. Ak máte 190 cm, nič na ňom neuvidíte.**
Pokračujte na ďalší príspevok »
Vyššia clá na autá dovezené z Číny? Čínske automobilky prechádzajú na plán B, pre Európu bude ešte horší
Nemeckí výrobcovia automobilových značiek odmietajú represívne clá na čínske automobilky.
STK
Technická kontrola aj bez návštevy STK. V Poľsku schvaľujú prelomový zákon, ktorý pošle STK priamo za majiteľom vozidla
Novela zákona o technických kontrolách vozidiel zavádza možnosť vykonať technickú skúšku aj mimo stanice technickej kontroly.
Novinka však nie je platná pre všetkých motoristov, navyše má svoje úskalia.Slovensko
Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách
V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.
Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.AKTUALITA
Toto je malá revolúcia v priamom prenose. Nová MAZDA EZ-6 je nielen úchvatná, ale dá sa ovládať zvonka hlasom
Inteligentná parkovacia technológia, ktorá umožňuje ovládať vozidlo hlasom, aj keď je vodič mimo vozidla, nadčasová elegancia a mnoho ďalšieho.
Nové elektrifikované vozidlá Mazda EZ-6 a Mazda ArataPlug-in hybridné SUV
Audi vylepšilo plug-in hybridné Q7 a Q8, dojazd hodnotili metódou WLTP EAER City
Nové SUV-čka od Audi sú naďalej výrazne moderné, a to ako esteticky, tak technicky. Na elektrinu dokážu prejsť až 90 kilometrov.
Q7 PHEV aj Q8 PHEV zdieľajú rovnakú pohonnú platformu, zákazník tak nemusí robiť kompromisy.Dopravná poradňa
Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke
V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.
Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.Novinka
Nový 7-miestny CITROËN C3 AIRCROSS
Francúzska automobilka neprezradila veľa informácií o novom modeli, prinášame vám teda všetky, ktoré boli predstavené.
Magazín
Sloboda na kolesách: tento hit má prepuknúť na Slovensku už toto leto!
Ušetrené peniaze, sloboda pohybu, magické výhľady na raňajky, piknik pod hviezdami a oveľa viac.
Svojpomocne prerobené dodávky na obytné vozidlá.Zmeny na STK sú opäť bližšie k realite. Minister im dal zelenú!
Technické kontroly na Slovensku už čoskoro čaká výraznejšia zmena. Niektorých vodičov poteší.
Isté skupiny vozidiel bude po novom potreba dostaviť na TK len raz za 4 roky. Vyhláška by mala nadobudnúť platnosť už 1. júla 2024.Videozáznam z nehody Andreja Danka spravila okoloidúca električka. Video je vonku a je veľkým sklamaním
Každý, kto čakal jednoznačnú odpoveď na to, čo sa vlastne stalo, bude zo zverejneného videa sklamaný.