Test BMW X2 2.0i sDrive: Marketing

Pri pohľade naň som sa okamžite potešil, veď BMW X2 sa mi páči. Po skúsenostiach s ním však musím povedať, že v tomto prípade vyhral marketing. Verzia X2 2.0i sDrive totiž sľubuje veľa.
Vydané  Text: 

Pri pohľade naň musíte poskočiť od radosti. Znak BMW na zadnom blatníku vyzerá atraktívne a som rád, že BMW tento prvok opätovne oživilo. Prirátajte k nemu atraktívnu tmavooranžovú farbu, atraktívne 19-palcové disky kolies a ihneď sa chcete informovať o cenách, prípadne o dostupnosti. Ale počkajte. Pozrite sa ešte raz. BMW tento model volá SUV či Crossover, no svetlá výška sa v prípade verzie sDrive príliš nelíši od tej, ktorú ponúka BMW radu 1 či 2 Gran Tourer. A s ohľadom na tento fakt je X2 skôr väčším hatchbackom než SUV či Crossoverom. Veľmi atraktívnym, ale hatchbackom.
Ten poteší vnútri svojimi priestorovými pomermi. Napriek dizajnérskemu poňatiu zadnej časti je na zadných sedadlách dostatok priestoru aj pre dospelých. Za to si BMW zaslúži pochvalu. Vzhľadom na vybavenie M Sport X môžete rátať aj s vynikajúcimi prednými sedadlami s perfektným čalúnením, ktoré vám jasne naznačí fakt, že X2 je prémiový produkt. Posun cítiť aj oproti modelu X1.
Pohľad na palubnú dosku hovorí jasnou rečou. Logika BMW, gombíky na ovládanie absolútnej väčšiny funkcií a kokpit, ktorý obopína vodiča. V Mníchove totiž nikdy nezabúdajú ani na tých, čo si radi zajazdia. Verzia s benzínovým turbo dvojlitrom má výhradne pohon predných kolies, verzia xDrive v prípade tohto motora nie je zatiaľ k dispozícii. Vyladenie podvozka je tvrdšie, čo budete cítiť najmä na nerovných povrchoch našich ciest. Jazdné vlastnosti sú dobré, na kľukatých a kvalitných cestách si ich užijete, hoci budete registrovať v sérii zákrut, že pohon predných kolies a vyššia hmotnosť si predsa len vypýtajú svoju daň v podobe menšej agility v porovnaní s klasickými modelmi. Inak povedané, BMW 320i sedan s týmto istým motorom a pohonom zadných kolies poskytne oveľa viac zábavy a bude vás stáť menej. Priemernú spotrebu motora hodnotíme ako vynikajúcu, celotýždňový priemer predstavoval 8,3 l/100 km.
Dynamika taktiež neostala bokom, z 0 na 100 km/h zrýchlite za 7,7 sekundy, maximálna rýchlosť 227 km/h poteší rovnako. Vynikajúce sedemstupňová automatická prevodovka patrí medzi povinné príplatky, iba tak môžete naplno využiť asistenčné systémy vrátane autonómneho posúvania sa v dopravnej zápche a asistenciu na volante. Resumé. Ak chcete využiť BMW X2 naplno, odporúčame verziu xDrive, vzhľadom na vyššiu cenu testovaného modelu odporúčame zvážiť aj vynikajúci model X3.



### Technické údaje BMW X2 2.0i sDrive **Motor** preplň. benzínový R4, 1 998 cm3
**Výkon** 141 kW (192 k) pri 5 000 – 6 000 ot./min.
**Krútiaci moment**: 280 Nm pri 1 350 – 4 600 Nm
**Pohon a podvozok**: 7-st. dvojspojková automatická prevodovka, pohon predných kolies, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu nezávislé viacprvkové zavesenie .
**Brzdy** kotúčové, vpredu aj vzadu, vpredu s vnútorným chladením.
**Pneu** 225/45 R19.
**Batožinový priestor** 470/1 355 dm3
**Rozmery**: 4 360 × 1 824 × 1 526 mm, rázvor 2 670 mm
**Pohotovostná/celková hmotnosť** 1 535/2 055 kg,
**Objem nádrže** 51 l
**Najvyššia rýchlosť** 227 km/h
**Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 7,7 s
**Spotreba** 7,2/5,1/5,9 l/100 km
**Emisie** CO2 134 g/km
**Cena/testované auto** 37 850 €/ 55 351 €
**Konkurenti**: Range Rover Evoque, Audi Q3, Volvo XC40









Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.