Test elektromobilu Volkswagen e-Golf: Žiadne experimenty – výborný výsledok!
Elektrický e-Golf prešiel modernizáciou, ktorá mu dopriala vyšší výkon i dlhší dojazd. Výrobca tak odstránil najväčšiu slabinu svojho elektromobilu a spravila z neho praktické vozidlo na každý deň aj pre ľudí, ktorým elektromobily doteraz nechutili. Alfa a omega elektrického Golfu je perfektne zvládnutá podobnosť s konvenčnými autami s benzínovým motorom.
Vydané Text: Erik Stríž












### Technické údaje Volkswagen e-Golf Comfortline **Motor**: elektrický, synchrónny s permanentnými magnetmi
**Výkon**: 100 kW (136 k) pri 3000 ‐ 12000 ot./min
**Krútiaci moment**: 290 Nm pri 0 – 3000 ot./min
**Pohon a podvozok**: 1-stup. prevodovka s fixným prevodom, pohon predných kolies, vpredu MacPherson, vzadu viacprvková náprava
**Brzdy**: kotúčové, vpredu s chladením,
**Pneu**: 205/55 R16
**Batožinový priestor**: 341/1231 dm³
**Rozmery**: 4270× 1799×1482 mm, rázvor 2.629 mm
**Pohotovostná/celková hmotnosť**: 1615/2020 kg,
**Kapacita akumulátorov**: 35,8 kWh
**Najvyššia rýchlosť**: 150 km/h
**Zrýchlenie** 0 – 100 km/h: 9,6 s
**Spotreba**: 12,7 kWh/100 km
**Emisie** CO₂: 0 g/km
**Cena/testované vozidlo**: 36800 € / 42600 €
**Konkurenti**: Nissan Leaf, Mercedes-Benz B 250e
Inzercia

Erik Stríž
Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk