TEST: BMW X4 xDrive30i - Tri v jednom

Peter Orosz, 20.09.2018
Nástupca modelu X4 prišiel ako blesk z jasného neba už po štyroch rokoch od predstavenia prvej generácie. Malo BMW dostatok času na to, aby sa poučilo z chýb predchodcu?

Pamätáte sa ešte na kávu označovanú ako „tri v jednom“? Pred niekoľkými rokmi to bol veľký hit, pretože ste v jedinom vrecúšku mali už vopred pripravenú kávu s cukrom a so sušeným mliekom. Výrobca tak spojil tri najžiadanejšie ingrediencie s cieľom zjednodušiť kávičkárom život pri príprave obľúbeného nápoja. Popularita tohto produktu však po krátkom čase klesla a dnes je daný výrobok na okraji záujmu. Výrobca totiž nedokázal odhadnúť ten správny pomer kávy, cukru a sušeného mlieka. Niekomu sa nápoj zdal byť príliš slabý, ďalší sa sťažovali na nedostatok cukru a ostatní by v káve privítali viac mlieka. Veľmi podobný problém majú v súčasnosti aj automobilky, ktoré sa snažia vyvinúť všestranné vozidlo s terénnymi schopnosťami a komfortom SUV, jazdnými vlastnosťami športového sedanu a so vzhľadom elegantného kupé. Dokonalú kombináciu spomínaných vlastností sa ešte žiadnemu výrobcovi doteraz namiešať nepodarilo a ani najnovšie BMW X4 nie je výnimkou.

BMW  X4 TEST

Napriek tomu konštruktéri vyriešili mnohé problémy, ktoré v minulosti spôsobovali majiteľom tohto modelu nemalé vrásky na čele. Vďaka zväčšeniu rozmerov je v interiéri citeľne viac miesta. Vpredu sa nebudú cítiť stiesnene ani dvojmetroví jedinci, ktorí ocenia vynikajúce predné sedadlá so širokými možnosťami polohovania.

BMW  X4 TEST

Páčila sa nám aj funkcia dofukovania bočníc, túto drobnosť ocenia v prvom rade ľudia s neštandardnou postavou. K športovému pocitu za volantom prispieva najmä volant s perfektnými rozmermi a hrubým koženým vencom. Pri pohľade na samotnú palubnú dosku sme však nenašli jediný nový prvok, ktorý by dokázal ozvláštniť vnútro tohto modelu. S cieľom ušetriť náklady, dizajnéri v BMW začali využívať praktiky neprémiových automobiliek a kompletne skopírovali už existujúci interiér z modelu X3, čím dehonestovali individualistický charakter auta.

BMW  X4 TEST

Rovnaký je tiež infotainment so systémom iDrive, ktorý automobilka vylepšuje už viac ako 10 rokov. Za ten čas sa programátorom podarilo vytvoriť funkčný a intuitívny systém s jednoduchou grafikou. Stále však nedokážeme prísť na to, prečo v Mníchove odmietajú uznať existenciu smartfónov s podporou zrkadlenia obrazovky. V našom vozidle sme nedokázali spustiť Apple Carplay napriek tomu, že príplatkový balíček kompatibility za 413 eur bol zahrnutý vo výbave.

BMW  X4 TEST

Nepotešíme ani majiteľov telefónov so systémom Android, danú platformu automobilka totiž vôbec nepodporuje. Ďalším zaujímavým príplatkovým prvkom je inteligentný kľúč od vozidla s displejom, prostredníctvom ktorého si dokážete nastaviť klimatizáciu v aute alebo skontrolovať stav alarmu. Kvalita displeja a jeho reakcie na dotyk nezodpovedajú súčasným štandardom, problémy sme mali aj s bezkáblovým dobíjaním v aute. V zákrutách sa kľúč v priehradke na dobíjanie voľne pohyboval zo strany na stranu a po chvíli sa ocitol mimo dobíjacej plochy.

BMW  X4 TEST

Čiastočne za to môžu aj náklony karosérie, s ktorými v tomto aute budete musieť počítať. Konštruktéri totiž uprednostnili komfort pred agilitou, vďaka čomu BMW X4 veľmi dobre filtruje rôzne druhy nerovností. Rozmery, hmotnosť ani benzínový štvorvalec však vodiča nevyzývajú na agresívnu jazdu. Veľmi nás prekvapili aj reakcie na plynový pedál, ktoré svojou rýchlosťou pripomínajú slovenské súdnictvo.

BMW  X4 TEST

Pri plnom zošliapnutí akcelerátora si na spätnú väzbu musíte počkať zhruba dve sekundy, čo nie je málo. O niečo lepší výsledok sme dosiahli po prepnutí do režimu Sport, no v tom prípade už budete musieť počítať so zvýšenou spotrebou nad 12 l/100 km. Šofér slečny Daisy sa so zapnutými ekologickými vychytávkami z Bruselu môže v kombinovanej prevádzke dostať tesne pod 9 l/100 km.


BMW X4 xDrive30i (2018) - informačná tabuľka

Obchodné informácie
Cena 81 391
Značka BMW
Model X4
Model - Typ xDrive30i
Model - rok výroby 2018
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 4 752 mm
Šírka 1 918 mm
Výška 1 621 mm
Rázvor 2 864 mm
Objem palivovej nádrže 65 l
Prevádzková hmotnosť 1 795 kg
Užitočné zaťaženie 605 kg
Objem batožinového priestoru (min.) 525 l
Objem batožinového priestoru (max.)l 1 430 l
Motor a prevodovka
Počet valcov 4
Objem valcov cc 1 998m3
Najvyšší výkon (k) 252
Najvyšší výkon pri ot./min. 5 200-6 500
Najvyšší krútiaci moment (Nm) 350
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. 1 450-4 800
Výkony a spotreba
Kombinovaná spotreba 9,1 L
Emise 164 CO2g/km
Maximálna rýchlosť 240
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs 6,3

(p)