TEST: Subaru Outback 2.5i-S CVT Business NAVI – Poctivý dobrodruh

Japonská automobilka Subaru zmodernizovala svoju vlajkovú loď. Okrem kvalitnejších materiálov a vylepšeného dizajnu prináša ešte lepší jazdný zážitok!
Vydané  Text: 
Subaru išlo vždy tak trochu proti prúdu, vďaka čomu si získalo priazeň mnohých motoristov. Ani v najnovšom Outbacku nenájdete ultramoderný displej, digitálny kokpit či ovládanie gestami. Podstata tohto modelu totiž tkvie niekde inde. Mnohé o aute prezrádza nenápadný exteriér, ktorý je v prvom rade praktický. Veľké pneumatiky, bohaté oplastovanie a nadpriemerná svetlá výška (200 mm) dávajú jasne najavo, že na konci asfaltovej cesty sa ozajstné dobrodružstvo len začína. Outback dokáže v teréne zahanbiť nejedno SUV! Vďaka pohonu všetkých štyroch kolies si hravo poradí so štrkom aj s blatom. V extrémnych situáciách mu pomáha systém X-Mode, ktorý upravuje charakteristiku motora, prevodovky a asistenčných systémov tak, aby mal vodič všetko pod kontrolou. Veľmi užitočná je tiež funkcia riadenia zjazdu z kopca. Netreba však zabúdať ani na rozmery auta. Práve dlhý rázvor a previsy karosérie do určitej miery obmedzujú jeho priechodnosť terénom.
Karoséria tohto modelu má bližšie k obyčajnému kombi než k SUV, čo sa odzrkadľuje aj na jazdných vlastnostiach. Už po niekoľkých metroch oceníte vyladený podvozok, ktorý úžasným spôsobom žehlí nerovnosti slovenských ciest. Napriek komfortnému naladeniu celého auta sme v zákrutách pociťovali len minimálne náklony karosérie. Veľkú zásluhu na tom má práve motor typu Boxer, ktorého konštrukcia umožnila inžinierom posunúť ťažisko čo najbližšie k vozovke a tým zvýšiť stabilitu celého auta. Žiaľ, samotný výkon 2,5-litrového atmosférického motora musíme označiť za podpriemerný. Japoncom sa z tak veľkého objemu podarilo „vydolovať“ len 129 kW (175 k) a 235 Nm krútiaceho momentu. To je na auto s pohonom všetkých štyroch kolies, prevodovkou CVT a hmotnosťou prekračujúcou 1,6 tony jednoducho málo. Naše dojmy potvrdzuje aj oficiálna hodnota zrýchlenia, podľa ktorej dokáže Outback dosiahnuť 100 km/h až za 10,2 sekundy.
Veľké Subaru sa bude páčiť najmä ľuďom, ktorí pred adolescentným správaním za volantom uprednostňujú skôr plynulú a pohodovú jazdu. Auto sa vám navyše odvďačí veľmi dobrou spotrebou. Po viac ako 1 200 testovacích kilometroch sa hodnota v kombinovanej prevádzke ustálila na 7,7 l/100 km. V interiéri nájdete kvalitné mäkčené materiály na palubnej doske aj vo dverách, pohodlné sedadlá a typický volant s okrúhlym vencom. Vďaka veľkým preskleným plochám je z auta veľmi dobrý výhľad a problémy nám nerobili ani predné stĺpiky. Pre istotu však máte k dispozícii aj kamerový systém. Ten sníma nielen dianie za vozidlom, ale aj vpredu a na pravej strane.
Samotný infotainment má jednoduché ovládanie, grafické prostredie systému však pôsobí mierne zastaraným dojmom. Oceňujeme možnosť zrkadlenia obrazovky telefónu cez aplikácie Android Auto a Apple CarPlay. Každé Subaru Outback je navyše štandardne vybavené balíkom bezpečnostných asistentov EyeSight, ktorý sníma dianie okolo auta prostredníctvom 3 kamier za čelným sklom. V prípade nehody tak nehrozí poškodenie radaru, ktorý je obvykle integrovaný do prednej masky. Z praxe môžeme povedať, že tento systém je v porovnaní s radarom spoľahlivejší, a to najmä za zlých poveternostných podmienok. **Technické údaje:** Subaru Outback 2.5i-S CVT ES Business NAVI Motor atmosférický benzínový B4, 2 498 cm³ **Max. výkon:** 129 kW (175 k) pri 5 800 ot./min. **Max. krútiaci moment:** 235 Nm pri 4 000 ot./min. **Pohon a podvozok:** Symetrický pohon všetkých kolies, prevodovka s kontinuálne meniteľným prevodom (CVT), vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu viacprvkové zavesenie kolies. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 225 / 60 R18 vpredu aj vzadu. **Batožinový priestor:** 559/1 848 dm³ **Rozmery:** 4 820/1 840/1 605 mm, rázvor 2 745 mm Pohotovostná/celková hmotnosť 1 631/2 100 kg, objem nádrže 60 l. Najvyššia rýchlosť 198 km/h **Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 10,2 s **Spotreba** 8,9/6,4/7,3 l/100 km **Emisie CO₂** 166 g/km **Cena/testované auto** 38 990 €/39 440 € **Konkurenti:** Škoda Octavia Scout, Opel Insignia Country Tourer, VW Passat Alltrack




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!


ODPORÚČANÉ