Test Dacia Duster 1.2 TCe 4×4 Prestige: Vidiečan!
Nová Dacia Duster prekonáva svojho predchodcu takmer v každej oblasti. Aj naďalej si však zachováva charakter drsného auta, ktoré sa nebojí výziev.
Vydané Text: Peter Orosz






**Výkon** 92 kW (125 k) pri 5 300 ot./min.
**Krútiaci moment** 205 Nm pri 2 300 ot./min.
**Pohon a podvozok**: Aktív. pohon všetkých kolies, 7-st. automatická dvojspojková prevodovka, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu viacprvkové zavesenie kolies.
**Brzdy** kotúčové vpredu, vzadu bubnové.
**Pneu** 215 / 60 R17 vpredu aj vzadu.
**Batožinový priestor** 445/ 1 478 dm³
**Rozmery**: 4 341/1 804/1 682 mm, rázvor 2 676 mm Pohotovostná/celková hmotnosť 1 395/1 899 kg, objem nádrže 50 l.
**Najvyššia rýchlosť** 179 km/h
**Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 11,0 s
**Spotreba** 6,0/7,1/6,4 l/100 km
**Emisie CO₂** 145 g/km
**Cena/testované auto** 16 540 €/18 159 €
**Konkurenti**: Suzuki Vitara, Ford Ecosport, Hyundai Tucson
Inzercia

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!