Testy

TEST: Suzuki Vitara 1,6 VVT - Srdce na dlani

Mimoriadne obľúbené SUV na našom trhu sa musí o svoju popularitu medzi motoristami starať neustále. Najlepšie formou edícií, ktoré udržiavajú záujem o daný model, ako napríklad aj nami testovaná verzia Copper Edition. Tá prináša optický paket vo forme medených detailov na karosérii aj v interiéri. Medenú farbu, eloxované disky kolies si všimnete na prvý pohľad a od „bežných“ verzií odlíšite špeciálnu edíciu aj pomocou medenej farby obručí na čočkách predných svetlometoch. Tie využívajú LED technológiu pre stretávacie svetlá, čo oceníte najmä v noci, výkon svetlometov výrazne narástol.

Vitara Copper

Kombinácia medených a hnedých akcentov v interiéri so semišovým a s koženým čalúnením vytvára za volantom príjemnú atmosféru tak, že si neuvedomíte tvrdosť niektorých plastov. Opäť môžeme pochváliť komfortné predné sedadlá aj logiku ovládania. Vitara je v interiéri atraktívne jednoduchá, takže jej ovládanie nebude pre vás žiadnym problémom. Multimediálny systém sa ovláda intuitívne, nechýba ani vynikajúca konektivita vo forme fungujúceho Apple CarPlay. Nechýba ani príjem digitálneho vysielania DAB, navigačný systém a dotyk klasiky zabezpečia analógové hodinky v strede palubnej dosky. Do toho všetkého treba prirátať aj predkolízny systém. Ten je príliš aktívny a ani prepnutie do režimu neskoršej reakcie na prekážku nemení jeho včasné a aj adekvátne hlasné upozornenie. Je to miestami vyrušujúce, na druhej strane vás to spoľahlivo ochráni pred zbytočnou kolíziou.

Vitara Copper

Poslednou kapitolou je motor. Štvorvalcový atmosférický motor s objemom 1,6-litra s maximálnym výkonom 88 kW (120 k) a maximálnym krútiacim momentom 156 Nm, v kombinácii s pohonom všetkých štyroch kolies Allgrip naznačuje svoje limity. Na druhej strane prichádza na pomoc pohotovostná hmotnosť 1,2 tony, vďaka ktorej je dynamika dobrá. V mestskej premávke nebudete cítiť žiaden deficit, v prípade diaľničného tempa 130 km/h však stúpnu otáčky nad hranicu troch tisícok. Neprejavilo sa to však na priemernej spotrebe. Tá sa napriek zimným podmienkam a pomerne častým krátkym trasám ustálila na 7,8 l/100 kilometrov, čo je vynikajúca hodnota a dokazuje, že v mestskej premávke je v zime naftový agregát v nevýhode oproti benzínovému. V tejto kombinácii reprezentuje ideálny mix ceny, jazdných vlastností, priemernej spotreby a stále atraktívnej cenovej politiky, ktorá je pre tento model typická.

Technické údaje:

Suzuki Vitara 1,6 VVT Allgrip

Motor: atmosf. benzínový R4, 1 586 cm3

Výkon: 88 kW (120 k) pri 6 000 ot./min.

Krútiaci moment: 156 Nm pri 4 400 Nm

Pohon a podvozok: 5-st. manuálna prevodovka, pohon všetkých kolies, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu multilink. Brzdy kotúčové, vpredu aj vzadu, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 215/55 R17

Batožinový priestor: 375/1 120 dm3

Rozmery: 4 175 × 1 775 × 1 610 mm, rázvor 2 500 mm pohotovostná/celková hmotnosť 1 235/1 730 kg, objem nádrže 47 l

Najvyššia rýchlosť: 180 km/h

Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 12,0 s

Spotreba: 6,5/5,1/6,6 l/100 km

Emisie CO2: 130 g/km

Cena/testované auto: 19 700 €/ 20 100 €

Konkurenti: Hyundai Kona, Opel Mokka X, Dacia Duster

Hodnotenie: 3,5

PLUSY: Vysoký bezpečnostný štandard, bohatá výbava, priemerná spotreba.

MÍNIUSY: Niektoré plasty v interiéri, menší batožinový priestor.

Pohon 7

Podvozok 7

Komfort 8

Interiér 7

Cena/výbava 7

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

OSRAM: Aké vlastnosti by mal mať ideálny kompresor?
Magazín

Aké vlastnosti by mal mať ideálny kompresor?

Správny tlak v pneumatikách je nielen zárukou bezpečnosti, ale aj predlžuje životnosť pneumatík a ovplyvňuje spotrebu paliva. Hoci niektorí vodiči stále hustia pneumatiky ručne alebo pomocou nožnej pumpy, je oveľa pohodlnejšie používať elektrický kompresor.