TEST: Renault Captur X-MOD 1.5 dCi – Dozrel do krásy

Tento mestský crossover nepochybne patrí k dlhodobo najpopulárnejším modelom značky. Po piatich rokoch však prišiel čas na modernizáciu, ktorá priniesla hneď niekoľko nových prvkov.
Vydané  Text: 
Renaultu Captur z dizajnovej stránky len ťažko niečo vytýkať. Aj po niekoľkých rokoch pôsobí dynamickým dojmom a jeho cieľom je osloviť najmä mladú generáciu. Modernizácia priniesla hneď niekoľko drobných technických a estetických vylepšení, ktoré si na prvý pohľad nemusíte všimnúť, no výrazne zvyšujú kvalitu cestovania. Spomenúť môžeme napríklad výborné predné Full LED svetlomety s vyšším výkonom či efektné denné svietenie v tvare písmena C. K dispozícii je viac bezpečnostných asistentov ako napríklad systém stráženia mŕtveho uhla alebo parkovací automat. Veľmi sa nám páči funkcia automatického rozsvecovania zadných svetlometov pri aktivovaní denného svietenia – týmto dôležitým bezpečnostným prvkom disponujú všetky predávané Renaulty.
Za menej vydarený už však považujeme interiér. Ten napriek zaujímavému farebnému odlíšeniu pôsobí tak trochu hračkárskym dojmom. Nechýba ani zopár absurdných detailov v podobe extrémne krátkej stredovej opierky a za zmienku tiež stojí malé strešné okno bez možnosti vyklápania či otvárania. Celkový dojem zachraňuje vylepšený infotainment s podporou Android Auto a mobilných aplikácií, kvalitná príplatková audiosústava Bose alebo odnímateľné poťahy sedadiel.
Na priestorovú ponuku sa sťažovať nemôžeme. V porovnaní s modelom Clio je Captur priestrannejší takmer v každom smere. Vďaka dlhým koľajničkám si polohu za volantom nájde aj dvojmetrový jedinec, niekoľko milimetrov navyše by sme však privítali v oblasti ramien. Pri plnom obsadení môže užší interiér spôsobovať problémy najmä na zadných sedadlách. Netreba zabúdať na to, že Captur je v prvom rade mestským crossoverom, čoho dôkazom môže byť aj pohľad do priemerne veľkého batožinového priestoru. Zadné sedadlá je možné sklápať v štandardnom pomere 60 : 40, no zamrzela nás absencia otvoru na prepravu dlhých predmetov.
Pod kapotou testovaného auta sme mali vydarenú naftovú motorizáciu 1.5 dCi s výkonom 81 kW, vďaka ktorej má Captur veľmi dobré pružné zrýchlenie a stabilne nízku spotrebu paliva. Prekvapila nás tiež príjemná šesťstupňová manuálna prevodovka. Táto kombinácia je vhodná pre ľudí, ktorí denne zvládajú väčšiu porciu kilometrov. Do mesta však odporúčame benzínový preplňovaný motor 1.2 TCe (87 kW) dostupný v kombinácii s manuálnou aj automatickou prevodovkou EDC. Krátke trasy po meste totiž nerobia vznetovým agregátom dobre. Benzínový turbomotor je citeľne ľahší a auto pôsobí hravejším dojmom, v zime oceníte rýchlejšie dosiahnutie pracovnej teploty a pri rozbiehaní preniká do interiéru menšie množstvo hluku. **Technické údaje:** Renault Captur X-MOD 1.5 dCi Motor: prepĺň. naftový R4, 1 461 cm3 Výkon: 81 kW ( 110 k) pri 4 000 ot./min. Krútiaci moment: 260 Nm pri 1 750 ot./min. Pohon a podvozok: Pohon prednej nápravy, 6-st. manuálna prevodovka, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu torzná priečka. Brzdy kotúčové vpredu s vnútorným chladením, vzadu bubnové. Pneu 205/55 R17 vpredu aj vzadu. Batožinový priestor: 377-455/1 235 dm³ Rozmery: 4 122× 1 778 × 1 566 mm, rázvor 2 606 mm. Pohotovostná/celková hmotnosť 1 205/1 762 kg, objem nádrže 45 l. Najvyššia rýchlosť: 180 km/h Zrýchlenie: 0 – 100 km/h 11,4 s Spotreba: 4,1/3,7/3,9 l/100 km Emisie CO₂: 101 g/km Cena základná/testovaného vozidla: 12 190 €/ 20 190 € Konkurenti: Citroën C3 Aircross, Peugeot 2008, Opel Crossland X **Hodnotenie: 3 hviezdy** Pohon: 7 Podvozok: 6 Komfort: 6 Interiér: 4 Cena/výbava: 7 **PLUSY:** Dizajn, priestorová ponuka, posuvná zadná lavica. **MÍNUSY:** Lacne pôsobiaci interiér, nedostupný pohon 4 × 4, jazdné vlastnosti.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!


ODPORÚČANÉ