TEST Škoda Karoq 1.5 TSI: Nová identita
Nová Škoda Karoq síce stratila niečo z osobnosti svojho predchodcu, no vo všetkých ostatných oblastiach je to lepšie auto, než to, ktoré nahrádza. Testovali sme Škodu Karoq 1,5 TSI Style pre decembrové vydanie časopisu AUTO MOTOR A ŠPORT.
Vydané Text: Majo Bóna
Najnovšie SUV v ponuke automobilky to má o trocha ťažšie. Prichádza totiž v tieni svojho väčšieho brata, ktorému bola venovaná masívna marketingová kampaň. Naoko je to nespravodlivé, na druhej strane bude jeho úspech o to úprimnejší a fabrike zarobí tento model viac.
Test bol pôvodne publikovaný v časopise Auto Motor a Šport 12/2017 Napokon je to kompaktné SUV a ako také má veľké množstvo konkurentov. Počnúc lídrom v triede Nissanom Qashqai a sesterským SEAT-om Ateca končiac. Bude vám chýbať Yeti? Určite, so svojím nekompromisným „miluj ma alebo nenáviď“ vzhľadom si získal pozornosť, na druhej strane ho po facelifte zasunuli medzi ostatné modely, až nám pripadal celkom normálny. Karoq ide ďalej, z dizajnérskej stránky dodržiava etiketu Kodiaqa a podobne ako aj on stavia na rozdelené predné svetlomety, hoci tentoraz nie je dizajn auta až taký prepracovaný. Všimnete si to na detailoch, ako je kapota, hlavný svetlomet či bočná línia auta. Pritom však nestráca šarm ani dávku sebavedomia, ktorú si táto kategória prisvojila. Podobne ako Kodiaq aj Karoq vám prepožičia dávku príjemnej nadradenosti a prestíže človeka, ktorý si doprial.
DÔVTIPNÝ PRIESTOR
Podobne aj v interiéri si toho veľa zamilujete. Centrálnym motívom palubnej dosky je veľký 9,2-palcový displej navigačného a multimediálneho systému COLUMBUS. Pod ním sa nachádzajú tlačidlá a ovládače klimatizácie, no klimatizáciu môžete ovládať aj na dotykovej obrazovke. V zásade to naznačuje prechodné obdobie, onedlho môžu tlačidlá celkom zmiznúť. Rozlúčku s tradičnými ovládačmi však zrejme absolvujeme neskôr a Škoda i koncern VW testujú chute zákazníkov, takže ak sa tento krok ukáže ako neefektívny, tradičné ovládače pre klimatizáciu ostanú aj naďalej súčasťou interiéru. Ten pôsobí na prvý, druhý aj podrobný pohľad mimoriadne kvalitne a to nielen v nami testovanej verzii, ale aj v základnej.KONIEC DOWNSIZINGU
Prvý raz po dlhom čase vymenil maloobjemový agregát väčší, hoci nárast objemu o 0,1 litra nevyzerá na pohľad ako veľa. Na druhej strane 1,5-litrový štvorvalec s maximálnym výkonom 110 kW (150 k) a maximálnym krútiacim momentom 250 Nm je presne to, čo auto takejto kategórie potrebuje na to, aby neprišlo o prívlastok športový. Klasický šprint z 0 na 100 km/h absolvuje za 8,6 sekundy a dostatok krútiaceho momentu v nižších otáčkach sa postará o to, aby ste nemuseli príliš podraďovať. T o všetko kombinuje s prijateľnou priemernou spotrebou, ktorá sa v našom prípade ustálila na 7,5 litra naturalu na 100 kilometrov, musíme však podotknúť, že auto motor bol včase testu surový. Jazdné vlastnosti defi nuje kód MQB. Sú veľmi dobré, pohon predných kolies sa neprejavuje výraznejšie ani v prípade, že sa opriete o plyn v zákrute. v priamom porvnaní s Kodiaqom je podvozok o poznanie tuhší a športovejší. Je to následok absencia adaptívnych tlmičov, ktoré pribudnú do ponuky budúci rok.
Pokračujte na ďalší príspevok »
Servis
Odťah si premyslite: Prečo mnohé moderné autá nemožno jednoducho odtiahnuť pomocou lana?
Technologický pokrok v autopriemysle prináša aj nové obmedzenia, na ktoré bežný motorista obyčajne pri kúpe nemyslí.
Keď nie je možné vozidlo vliecť, je potrebné ho „odtiahnuť“ umiestnením na plošinu. Aktualizácia pôvodného príspevku.História autopriemyslu
Najpopulárnejšie autá všetkých čias: Zoznam legiend, ktoré zmenili automobilový priemysel
História automobilového priemyslu je plná úspešných modelov, ale ako lepšie zhodnotiť ich popularitu, ak nie predanými kusmi?
V tomto zozname sa nachádzajú aj autá, ktoré pochádzajú ešte z minulého storočia, no niektoré dnešné modely môžu o takomto míľniku iba snívať.AKTUALITA
Nový dizajnový jazyk značky Renault odhalený v novinke Symbioz!
Model je zameraný na širokú zákaznícku základňu, od rodín, až po firemné vozové parky.
Fúzia obľúbenej klasiky a moderných prvkov.História autopriemyslu
Rolls-Royce oslavuje 120 rokov na automobilovej scéne. Spoznajte príbeh tejto ikonickej značky
Rolls-Royce bola vždy značka luxusu, dnes nové modely stoja od 200-tisíc eur vyššie, pričom za špeciálne vyrobené exempláre sa platia desiatky miliónov.
Autopriemysel v Rusku
Rusi skutočne vyrábajú falošné Citroëny C5 Aircross, už mieria k zákazníkom
Je to škandál, aký nemá v histórii autopriemyslu obdobu. Napriek tomu zrejme Stellantis nemá dosť silné páky, aby Rusov zastavil.
Servis
Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?
Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.
Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie.Rozhovor
Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?
Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.
V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.Prestavujeme nový SUPERB COMBI: Ohromujúce funkcie, prepracované pohony aj skvelé detaily v interiéri
Nanosenzory, inteligentné ovládače Smart Dials a početné historické prvenstvá. Nová generácia vozidiel Škoda Superb Combi je ako zhmotnený recept na dokonalé auto.
Biznis
Hedin Mobility Group konsoliduje svoju maloobchodnú divíziu pod značkou Hedin Automotive
Skupina Hedin Mobility Group je jedným z najväčších európskych predajcov vozidiel. Sieť predajcov skupiny sa rozprestiera v 12 krajinách, zahŕňa viac ako 330 prevádzok a zastupuje viac ako 40 značiek vozidiel.
Doteraz každá krajina pôsobila pod miestnymi značkami, ale v roku 2024 sa všetky prevádzky zjednotia pod spoločnú značku Hedin Automotive.Spravodajstvo
Nový Renault Captur: Slovenské ceny, výbavy a podrobnosti o lacnom malom SUV
Renault Captur je šikovné nielen mestské vozidlo s dizajnom väčšieho SUV, hoci rozmerovo patrí k menším.