Celý test Kia Picanto 1,2 MPI GT Line: Hranica dospelosti
Ak ste si nestihli zakúpiť Auto Motor a Šport 10/2017, máte možnosť prečítať si celý test nápadnej Kia Picanto GT Line!
Vydané Text: Tomáš Kelement


KIA Picanto GT-Line, oficiálne foto
Posledná edícia najmenšieho modelu kórejskej automobilky pomaly dospieva, no zároveň sa stáva mladšou. Kia Picanto 1,2 GT Line poteší opticky, a tak trocha aj dynamicky.
Na vrchole ponuky Kie Picanto je športovo orientovaná verzia GT Line, ktorá sa pokúša vyťažiť zo záujmu o špičkový model s pohonom zadných kolies Stinger GT. Napokon aj Kia sa snaží poskytnúť svojim fanúšikom korenisté modely, napokon za sesterským Hyundaiom, ktorý onedlho ponúkne ostrý hot-hatch i30 N, nemôže zaostať. Hoci v tomto prípade nečakajte žiadne plamene z výfuku, ani maximálny výkon na úrovni dvesto koní. Picanto GT Line poskytuje najmä optiku a zopár technických zmien. Na prvý pohľad sa vám nové Picanto musí páčiť. Vyzerá lepšie a pritom jeho dĺžka nenarástla ani o jeden milimeter.
KIA Picanto GT-Line, oficiálne foto

KIA Picanto GT-Line, oficiálne foto

KIA Picanto GT-Line, oficiálne foto
Technické údaje | Kia Picanto 1,2 MPI GT Line
Motor atmosf. benzínový R4, 1 248 cm3Výkon 62 kW (84 k) pri 6 000 ot./min.
Krútiaci moment 124 Nm pri 4 400 ot./min.
Pohon a podvozok: 5-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu zavesenie McPherson, vzadu vlečné ramená spojené s torzne pružnou priečkou.
Brzdy vpredu aj vzadu kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
Pneu 195/55 R16.
Batožinový priestor 255/1 010 dm3
Rozmery: 3 595 × 1 595 × 1 485 mm, rázvor 2 400 mm Pohotovostná/celková hmotnosť 860/1 400 kg, objem nádrže 35 l.
Najvyššia rýchlosť 173 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 12,0 s
Spotreba 5,8/3,7/4,5 l/100 km
Emisie CO2 104 g/km
Cena/testované auto 11 460 €/13 680 €
Konkurenti: Volkswagen up!, Hyundai i10, Toyota Aygo
Inzercia