Testy

Celý test Kia Picanto 1,2 MPI GT Line: Hranica dospelosti

KIA Picanto GT-Line, oficiálne foto
KIA Picanto GT-Line, oficiálne foto
KIA Picanto GT-Line, oficiálne foto
KIA Picanto GT-Line, oficiálne foto

Posledná edícia najmenšieho modelu kórejskej automobilky pomaly dospieva, no zároveň sa stáva mladšou. Kia Picanto 1,2 GT Line poteší opticky, a tak trocha aj dynamicky.

Na vrchole ponuky Kie Picanto je športovo orientovaná verzia GT Line, ktorá sa pokúša vyťažiť zo záujmu o špičkový model s pohonom zadných kolies Stinger GT. Napokon aj Kia sa snaží poskytnúť svojim fanúšikom korenisté modely, napokon za sesterským Hyundaiom, ktorý onedlho ponúkne ostrý hot-hatch i30 N, nemôže zaostať. Hoci v tomto prípade nečakajte žiadne plamene z výfuku, ani maximálny výkon na úrovni dvesto koní. Picanto GT Line poskytuje najmä optiku a zopár technických zmien. Na prvý pohľad sa vám nové Picanto musí páčiť. Vyzerá lepšie a pritom jeho dĺžka nenarástla ani o jeden milimeter.

KIA Picanto GT-Line, oficiálne foto
KIA Picanto GT-Line, oficiálne foto

Konštruktérom sa podarilo zmenšiť previsy karosérie za predným a zadným kolesom a zároveň zväčšiť rázvor osí kolies o 15 milimetrov. A práve vďaka tomu sedí nabrúsené Picanto na ceste lepšie a svojim pasažierom ponúkne trocha viac priestoru. GT Line ponúkne atraktívne disky kolies, športové nárazníky a rozšírené prahy a aj dvojitú koncovku výfuku. Takže na parkovisku sa bude malé Picanto vynímať.

A za volantom si môžete dopriať pocity výnimočnosti a najmä množstvo červených akcentov. Bočnice koženkových sedadiel môžu byť červené, prešívanie koženého volantu i manžety prevodovej páky je červené a krycí plast pod ovládačmi okien. Z estetického hľadiska potešia aj lakované okraje výduchov klimatizácie. Zvyšok prvkov je známy z ostatných modelov, klasický prístrojový panel je prehľadný, samostatne stojaci 7-palcový dotykový displej multimediálneho systému sa nielenže dobre ovláda, ale interiéru prepožičiava nádych väčšieho auta. Nechýba navigáci či prepojenie so smartfónmi prostredníctvom aplikácii Apple CarPlay/Android Auto. Súčasťou vybavenia je aj automatická klimatizácia s klasickými tlačidlami, čo je opäť podmienka na bezproblémové ovládanie na našich nie práve najlepších cestách.

KIA Picanto GT-Line, oficiálne foto
KIA Picanto GT-Line, oficiálne foto

Vpredu je priestoru dosť pre dve dospelé osoby, vzadu je priestor adekvátny. V tomto smere však od mestského mini neočakáva nikto žiaden zázrak. Naopak, batožinový priestor je s objemom 255 litrov nadpriemerný.

Pod malou kapotou pracuje v prípade verzie GT Line atmosférický štvorvalcový motor s objemom 1,2 litra s maximálnym výkonom 62 kW (84 koní) pri 6 000 otáčkach za minútu. Z toho vyplýva povinnosť vytáčať motor v prípade, že chcete spárovať dizajn auta s dynamikou. Aj tak sa vám bude šprint na stovku trvať rovných dvanásť sekúnd. Na papieri veľa, pocitovo je malá Kia celkom čiperná. A aj obratná, základná hmotnosť je hlboko pod hranicou jednej tony, kolesá v rohoch karosérie sa postarajú o ochotu zatočiť aj vo vyšších rýchlostiach do zákruty. No najviac oceníte parkovanie, nielen rozmery, ale aj polomer otáčania je veľmi dobrý. Motor spolupracuje s päťstupňovou prevodovkou, diaľničné tempo tak sprevádzajú pomerne vysoké otáčky a aj vyššia spotreba. Úsporný potenciál preukáže Kia najmä v meste, tam je príjemne úsporná, dosiahnuť priemer pod úrovňou šiestich litrov nie je problém, úspornejší vodiči môžu rátať s priemerom okolo piatich litrov.

Vo verzii GT Line ponúka Kia nielen všetok dostupný luxus vrátane bezkľúčového prístupu a štartovania, ale aj asistenčné systémy. Konkrétne predkolízny systém s automatickým brzdením pred prekážkou. A v podstate ten je najdôležitejší. Kompletný zoznam prvkov však zároveň znamená aj vyššiu nákupnú cenu, ktorá v našom prípade atakovala hranicu 14-tisíc eur. A to je na malé mestské autíčko vskutku dosť, takže táto verzia bude na našom trhu zrejme solitérom.

KIA Picanto GT-Line, oficiálne foto
KIA Picanto GT-Line, oficiálne foto

Technické údaje | Kia Picanto 1,2 MPI GT Line

Motor atmosf. benzínový R4, 1 248 cm3
Výkon 62 kW (84 k) pri 6 000 ot./min.
Krútiaci moment 124 Nm pri 4 400 ot./min.
Pohon a podvozok: 5-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu zavesenie McPherson, vzadu vlečné ramená spojené s torzne pružnou priečkou.
Brzdy vpredu aj vzadu kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
Pneu 195/55 R16.
Batožinový priestor 255/1 010 dm3
Rozmery: 3 595 × 1 595 × 1 485 mm, rázvor 2 400 mm Pohotovostná/celková hmotnosť 860/1 400 kg, objem nádrže 35 l.
Najvyššia rýchlosť 173 km/h
Zrýchlenie 0 - 100 km/h 12,0 s
Spotreba 5,8/3,7/4,5 l/100 km
Emisie CO2 104 g/km
Cena/testované auto 11 460 €/13 680 €
Konkurenti: Volkswagen up!, Hyundai i10, Toyota Aygo

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

České hrady a zámky
Magazín

Kam sa vybrať, keď nechcete ísť s davom turistov: 10 neobjavených hradov a zámkov v Česku

Pražský hrad alebo Karlštejn sú nádherné stavby, o tom niet pochýb. Ale s najväčšou pravdepodobnosťou ste ich už navštívili. Alebo cestu plánujete, ale chcete mať pri cestovaní trochu viac súkromia a nechcete jazdiť tam, kam chodia všetci. Takže otázka znie: Kam ďalej? Radi by sme vám predstavili desať turisticky neobjavených hradov a zámkov Českej republiky. Niektoré sú krásne, iné nedostavané už niekoľko sto rokov, a ďalšie zase unikátne svojou polohou. Nechajte sa inšpirovať doteraz neobjavenými miestami a vyberte sa za poznaním naprieč Českou republikou.