Celý test Mercedes-Benz E400 4MATIC kupé: Modrá krv

Mercedes-Benz triedy E kupé je ťažké hodnotiť, no o to ľahšie sa je doňho zamilovať. Testovali sme ho vo verzii E400 4MATIC.
Vydané  Text: 

Všetky potrebné ingrediencie Mercedes-Benz už mal, stačilo ich zabaliť do nádhernej dvojdverovej karosérie. Výsledok nemôže byť nijaký iný ako vynikajúci, hoci práve to je problém.

Nádherné proporcie kupé triedy E spôsobia niekoľko vrások na čele majiteľov väčšieho kupé triedy S. Pri pohľade na nádhernú karosériu si uvedomia, že teoreticky minuli o zopár desiatok tisíc eur viac ako museli. Takmer do roka a do dňa doplnilo kupé triedy E ponuku. Okrem sedanu, kombi, All Terrainu a superšportovej verzie AMG E 63MATIC+. A ak tomu prirátame aj kabriolet, ponuka Mercedesu v strednej triede nemá konkurenciu.
A najkrajším modelom v ponuke je práve verzia kupé. Dizajnéri odstránili vrchný prelis, kontúry denných svetiel dostali dve linky na identifikáciu s triedou E a zboku rozoznáte kupé triedy „E“ od „S“ iba vďaka tretiemu bočnému okienku. Mnohí ho kritizujú, mne osobne vôbec neprekáža, skôr naopak, je pre mňa identifikačným znakom. Dôvody na kúpu kupé sú väčšinou sebecké, na druhej strane vďaka podvozku, ktorý je prevzatý z triedy E a nie C ako doteraz, je nová generácia o poznanie väčšia. Do zoznamu argumentov tak pribudla aj prestíž. Napokon v porovnaní s predchodcom narástla nová generácia presne o 123 milimetrov do dĺžky a o 74 do šírky, rozchod kolies sa zväčšil o 68 milimetrov. A to znamená, že je vnútri viac priestoru. Najmä vzadu, takže tento Mercedes možno označiť za plnohodnotné štvormiestne vozidlo, ktoré si, samozrejme, najviac užije jeho vodič.
Pri pohľade na najkrajší interiér v súčasnosti vám do očí udrú nové výduchy klimatizácie, jasne inšpirované turbínami prúdových motorov a do zoznamu odlišností môžeme prirátať aj iný sklon stredovej konzoly. Kombinácia jemnej kože a drevených intarzií sa postará o jachtársky nádych. Vďaka nemu vynikne 12,3-palcový displej na palubnej doske, ktorý naznačuje vynikajúci pomer mechanickej dokonalosti s najmodernejšími technológiami. Inými slovami, ak nejaká technológia momentálne existuje, bude namontovaná v kupé triedy E. Rozsah funkcií aktívneho tempomatu je taký široký, že na diaľnici bude vašou jedinou povinnosťou držať ruky na volante, všetko ostatné vrátane predbiehacieho manévru urobí auto za vás. Stačí zapnúť smerovku, do susedného pruhu sa trieda E preradí automaticky, po dokončení predbiehania manévru a aktivovaní smerovky sa zaradí naspäť. A to všetko do rýchlosti 200 km/h. Asistenčné predkolízne systémy fungujú na výbornú, vyladenie systému do maximálnej možnej miery rešpektuje vodiča a jeho pokyny a vie, kedy ten nedáva pozor.
Sedadlá sa postarajú o maximum komfortu, nastaviť si ich môžete skutočne takmer vo všetkých smeroch a výhľad spoza volantu bude bezchybný. Vynikajúca je aj bočná opora a vďaka ventilácii sa nebudete potiť ani pri najvyšších rýchlostiach. To v prípade, že by ste chceli jazdu prevziať do vlastných rúk a užiť si. Aktuálne najsilnejšia trieda E ponúka maximálny výkon 245 kW (333 k), čo stačí na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,3 sekundy. A to je dostatočne športové, pri prepnutí do režimu Sport+ auto pritvrdí aj podvozok a vy si užijete aj sériu zákrut, hoci práve to do zoznamu kompetencií luxusného kupé nepatrí. Inými slovami, po chvíli jazdenia radšej zvoľníte tempo a užívate si komfort s vedomím, že ak treba, vaše auto dokáže zrýchliť. Pochvalu si zaslúži aj komfortné nastavenie podvozka. Napriek veľkým kolesám s nízkym profilom je pruženie prvotriedne.
Samozrejme, to všetko má svoju cenu a ako aj v našom prípade, je rozdiel medzi základnou cenou verzie E400 a konečnou cenou testovacieho auta signifikantný. Práve preto musíte byť pri objednávaní opatrní, hoci AMG paket a 20-palcové kolesá sú podľa nás estetickou povinnosťou a tieto prvky sú súčasťou paketu Edition1, za ktorý si priplatíte 13 080 eur. Ale to je niečo, s čím majiteľ Mercedesu-Benz ráta a akceptuje to. Napokon toto kupé je jedno z mála, z ktorého po dlhej ceste vystúpite čerstvejší, než keď ste cestu začali.

Technické údaje | Mercedes-Benz triedy E 400 4MATIC kupé

Motor preplň bi-turbo benzínový V6, 2 996 cm3
Výkon 245 kW (333 k) pri 5 250-6 000 ot./min.
Krútiaci moment 480 Nm pri 1 600 – 4 000 ot./min.
Pohon a podvozok: 9-st. automatická prevodovka, pohon všetkých kolies, vpredu a vzadu viacprvkové zavesenie kolies.
Brzdy vpredu a vzadu kotúčové s vnútorným chladením, vpredu dierované.
Pneu 245/35 R20vpredu, 275/30 R20 vzadu.
Batožinový priestor 425 dm3
Rozmery: 4 826 × 1 860 × 1 430 mm, rázvor 2 873 mm Pohotovostná/celková hmotnosť 1 655/2 190 kg, objem nádrže 66 l.
Najvyššia rýchlosť 250 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 5,3 s 
Spotreba 11,2/6,7/8,4 l/100 km
Emisie CO2 189 g/km
Cena/testované auto 64 602 €/85 728 €
Konkurenti: BMW radu 640i kupé, Infinity Q60








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.