Test Subaru Forester 2.0 XT: Korene radosti
Sadli sme si za volant momentálne najvzrušujúcejšieho modelu Subaru Forester 2.0 XT a zisťovali sme, či má šancu oživiť príjemné spomienky na svojich predchodcov.
Vydané Text: Majo Bóna
Článok vyšiel v magazíne auto motor a šport 9/2017
Štyri valce, konštrukcia typu boxer, objem dva litre a, samozrejme, turbodúchadlo bolo takmer pre každé Subaru nevyhnutnosťou. Naftové verzie u Japoncov koncom deväťdesiatych rokov neexistovali a práve preto sa zvuk vytočeného benzínového boxer motora naplno vryl do uší všetkých motoristických fanúšikov. Preto všetci uvítali návrat benzínového turbo dvojlitra pod kapotu modelu Forester. Ten medzičasom tiež narástol, z kombi verzie s vyššou priechodnosťou na plnohodnotné SUV.
Maximálny výkon pod kapotou je rovných 177 kW (240 k) a maximálny krútiaci moment 350 Nm sa postarajú o návrat všetkých spomienok z čias, keď bola pokuta za rýchlosť výnimočnou udalosťou. Pochváliť môžeme aj spoluprácu s prevodovkou CVT, ktorá sa postará o okamžitú akceleráciu. Na reakciu plynu si budete musieť chvíľu zvykať a prepnúť mapu motora do režimu Inteligent, v ktorom je nábeh krútiaceho momentu predsa len najnižší. Ak sa chcete zabávať, prepnite do režimu Sport#, nájdite si kus šotolinovej cesty a ihneď oceníte podvozok Forestra, ktorý si s takouto cestou veľmi ľahko poradí. Komfort pruženia je prvotriedny, v tomto smere nemá podvozok Subaru konkurenciu. Jazdné vlastnosti sú na pevnom asfalte mimoriadne isté, na klzkom povrchu môžete rátať pri nájazde s nedotáčavosťou. Po chvíli však zareaguje pohon 4 x 4 a auto sa stabilizuje.
Mimochodom, na rozdiel od dieselových verzií používa najsilnejšia benzínová verzia klasický medzinápravový diferenciál so základným nastavením 60/40 v prospech prednej nápravy.
Jediná vec, ktorá nám úprimne chýbala, bol vypínateľný stabilizačný systém ESP. Vypnúť stabilizáciu umožňuje v rámci portfólia Subaru už iba v modeli WRX STi. Samostatnou kapitolou je priemerná spotreba. Tá v prípade verzie 2.0 XT presne kopíruje pohyby pravej nohy. Ak ste na plyne jemný, môžete rátať s deviatimi litrami benzínu, ak si jazdu užívate, môže to byť aj trinásť, rozumný stred, ktorý sme dosiahli počas testu, sa pohyboval na úrovni 10,5 litra na 100 kilometrov. Nie je to najnižšia hodnota, ale za tú radosť to stojí. Čo sa vnútorných pomerov a výbavy týka, tak Forester ponúka plnohodnotné rodinné využitie. Najsilnejšia verzia sa kombinuje s najvyššou výbavou vrátane koženého čalúnenia, navigácie, multifunkčného volantu a už spomínanej automatickej prevodovky. Navyše cena za tento model je stále mimoriadne prijateľná.
Technické údaje | Subaru Forester 2.0i XT CVT Sport Navi
Motor prepĺň. benzínový R4, 1 998 cm³Výkon 177 kW (240 k) pri 5 600 ot./min.
Krútiaci moment 350 Nm pri 2 400 – 3 600 ot./min.
Pohon a podvozok: automatická prevodovka CVT, pohon všetkých kolies, vpredu viacprvkové zavesenie, vzadu dvojité lichobežníkové zevesenie.
Brzdy vpredu aj vzadu kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneumatiky 225/55 R18.
Batožinový priestor 505/1 573 dm3
Rozmery:4 595 × 1 795 × 1 735 mm, rázvor 2 640 mm , pohotovostná/celková hmotnosť1 688/2 110 kg, objem nádrže 60 l
Najvyššia rýchlosť 221 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 7,5 s
Spotreba 11,2/7,0/8,5 l/100 km
Emisie CO₂ 197 g/km
Cena/testované vozidlo 38 350 €/38 800 €
Konkurenti: Toyota RAV 4, Volkswagen Tiguan, Škoda Kodiaq
Pokračujte na ďalší príspevok »
Plug-in hybridné SUV
Audi vylepšilo plug-in hybridné Q7 a Q8, dojazd hodnotili metódou WLTP EAER City
Nové SUV-čka od Audi sú naďalej výrazne moderné, a to ako esteticky, tak technicky. Na elektrinu dokážu prejsť až 90 kilometrov.
Q7 PHEV aj Q8 PHEV zdieľajú rovnakú pohonnú platformu, zákazník tak nemusí robiť kompromisy.Dopravná poradňa
Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke
V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.
Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.Novinka
Nový 7-miestny CITROËN C3 AIRCROSS
Francúzska automobilka neprezradila veľa informácií o novom modeli, prinášame vám teda všetky, ktoré boli predstavené.
Magazín
Sloboda na kolesách: tento hit má prepuknúť na Slovensku už toto leto!
Ušetrené peniaze, sloboda pohybu, magické výhľady na raňajky, piknik pod hviezdami a oveľa viac.
Svojpomocne prerobené dodávky na obytné vozidlá.Zmeny na STK sú opäť bližšie k realite. Minister im dal zelenú!
Technické kontroly na Slovensku už čoskoro čaká výraznejšia zmena. Niektorých vodičov poteší.
Isté skupiny vozidiel bude po novom potreba dostaviť na TK len raz za 4 roky. Vyhláška by mala nadobudnúť platnosť už 1. júla 2024.Videozáznam z nehody Andreja Danka spravila okoloidúca električka. Video je vonku a je veľkým sklamaním
Každý, kto čakal jednoznačnú odpoveď na to, čo sa vlastne stalo, bude zo zverejneného videa sklamaný.
Facelift
Štvordverové i4 aj 4 Gran Coupé od BMW dostali svieži facelift. Tlačidlá na ovládanie klímy skončili.
Facelift modelov prichádza v ideálnom čase, keď zákazníci pod vplyvom lepšieho počasia a plánovaných dovoleniek budú chcieť nové lepšie auto.
Experiment s hasením elektromobilu
Slovenskí hasiči ukázali, ako hasia elektromobil v podzemnej garáži. Majú overené metódy
Prezídium Hasičského a záchranného zboru vo štvrtok 25. apríla 2024 vo výcvikovom centre Lešť zrealizovalo experiment hasenia elektromobilu. Zameraný bol na meranie spalného tepla pri požiari elektrického auta v uzavretom priestore, ktorý imitoval podzemnú garáž.
Vyše 3 tony za 150-tisíc eur. Nový Mercedes G si zachoval charakter aj s čisto elektrickým pohonom
Mercedes-Benz odhalil prvý plne elektrický model svojej terénnej ikony.
Na slovenskom trhu je k dispozícii exkluzívny model EDITION ONE s rozšírenou sériovou výbavouAKTUALITA
Nový Opel Grandland oficiálne: Až 700 km dojazd a svietiaca predná maska!
Nová úroveň slobody vo vyšpičkovanom šate!
Atraktívne SUV mieri na vrchol