Test Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC: Spoľahlivá opora

Rok 2017 je pre Mitsubishi v znamení osláv 100. výročia značky. Popri spomienkach na prelomové modely histórie žije značka aktuálnymi oporami jej predajných úspechov. Patrí k nim aj model ASX, ktorý sme testovali s benzínovým motorom 1.6 MIVEC.
Vydané  Text: 

Mitsubishi ASX (2017) v redakčnom teste Auto Motor a Šport – Slovensko (foto: PANER)

Rok 2017 je pre Mitsubishi v znamení osláv 100. výročia značky. Popri spomienkach na prelomové modely histórie žije značka aktuálnymi oporami jej predajných úspechov. Patrí k nim aj model ASX, ktorý sme testovali s benzínovým motorom 1.6 MIVEC.

Mitsubishi ASX prešlo omladzovacou kúrou, ktorá ho ešte viac zatraktívnila. Teraz má dizajnovú identitu značky, nazvanú Dynamic Shield. Patria k tomu chrómované lišty pod prednými svetlami na novom prednom nárazníku, ktorý je mohutnejší a spolu s chladičovou mriežkou auto predĺžil. Karoséria má teda dĺžku 4 355 milimetrov (+60 mm), rázvor osí kolies ostal bez zmeny, 2 670 mm. Proporčne je dobre navrhnutá, po obvode blatníkov a prahov chránená čiernym plastom. Kompaktné SUV ponúka dobre odhlučnený vzdušný interiér s pohodlím pre vodiča i spolujazdca vďaka výraznejšiemu tvarovaniu sedadiel s dobrou bočnou oporou. Testované ASX s najvyšším stupňom výbavy Intense+ to malo efektne doplnené kvalitným čiernym čalúnením s červenými vzormi a červeným prešívaním. Výpočet imidžových prvkov dopĺňajú športové hliníkové pedále, kožený poťah volantu a hlavice radiacej páky, chrómované rámiky a tiež tzv. klavírny lak na mnohých miestach interiéru. Neprehliadnuteľné to je najmä na multifunkčnom volante, ktorý má výborne vyformovaný veniec a je nastaviteľný pozdĺžne i výškovo. Pre štandardného pasažiera s výškou do 185 cm má Mitsubishi ASX slušný priestor aj na zadných sedadlách delených v pomere 60 : 40. Komfort tam zvyšuje stredová lakťová opierka.
Mitsubishi ASX (2017) v redakčnom teste Auto Motor a Šport – Slovensko (foto: PANER)

Podvozok s viacprvkovou zadnou nápravou je pýchou modelu už od jeho uvedenia v roku 2010. Naše ASX nemalo k dispozícii pripojiteľný pohon všetkých kolies, ale o 10 mm (190 mm) vyššiu svetlú výšku. Ani nám nechýbal, lebo benzínový štvorvalec 1.6 MIVEC bol spriahnutý „len“ s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Absenciu šiesteho prevodového stupňa sme, s výnimkou jazdy po diaľnici, nevnímali. Motor s výkonom 86 kW (117 k) totiž ochotne plnil nároky aj na často prerušovanú jazdu po meste a svižný presun po okresných cestách do rýchlosti zhruba 100 km/h. To všetko pri chvályhodnej priemernej spotrebe okolo 6,5 litra, čo je menej, ako udáva výrobca. Naopak, spotreba benzínu nám stúpla priemerne o liter pri dlhšom držaní diaľničného tempa. Výška karosérie (1 640 mm) skrátka potvrdzovala zvýšený aerodynamický odpor a vtedy oná „šestka“ prevodovke chýbala. Vynovené Mitsubishi ASX má potenciál prekonať na Slovensku hranicu 1 000 predaných kusov (vlani takmer 800) a robiť radosť majiteľom i značke, ktorá toho za uplynulých úspešných 100 rokov veľa dokázala.
Mitsubishi ASX (2017) v redakčnom teste Auto Motor a Šport – Slovensko (foto: PANER)

TECHNICKÉ ÚDAJE | MITSUBISHI ASX 1.6 MIVEC

**Motor** preplň. naftový R4, 1 560 cm3 **Výkon** 86 kW (117 k) pri 6 000 ot./min. **Krútiaci moment** 154 Nm pri 4 000 ot./min. **Pohon a podvozok**: Päťstupňová mechanická prevodovka, pohon predných kolies, vpredu nezávislé zavesenie McPherson so stabilizátorom, vzadu multilink. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. **Pneumatiky** 225/55 R 18. **Batožinový priestor** 419 / 1 219 dm3 **Rozmery**: 4 355 × 1 810 × 1 640 mm, rázvor 2 670 mm, **pohotovostná/celková hmotnosť** 1 335 / 1 870 kg, objem nádrže 63 l. **Najvyššia rýchlosť** 183 km/h **Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 11,5 s **Spotreba** 6,9/4,9/5,7 l/100 km **Emisie CO2** 131 g/km **Cena/testované vozidlo** 19 500 € / 20 210 € **Konkurenti**: Nissan Qashqai, VW Tiguan, Hyundai Tucson








Pokračujte na ďalší príspevok »



Autopriemysel

Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.
  • Autosalón v Ženeve 2024 naživo

    Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov. Zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu.

     Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče. Autorom našich fotografií je Rudolf Banecký.
  • Aktualizované

    Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.