TEST: Škoda Superb 2.0 TDI DSG Individual

Odlíšiť sa od svojho okolia je odvekou ľudskou túžbou. Pre záujemcov, ktorí radi vytŕčajú z davu, pripravila Škoda luxusný variant Superb Individual.
Vydané  Text: 
Nádych a slastný výdych. V kvalitne spracovanom interiéri nás víta príjemná vôňa dvojfarebnej kože, ktorá pokrýva predné i zadné sedadlá. Jej tmavšie vyhotovenie sa prenieslo aj na multifunkčný trojramenný volant, radiacu páku, či výplne dverí. Vkusné.
Pozornosť v modeli Superb ale vždy pútala predovšetkým zadná časť a dvojnásobne to platí pre testovaný Individual. Okrem bezkonkurenčného priestoru na nohy, ktorý môžu vlajkovej lodi značky Škoda závidieť aj niektoré limuzíny vyššej strednej triedy, nájdete totiž vzadu aj dva displeje integrované do hlavových opierok predných operadiel. Obraz do nich je prenášaný z externého DVD prehrávača, ktorý sa nachádza pod sedadlom vodičovho spolujazdca. Navigačný a zábavný systém Columbus – 2 DIN, ktorý sa výborne obsluhuje prostredníctvom 6,5-palcového dotykového displeja, sa stará o reprodukciu zvuku prostredníctvom vstupu AUX v lakťovej opierke. Netradičným spôsobom bola v aute vyriešená komunikácia mobilného telefónu cez bluetooth. Tá fungovala v režime vzdialenej SIM karty, čiže po pripojení vozidlo prebralo všetky funkcie telefónu a tým ho v podstate znefunkčnilo. Pri prvom pripojení sa do auta natiahol kompletný zoznam a systém priebežne ukladal aj SMS správy. Riešenie je to zaujímavé, v niektorých momentoch však aj nepraktické, keďže mobil po pripojení ovládate už len tlačidlami na volante či stredovej konzole. Výnimočný charakter vozidla dotvára vydarená pohonná sústava. Tvorí ju naftový štvorvalec 2.0 TDI vybavený systémom vstrekovania common rail s výkonom 125 kW (170 k) a šesťstupňová robotizovaná prevodovka DSG. Spolupráci týchto komponentov niet čo vyčítať, spokojnosť vyjadrujeme aj s priemernou spotrebou 6,5 litra nafty na 100 km. No a koľko táto exkluzívna škodovka stojí? K štandardnej cene vozidla vo výbave Elegance si treba pripočítať viacero príplatkových doplnkov a aj balík Individual, za ktorý zaplatíte približne 5 000 € (150 630 Sk). Text: Peter Michalec Foto: PANER (1) a autor **HODNOTENIE: \* \* \* \*** **Plusy** Kvalita spracovania, ergonómia prvkov, priestor vzadu v pozdĺžnom smere, objem kufra, systém otvárania piatych dverí, kultivovaný a úsporný motor, spolupráca motora a prevodovky DSG. **Mínusy** Priestor v oblasti lakťov na zadných sedadlách v prípade troch dospelých osôb, nepraktické riešenie multimediálneho systému pre zadných cestujúcich. Technické údaje**Motor****prepĺňaný naftový 2.0 R4**Zdvihový objem1 968 cm3Výkon125 kW/170 k pri 4 200 ot/minKrútiaci moment350 Nm pri 1 750-2500 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4 838 x 1 817 x 1 462 mmRázvor2 761 mmBatožinový priestor565/1 670 lPohotovostná hmotnosť1 515 kgUžitočné zaťaženie620 kg**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť220 km/hZrýchlenie 0-100 km/h8,6 sSpotreba uvádzaná výrobcom 6,1 l/100 kmSpotreba počas testu6,5 l/100 kmEmisie CO2169 g/km**Cena**Základná cena verzieod 32 858 € (989 880 Sk)Cena testovanej verzie Individual42 700,66 € (1 286 400 Sk)








Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.