Magazín

TOP 5 najzávažnejších chýb pri používaní klimatizácie! Toto nikdy nerobte

Klimatizácia
SOURCE: www.mastermechanic.ca

Vývoj klimatizácie pre jednotlivý model môže trvať až tri roky. Tento čas konštruktéri využívajú na štúdium geometrie výduchov a mriežok v trojrozmernom (3D) zobrazení a robia virtuálne simulácie aby zmapovali prúdenie vzduchu v kabíne automobilu. Napriek tomu ľudia stále robia chyby pri používaní klimatizácie. Uvádzame päť najčastejších a k tomu niekoľko tipov ako lepšie využívať klimatizáciu:

1. Plný výkon hneď po nastúpení**

V lete môže teplota v kabíne automobilu zaparkovanom na slnku dosiahnuť až 60 stupňov Celzia. Táto teplota sa dá pomerne rýchlo znížiť na 25 stupňov pri dodržaní niekoľkých jednoduchých pravidiel. Jednou z najčastejších chýb je však zapnutie klimatizácie na plný výkon. „Otvorte dvere a spustite okná na minútu pred zapnutím klimatizácie“ znie prvé odporúčanie, ktoré dáva Ángel Suárez, inžinier technického centra SEAT. Týmto jednoduchým spôsobom môžete „prirodzene znížiť teplotu v interiéri.“ Keď je automobil vyvetraný, môžete nastúpiť do vozidla, zavrieť dvere a okná a zapnúť klimatizáciu.

2. Recirkulácia vzduchu

To je ďalšia tradičná chyba, ktorú ľudia robia, pretože zapnutá recirkulácia „spôsobuje zahmlievanie okien.“ Namiesto toho Suárez odporúča jazdu s aktivovaným režimom Auto, keď „rozdelenie vzduchu systém reguluje rovnomernejšie a efektívnejšie.“

3. Vypnutá klimatizácia v zime

Podľa toho, kde sa v Európe nachádzate, môže byť ráno aj v lete chladné. Napriek tomu je užitočné „zapnúť klimatizáciu aj keď je teplota nastavená na vyššiu hodnotu ako je vonku“ aby ste zabránili zahmlievaniu okien keď sa vonkajšia teplota začne pomaly zvyšovať.

4.Nesprávne nastavenie výduchov

Na dosiahnutie rovnomernej distribúcie vzduchu „mriežky výduchov majú byť nastavené dohora, nie na tváre ľudí.“ S takýmto nastavením vzduch prúdi okolo interiéru a dosahuje rovnomerne každého pasažiera.

5. Údržba

Rovnako ako motorový olej alebo brzdová kvapalina aj klimatizačná sústava automobilu potrebuje špecifickú údržbu. Odporúča sa vymeniť peľový a prachový filter každých 15 000 až 20 000 kilometrov „aby sa zabránilo zníženiu prietoku vzduchu a intenzity,“ dodáva Ángel Suárez.

Je dôležité nepodceňovať vplyv teploty pri jazde v lete. Podľa experta teplota 35°C spôsobuje, že vodič reaguje o 20 % pomalšie ako pri teplote 25°C. To je podobný efekt ako akoby vodič jazdil s 0,5 promile alkoholu v krvi. Preto je dôležité udržiavať kabínu posádky chladnú a dobre vetranú.

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Vybrané články

  1. 1

    TEST Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC: Dobrý, lepší, najlepší – ktorý z nich je elektrický Mercedes?

Mohlo by vás zaujímať