Magazín

Máloktoré SUV je aj off-road, SsangYong ich má hneď niekoľko

SSANGYONG REXTON
SSANGYONG REXTON

Každé SUV nie aj off-road!

Medzi motoristami stále vládne presvedčenie, že automobily typu SUV sú v podstate off-roady. Nie je to však celkom pravda, hoci viaceré esúvečka nepochybne v teréne dosahujú pôsobivé výkony.

SUV sú totiž určené predovšetkým na klasické cesty, čomu zodpovedá aj vyhotovenie ich podvozkov, náprav a čapov. Ideálne je, keď sa výrobcom darí vyvážiť vlastnosti vozidiel tak, aby boli univerzálne, teda aby na ceste poskytovali vysokú úroveň komfortu a v teréne zasa tuhosťou karosérie a podvozka dokázali prekonávať rázovitý charakter trasy.

Za takýmito vlastnosťami dnes môžete ísť aj do showroomu značky SsangYong, pretože výrobca ponúka hneď niekoľko modelov s obomi spôsobmi využitia.

Automobilka pritom vo svojich modeloch, ako Rexton a Musso Grand, zdôrazňuje prítomnosť rámového podvozka Quad-frame. Tieto typy podvozkov prispievajú k off-road charakteru a zároveň sa podieľajú na vyššej pasívnej bezpečnosti vozidla.

SsangYong Quad frame

Štvorvrstvový rám účinne izoluje kabínu od povrchu vozovky a hluku motora a pomáha chrániť cestujúcich pred nárazovými silami. Karoséria je k rámu uchytená na ôsmich miestach, čo je najviac vo svojej triede, pripomína výrobca, čo vo výsledku zlepšuje kvalitu jazdného prejavu a stabilitu riadenia vozidla.

Vznik a použitie ocele Posco Giga Steel si vyžadovali 42-mesačný vývoj a prvýkrát bol materiál použitý v modeli G4 Rexton.

Rám je tvorený štyrmi pevne spojenými vrstvami s tromi vnútornými priestormi, pričom použitá zliatina ocele Posco Giga Steel umožnila dosiahnuť až o 20 percent nižšiu hmotnosť v porovnaní s konvenčnou oceľou a až o 60 percent vyššiu odolnosť.

SsangYong Quad frame

Zliatina je použitá na 81,7 percentách rámu a automobilka jeho prítomnosť zdôrazňuje najmä preto, lebo pevnejší a ľahší rámový podvozok má priamy priaznivý vplyv na bezpečnosť pri nárazoch a má byť preto lepším riešením ako bežne používaný monokokový podvozok.

V závere výrobného procesu je tento materiál obalený ochrannou vrstvou metódou žiarového zinkovania (hot-dip galvanization), takže zinková vrstva je rovnomerná aj na vnútorných a ťažko dostupných plochách.

Prečítajte si aj:


Poradca pri kúpe: SsangYong Tivoli Grand je grandiózna ponuka

Martin Šebesta


SUV 4x4 špecialista z Kórey

Off-roadový charakter vozidiel značky SsangYong nie je iba o materiáloch na podvozku, ale aj o jeho naladení a jednotke riadenia.

Kórejská automobilka SsangYong je už viac ako 60 rokov expertom na výrobu vozidiel SUV 4x4. Kvalitný výber materiálov, inovatívne technológie, moderný dizajn a precízne odvedená práca priniesli na trh zaujímavé automobily, ktoré si po prvej jazde zamilujete.

Na slovenskom trhu ponúka dovedna 5 modelov, od kompaktného Tivoli a Tivoli Grand cez Korando, Rexton až po pick-up Musso Grand. Všetky sú k dispozícii s jazdnými režimami, ktoré ovplyvňujú riadenie, reakcie prevodovky a motora, a s výnimkou Tivoli Grand aj s voliteľným pohonom všetkých štyroch kolies.

SsangYong Tivoli
SsangYong Tivoli

Zatiaľ čo Tivoli (od 16 090 €) predstavuje vstupenku do sveta SUV a svojím luxusným charakterom interiéru prekvapil v našom nedávnom redakčnom teste, pick-up Musso Grand (od 26 990 € s DPH) je už vyslovene pracovne orientované vozidlo s pridanou hodnotou v podobe dvoch druhov zavesenia zadnej nápravy. Základom je lichobežníková predná náprava a na výber je 5-prvková tuhá náprava vzadu pre „civilnejšie využitie“ alebo zadná tuhá s listovými pružinami pre vyššiu úžitkovú hmotnosť).

SsangYong Musso Grand
SsangYong Musso Grand

Pre našinca bude azda najatraktívnejším modelom Korando (od 19 890 €), pretože v sebe kombinuje úžitkovosť, luxusnú atmosféru v interiéri a ešte stále kompaktné rozmery mestského SUV.

SsangYong Tivoli
SsangYong Tivoli

Podrobne sme sa jednotlivým modelom výrobcu venovali v samostatnom príspevku spred niekoľkých týždňov, odporúčame vám venovať portfóliu tejto značky zvýšenú pozornosť:

Prečítajte si aj:


Predstavujeme štvorkolky SsangYong: 4×4 na štyri spôsoby

Redakcia (s)


Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Indian Scout Rogue (auto motor a šport č. 6/2022, foto: Juraj Hrivnák)
MOTO

Zlý chlapec. Test Indian Scout Rogue

Pohľad do slovníka hovorí, že rogue má v slovenčine viacero významov, no ani jeden nie je veľmi pozitívny. Azda najjemnejšie by sa to dalo preložiť ako nezbedník. To by sedelo na človeka. No ako je to v prípade, pokiaľ takto označíte motocykel?