Magazín

Motoristickí novinári vybrali najlepšie autá, ktoré testovali v roku 2021! Pozrite si rebríček Martina Šebestu

BMW iX (AMS 1/2022)

Mníchovská automobilka sa naplno vrhla na elektrický pohon. Doterajšie modely ako i3 či ikonický i8 evidentne slúžili na získavanie skúseností. V BMW iX pracuje už piata generácia ich čisto elektrického pohonu a množstvo skúseností cítiť z každého kúska. Navyše z hľadiska karosérie ide o vozidlo, ktoré naplno ukazuje, čo vlastne znamená crossover. Veľké rozmery, obrovský vnútorný priestor a k tomu pohodlia na rozdávanie. A interiér, ktorý sa priznáva k inšpirácii bytovým dizajnom. Pohodlný, priestranný, vzdušný a polovicu z jeho riešení by ste chceli mať doma v obývačke. Ak už niekto chce ohurovať, tak, nech sa páči, poprosíme takto.

Test BMW iX xDrive 40 (foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport č. 1/2022)
Netradičným tvarom zadnej časti dominujú úzke LED svetlomety, k dispozícii je aj obrovský otvor na batožinu

Jeep Gladiator (AMS 8/2021)

Bude budúcnosť už iba elektrická? Vyzerá to tak, že nie. Že ešte stále budú vznikať autá, ktoré sa spoliehajú na fosílne palivá a ich ľahkú dostupnosť. Zvlášť, pokiaľ ide o vozidlá určené do nehostinných oblastí, kde aj elektrina vzniká pomocou generátorov. A práve tam patrí aj Jeep Gladiator. K vynikajúcim terénnym vlastnostiam klasického Jeepu Wrangler pridáva korbu s nosnosťou necelej tony a nekonečné možnosti usporiadania karosérie. Od klasickej uzatvorenej až po úplne oholenú – bez strechy, dverí a so sklopeným čelným sklom. Tomu sa už potom hovorí, že ste v kontakte so živlami. Užívajte si to, pokiaľ to nezakážu!

Jeep Gladiator

Mercedes-Benz C 220 d (AMS 9/2021)

Ďalším veľkým argumentom do boja proti bezhraničnej elektrifikácii je Mercedes-Benz C 220 d. S azda všetkými bezpečnostnými asistenčnými systémami, ktoré ponúka aj vlajková loď Trieda S, s vnútorným priestorom, ktorým môže smelo konkurovať Triede E spred troch generácií, no najmä s dvojlitrovým naftovým motorom. Na dlhé trasy nepoznáme nič lepšie. Viete si predstaviť, s čím by ste tak prišli z Bratislavy do Budapešti a svietil by vám vyšší dojazd, ako keď ste vyrážali? A to aj vďaka spotrebe okolo 5 l/100 km? Alebo inak – natankujete a máte pokoj na najbližších viac ako 1 000 kilometrov. Na toto sa elektromobilita ešte dlho nechytá.

Mercedes-Benz C 220 d

Renault Twizy (AMS 1/2022)

Na opačnom konci spektra z hľadiska dojazdu, no z hľadiska zábavy za volantom jedno z najzaujímavejších vozidiel vôbec. Nehovoriac, že s malou batériou má aj dostupnú cenu a do mesta sa ukazuje ako ideálna alternatíva. Že má dojazd iba približne 90 km? Nevadí, večer ho doma dobijete. A vyššiu maximálnu ako 90 km/h v mestskom, nanajvýš prímestskom prostredí aj tak nepotrebujete. A samotná jazda? Vzhľadom na kompaktné, či priam až minimalistické rozmery sa s ním dostanete kamkoľvek, parkovanie je hračkou a do interiéru sa za seba usadia dvaja akokoľvek vysokí jedinci. V meste ide o zosobnenie zábavy a dobrej nálady.

Test Renault Twizy (auto motor a šport č. 01/2022)

Toyota Mirai (AMS 9/2021)

Vyzerá to tak, že môj výber je plný ekologických vozidiel. Musím však dodať, že v roku 2021 sa s autami s rôznymi druhmi pohonu roztrhlo vrece. A keď prišla ponuka vyskúšať si Toyotu Mirai, neváhal som ani sekundu. Vodík som, ako azda jediný slovenský motoristický novinár išiel tankovať do Viedne, keďže ešte ani v januári 2022 nie je na Slovensku k septembru sľubovaná vodíková čerpačka, no stálo to za to. Mierne stiesnený interiér až tak neprekáža a už vôbec nie bežne vysokým ľuďom. Čerpanie vodíka na 400 km trvalo asi 5 minút, čo je oproti nabíjaniu menej ako drobný zlomok času. A dynamické vlastnosti pripomínali benzínové autá z krásnej éry atmosférických 6-valcov. Z tohto pohľadu je u mňa Toyota Mirai vozidlom, na ktoré s radosťou spomínam.

Toyota Mirai

Rozumné auto roka: Škoda Fabia (11/2021)

Aby sa do výberu nedostala škodovka? To by sa potom začal inak krútiť svet! Na druhej strane, Fabia si svoje miesto rozhodne zaslúži. Nielen tým, ako vyzerá. To by bolo priľahké a priveľmi vratké kritérium. Podstatné je niečo úplne iné. Fabia dostala konečne podvozok na platforme MQB, takže sa technologicky dotiahla na zvyšok rodiny malých vozidiel koncernu VW. To jej prinieslo záplavu bezpečnostných systémov na najvyššej úrovni. K tomu sa pridáva výrazne väčší vnútorný aj batožinový priestor, presvedčivé jazdné vlastnosti a úsporné, no zároveň svižné motory. A poteší, že tento rok sa do ponuky dostane aj super motor 1.5 TSI. A to sú už seriózne argumenty na to, aby ste sa o novú Škodu Fabia zaujímali.

Škoda Fabia

Prečítajte si aj:


Motoristickí novinári vybrali najlepšie autá, ktoré testovali v roku 2021! Pozrite si rebríček Juraja Hrivnáka:

Juraj Hrivnák


Motoristickí novinári vybrali najlepšie autá, ktoré testovali v roku 2021! Pozrite si rebríček Petra Orosza

Peter Orosz


Martin Šebesta, profilová fotografia
Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Indian Springfield Dark Horse
Testy autoškoly

Test Indian Springfield Dark Horse: Dobrodružná Amerika

Predstavy ľudí o Amerike majú mnoho podôb. Od opálených tiel na plážach v Miami, cez bohatých obchodníkov v New Yorku, až po fi lmové celebrity v Los Angeles či bezbrehú zábavu v Las Vegas. Medzi tým sú nekonečné priestory, ktoré v predstavách križujú chlapíci na motocykloch. Presne k tejto poslednej predstave sa hodí aj náš spoločník Indian Springfield Dark Horse.