Magazín

Všestranné podvozky Ford Transit: výrazne zlacneli a zvládnu doslova všetko

Podvozky FORD TRANSIT DC a SC
FORD TRANSIT WORKER s dĺžkou L3 ponúka jedno aj dvojkabínové vyhotovenie.

Slovenské zastúpenie značky FORD neponúka iba osobné automobily. Mondeo, Fiesta, Focus, Ecosport, to všetko sú pôsobivé autá, ktoré si stačí raz odjazdiť a rozhodnete sa kúpiť si ich, lenže vo svete profesionálov vie Ford ponúknuť ešte viac. V zahraničí je Ford trhovým lídrom a v predaji úžitkových vozidiel je dokonca šiestykrát po sebe európskou jednotkou.

Minule ste si u nás mohli prečítať podrobný materiál o tom, aké sú vozidlá Ford Connect, dnes sa sústredíme na ponuku podvozkov a nadstavieb pre podvozky Ford Transit. Tie sa v uplynulom roku stali cenovo podstatne dostupnejšími vďaka zľavám, ktoré v niektorých prípadoch dosahujú nevídaných úrovní.

Na prvom mieste je skoro vždy, pochopiteľne, cena. Ak doteraz platilo, že podvozky od FORDu boli finančne náročnejšími riešeniami, odteraz to už neplatí. Môže za to výrazné zvýšenie zliav na Chassis a zníženie ceny fabrického valníka (najmä najdlhšej karosérie L5).

Napríklad FORD Transit DS Chassis (dvojkabína) L5H1 so zadným pohonom v cenníku figuruje už od 29 890 eur bez DPH, pričom jednokabínový variant SC Chassis L5H1 so zadným pohonom už od 27 480 eur bez DPH. A také podvozky Transit Chassis Worker v dĺžke L3 sú v akciovom cenníku lacnejšie až o 21 percent!

Výrazné zvýšenie zliav na Chassis je doplnené znížením cien niektorých motorizácií a vybraných opcií (fabrický valník, vyhrievané čelné sklo a i.) a taktiež sériovým Grátis Servisom na 5 rokov / 150 000 km, ktorý môžete na želanie vymeniť za ďalšiu zľavu z ponuky.

 

Cenníky na stiahnutie v PDF:
 
Podvozky FORD TRANSIT DC a SC
Jednopriestorová kabína na podvozkovom vozidle FORD TRANSIT
Podvozky FORD TRANSIT DC a SC
Podvozkové vozidlo FORD TRANSIT vo vyhotovení s dvojkabínou a max. dĺžkou L5

Profesionálna technická podpora

Novinkou v ponuke FORDu je tiež spustenie predaja špeciálnych opcií pre prestavbárov.

Dostupné sú váhové a emisné dáta, technické nákresy aj vo formáte AutoCAD, príručky pre prestavbárov... FORD podrobne popisuje, ako spraviť každý zásah na vozidle bezpečne, aby nedošlo k narušeniu záruky. Všeobecne disponujeme  všetkými informáciami, ktoré by prestavbár mohol chcieť a potrebovať,“ upresnil nám Summit Motors Bratislava, importér značky FORD pre Slovensko.

FORD pritom z výroby ponúka prípravu na majáky, zdvojené batérie, regulátor otáčok, manuálnu regeneráciu DPF filtra alebo dokonca zbernicu s prístupom do CAN siete vozidla.

Má to zmysel, pretože tieto podvozkové vozidlá sú univerzálne a čo zákazník, to iný spôsob použitia. Zodpovedá tomu široká paleta variantov s odlišnými maximálnymi užitočnými zaťaženiami od 1,6 (T350) do 2,6 tony (T500). Podobný základ tak možno využiť ako vozidlo na prepravu ľahkých tovarov šoférovaného vodičom s oprávnením skupiny B, tak aj na prevoz stavebného materiálu s vozidlami nad 3,5 tony. Zatiaľ čo variant s dvojitou kabínou DoubleCab (DC) je v predaji s tromi dĺžkami rázvorov, jednokabína SingleCab (SC) ponúka na výber až štyri dĺžky od 3 504 do 4 522 mm.

10-paletový valník s plachtou priamo od predajcu

Vlastné riešenia nadstavieb ponúka aj samotný FORD. Jeho prvým prestavbárskym projektom je 10-paletový valník so zhrňovacou plachtou s dĺžkou 7 670 mm. Ide o výsledok spolupráce medzi FORDom a s prestavbárom Aviana plus, ktorého hlavnými výhodami majú byť nižšia cena ako u konkurencie a garancia kvality, keďže ide o centrálne riešenie priamo od importéra.

Podvozky FORD TRANSIT DC a SC
10-paletový valník Ford Transit so zhrňovacou plachtou

Vozidlo stojí na podvozku L5H1 s predným náhonom a Heavy-Duty motorom. Tento model bol FORDom špeciálne vyvinutý pre účel expresného prepravovania tovaru medzimesto alebo aj medzi krajinami. Vozidlo do 3,5 tony vďaka ľahšiemu prednému náhonu v kombinácii s najdlhším rázvorom v triede totiž unesie veľký objem ľahkého nákladu bez nutnosti prestávok či platenie mýta, ako je tomu u vozidiel kategórií N2 a N3.

Vnútorné rozmery nadstavby sú 5 100 × 2 220 × 2 250 mm a v cenníku figuruje už od 31 590 eur bez DPH s naftovým motorom 2,0 TDCi EcoBlue HD s max. výkonom 118 kW a krútiacim momentom 390 Nm. Predný pohon je konfigurovaný s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou a strieborná obojstranne zhrňovacia plachta Sattler (680g/m2) s hliníkovým rámom PAL-COM a strešným spojlerom sú už v cene.  Príplatkovým príslušenstvom je napríklad spacia kabína, vzduchové vankúše na zadnej náprave s kompresorom či adaptívny tempomat so súborom bezpečnostných systémov Pre-Collision Assist.

Okrem nákupu vozidla v hotovosti FORD ponúka výhodné financovanie tohto vozidla na splátky už od 285 eur, pri ktorom zákazník dokopy aj s úrokmi zaplatí za vozidlo o niekoľko tisíc eur menej, než bola jeho cena pred zľavami.

 

Dílerská sieť s Transit centrami

FORD sa takisto dlhodobo venuje špecializácii svojho predajného tímu na úžitkové vozidlá, nakoľko najmä pri vozidlách Chassis a ich nekonečných využitiach sú profesionalita a skúsenosti predajcu neoceniteľné. LCV špecialisti sú skúsení, vyškolení, všetci prešli náročnou certifikáciou a vedia zákazníkovi ochotne poradiť.

Prednedávnom Ford otvoril nové Transit Centrum, od augusta je v prevádzke aj v Autonova Poprad.

 

Erik Stríž - auto motor a šport, Autoviny.sk
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.