Osemdesiatnik uháňal po ceste extrémnou rýchlosťou. Polícia ho zastavila a on im za odmenu vynadal…

Dôchodca uháňajúci rýchlosťou viac ako 180 kilometrov za hodinu? V Austrálii je to možné! Pri zastavení dokonca policajtov odmenil vynadaním. Ako napokon dopadol?
Vydané  Text: 

Väčšina z nás má dôchodcov alebo ľudí vo vyššom veku zafixovaných, ako sviatočných vodičov, ktorí z času na čas dokážu vytvoriť na ceste nejaký ten malér. Pravdepodobne nikto by nečakal, že dôchodca po osemdesiatke môže dostať pokutu za rýchlosť. A už vôbec nikto by nepredpokladal, že takýto dôchodca prekročí rýchlostný limit až o 82 km/h. To čo sa ale prednedávnom stalo v Austrálii, pravdepodobne nemá vo svete obdobu. **Tamojšia policajná hliadka totiž neďaleko mesta Alma pri Tarlee a Stockportu v dolnom regióne strednej časti Južnej Austrálie zastavila Subaru WRX. To uháňalo rýchlosťou až 182 kilometrov za hodinu**. Na danom úseku je však maximálna povolená rýchlosť kvôli častým smrteľným dopravným nehodám len 100 km/h. ### Ponáhľal sa na dražbu dobytku… Väčšie prekvapenie policajtov však čakalo, keď sa k samotnému vodičovi prihovorili. **Vysvitlo, že ide o 80-ročného farmára, ktorý si bol vedomý prekročenia rýchlosti. Aby toho nebolo málo, dôchodca mal policajtom vynadať, nakoľko sa ponáhľal na aukciu dobytku, ktorú kvôli zastaveniu nestihne**. Bohužiaľ, policajti v tomto prípade konali nekompromisne. Nielenže **staršiemu vodičovi udelili pokutu vo výške 1 814 austrálskych dolárov (cca 1 120€), ale taktiež mu bol udelený zákaz viesť motorové vozidlo na najbližších 6 mesiacov**.
Dôchodca uháňa rýchlosťou až 182 km/h
### Časté nehody si vyžiadali zvýšené množstvo hliadok Tamojšie úrady vydali v dôsledku tejto veci aj oficiálne vyhlásenie. V ňom stojí: *„Vzhľadom na vysoký počet smrteľných dopravných nehôd, ku ktorým v nedávnej dobre došlo v oblasti Barossa a Stredný sever, je tento spôsob jazdy veľkým znepokojením. Diaľničné hliadky budú aj naďalej prítomné pozdĺž hlavných tepien a diaľnic medzi vidieckymi oblasťami a budú zastavovať každé auto, ktoré prekročí rýchlosť alebo bude podozrenie na to, že vodič jazdí pod vplyvom alkoholu alebo drog.“ * V danej oblasti za tento rok zahynulo v dôsledku dopravných nehôd už 64 ľudí. Oproti minulému roku, kedy to v rovnakom období bolo „len“ 57, je to teda značný nárast. Vo väčšine prípadov pritom ide o starších ľudí, ktorí nezvládli riadenie.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.