Toto sa stane s pneumatikou, ktorá sa točí rýchlosťou 1 332 km/h

Rusi opäť zašli do extrémov. Pomocou 2,5-litrového motoru od Toyoty roztočili koleso rýchlosťou 1 332 kilometrov za hodinu. Výsledok? Posúďte sami…
Vydané  Text: 

Naposledy, keď sme vám priniesli článok s podobnou zaujímavosťou, bolo to o niekoľkých vrstvách aktívnej peny primrznutej na Hummer. Dnes to je trošku z iného súdku. Rovnaký tím nadšencov sa totiž zameral na to, čo sa stane s pneumatikou, ktorá sa točí až 10 437-krát za minútu. **Ekvivalentom k takejto rýchlej rotácie je rýchlosť 1 332 kilometrov za hodinu**. Je to dokonca viac ako je rýchlosť zvuku. Tá totiž pri teplote 25 stupňov dosahuje „len“ 1 246 kilometrov za hodinu. Je nám jasné, že podobný experiment nemá v súčasnom svete automobilizmu reálny základ, no aj tak je zaujímavé sledovať správanie materiálu pneumatiky. Sústava, ktorá dopomohla pneumatike k takejto rýchlosti pozostávala zo starého motoru Toyota s objemom 2,5 litra, ku ktorému bolo pomocou špeciálneho diferenciálu pripojené koleso. Následne bolo RPM metra odmerané, koľkokrát za minútu sa koleso otočilo. **Finálne číslo 10 437-krát dokázalo pneumatiku doslova roztrhať na kusy.** Išlo pritom o úplne novú pneumatiku, ktorá nemala žiadne povrchové poškodenia. No veď posúďte sami…

Pri neustálom vylepšovaní motorov je nevyhnutné inovovať aj palivá

Ako vo všetkých technologických odvetviach, aj v oblasti palív pre spaľovacie motory prebieha neustály vývoj. Špecialisti zo spoločnosti OMV v spolupráci s poprednými výrobcami áut, výskumnými centrami a univerzitami neustále pracujú na inováciách.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.