Na čom jazdili agenti KGB? Výkon ich upravenej Volgy vás ohromí

Naháňať svoje obete na bežných Volgách sa im málilo. A tak si dali na mieru vyrobiť špeciálne verzie, ktoré by si to rozdali aj s autami agenta 007. Veď posúďte sami.
Vydané  Text: 
Úpravy sériovým modelov pre potreby tajnej polície majú v bývalom Sovietskom zväze bohatú tradíciu. Prvé špeciálne verzie sa objavili už v tridsiatych rokoch minulého storočia, kedy technici do vozidla GAZ M1 montovali motory značky Ford. Výkonový zisk bol na tú dobu značný. Zatiaľ čo bežný model mal motor s maximálnym výkonom 50 koní, policajné verzie mali k dispozícii až 95 koní (3.9 V8).
**Vlk v barančom rúchu** Poďme však k Volge GAZ-21, ktorú poznáme až z našich ciest. Auto, ktoré bolo určené takmer výlučne pre štátne úrady a políciu, malo motor s výkonom skromných 75 koní. A to bolo možno dosť pre politickú elitu vtedajšieho socialistického bloku, tajnej polícii však príliš veľkú výhodu v porovnaní s klasickými autami tej doby neposkytoval. A tak bolo rozhodnuté, podrobiť auto prestavbe. Obrázky naznačujú, že cieľom bolo vyrobiť auto, ktoré sa od bežnej verzie bude odlišovať minimálne. Znalec by si niekoľko detailov možno všimol, bežnému občanovi však do očí neudreli. Na to, aby bolo auto čo možno najmenej nápadné bola napríklad upravená aj výfuková sústava. Doplnená bola dodatočnými tlmičmi, aby motor znel ako pôvodný štvorvalec. Úpravami samozrejme prešiel aj podvozok, ktorý dostal zosilnené nápravy.

Prvá automobilka sa vracia späť k analógovým budíkom! Dôvod vás prekvapí

Nových modelov s analógovým prístrojovým štítom je na trhu čoraz menej, viacerí výrobcovia už pri vývoji nových generácií s klasickými „budíkmi“ dokonca vôbec nepočítajú. **O to viac nás prekvapila správa automobilky Peugeot, ktorá oznámila návrat klasického analógového prístrojového štítu do populárneho modelu 308.** Francúzi predsa patrili k najväčším digitálnym priebojníkom a ako prví prišli s ovládaním väčšiny funkcií cez... Prečítať celé

**Osemvalec miesto štvorvalca** Hlavná zmena sa však samozrejme odohrala pod prednou kapotou. Tam technici namiesto štvorvalcového motora s objemom 2,5 litra namontovali osemvalec s objemom 5,5 litra. Nový motor, ktorý bol spárovaný s trojstupňovým automatom, poskytoval maximálny výkon 195 koní, vďaka čomu na ňom tajní agenti dokázali bez problémov jazdiť maximálnou rýchlosťou cez 170 km/h. Hoci dnes tieto údaje príliš neohúria, v tej dobe to bola doslova raketa. Z modelového radu GAZ-21 automobilka vyrobila úctyhodných 639 478 kusov, pričom pre potreby KGB bolo upravených 603 exemplárov. Ako ukazujú zábery z ruského portálu https://www.zr.ru/ zopár exemplárov ešte jazdí. Nepochybne sa stanú veľkým lákadlom pre zberateľov automobilových kuriozít.
### VIDEOTEST DONGFENG FENGON 5 








Pokračujte na ďalší príspevok »