Vedci tvrdia, že šoférovanie je zdraviu prospešná činnosť! Pomáha znižovať riziko viacerých chorôb

Štúdia odhalila, že sedenie za volantom vozidla môže znížiť riziko demencie a poskytnúť starším ľuďom ďalšie zdravotné výhody. **Vedenie vozidla by údajne malo nielen podporiť kognitívne funkcie a znížiť riziko ďalších problémov ako je napríklad demencia,** ale niektorí dokonca hovoria aj o spomalení procesu starnutia. Výskum odhalil, že akonáhle starší dospelí prestanú viesť vozidlo alebo sú nútení vzdať… Prečítať celé
Vydané  Text: 

Štúdia odhalila, že sedenie za volantom vozidla môže znížiť riziko demencie a poskytnúť starším ľuďom ďalšie zdravotné výhody. **Vedenie vozidla by údajne malo nielen podporiť kognitívne funkcie a znížiť riziko ďalších problémov ako je napríklad demencia,** ale niektorí dokonca hovoria aj o spomalení procesu starnutia. Výskum odhalil, že akonáhle starší dospelí prestanú viesť vozidlo alebo sú nútení vzdať sa vodičského preukazu, stav duševného a fyzického zdravia má tendenciu poklesnúť. Samozrejme, mnohé problémy súvisia s psychikou človeka a podobná strata nezávislosti môže často viesť k pocitom depresie. Predchádzajúce štúdie podporujú tvrdenie, že rozlúčenie sa s vedením vozidla môže preukázateľne navodiť depresívne príznaky. Profesor Dr Guohua Li z Kolumbijskej univerzity v New Yorku uviedol: *„Pre mnohých starších dospelých **je vedenie vozidla súčasťou ich každodenného života a je silným indikátorom sebakontroly, osobnej slobody a nezávislosti od okolia.** Žiaľ, jedného dňa bude takmer nevyhnutné čeliť rozhodnutiu prestať šoférovať z dôvodu vysokého veku, pretože kognitívne a fyzické funkcie už jednoducho nebudú na akceptovateľnej úrovni.“* V takom prípade je dôležité uvedomiť si možné nepriaznivé dôsledky, ktoré môže so sebou prinášať strata pôžitku zo šoférovania. Odborníci preto odporúčajú vypracovať si individuálne plány na udržanie mobility a sociálnych funkcií. Aj keď v súčasnosti neexistuje nijaká horná veková hranica pre vedenie vozidla, čoho dôkazom môže byť napríklad britská panovníčka, a preto ak nemáte zdravotné ťažkosti, ktoré by ovplyvňovali vaše vedenie vozidla, môžete naďalej pokračovať v tejto zdraviu prospešnej činnosti.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.