Magazín

Predstavenie novej značky Ioniq: Čo si Hyundai od nej sľubuje?

Predstavenie novej značky Ioniq:  Čo si Hyundai od nej sľubuje?
Vizualizácia pripravovaných modelov značky Ioniq, ktorá patrí pod koncern Hyundai. Vľavo je Ioniq 6 založený na koncepte Prophecy, vpravo Ioniq 5 vychádzajúci z konceptu 45, v strede je SUV Ioniq 7.

Ak ho viete nabíjať doma, život s elektromobilom môže byť až na návštevy čerpacej stanice veľmi podobný životu s bežným automobilom. Ale nemusí. Elektromobil so sebou prináša mnoho nových prvkov a príležitostí, ktoré sa dajú využiť aj v ďalších oblastiach vášho života. Hyundai sa rozhodol založiť novú špecializovanú značku Ioniq, ktorá má zákazníkom popri samostatnej flotile progresívnych elektromobilov ponúknuť aj riešenia prepojené s ekologickým životným štýlom.

Nositeľ zmeny

Model Ioniq, ktorý ako prvý na svete priniesol tri alternatívne pohony v jednej karosérii (hybridný, plug-in hybridný a elektrický), bol jedinečný a prelomový. Demonštroval vizionárske myslenie značky Hyundai.

Nová značka Ioniq chce byť stelesnením vizionárskeho a ekologického prístupu. Bude sa sústrediť na vývoj elektromobilov, ale aj na rôzne služby v danej oblasti. Všetky budú pritom v prvom rade zamerané na človeka – zákazníka. Do svojich modelov pretaví svoje špičkové know-how v oblasti elektromobility: ultra rýchle nabíjanie, priestranný interiér a pokročilé batérie. To všetko skombinuje so strhujúcim dizajnom, technológiami a službami, ktoré prepoja zákazníkov život s autom so životom mimo neho.

Predstavenie novej značky Ioniq:  Čo si Hyundai od nej sľubuje?

Tri modely za štyri roky

Za prvé štyri roky existencie značky si dal Hyundai za úlohu priniesť tri nové elektromobily Ioniq. Prezradil nám čosi aj o ich názvosloví. Modely bude označovať číselne. Párne čísla sú vyhradené pre sedany a nepárne pre SUV. Ako prvý uzrie v roku 2021 svetlo sveta model Ioniq 5, stredne veľké „CUV“ (teda crossover).

Ioniq 5 je založený na koncepte „45“, ktorý Hyundai predstavil na frankfurtskom autosalóne v roku 2019.

Predstavenie novej značky Ioniq:  Čo si Hyundai od nej sľubuje?
Koncepčný automobil Ioniq 45 sa bude napokon volať Ioniq 5

Prevezme z neho aj pixelovú grafiku prednej masky, ktorú si osvoja aj ďalšie modely Ioniq. V roku 2022 sa svetu predstaví model Ioniq 6 sedan, ktorý bude založený na nádhernom koncepte Prophecy, o ktorom sme už písali.

Prečítajte si aj:


Hyundai Prophecy – budúcnosť plná emócií

Peter Lacena


V roku 2024 príde Ioniq 7, teda veľké SUV. Spoločným menovateľom dizajnu elektromobilov Ioniq má byť „nadčasová hodnota“. To znamená, že budú inšpirované modelmi z minulosti, ale zároveň budú premostením do budúcnosti. Všetky modely budú založené platforme E-GMP (Electric Global Modular Platform), ktorá autám zabezpečí schopnosť rýchleho nabíjania a dostatočného dojazdu

Očakávania sú vysoké

Hyundai Motor Group má dosť odvážnu stratégiu. Do roku 2025 chce predať 1 milión batériových elektromobilov a zabezpečiť si 10-percentný podiel na trhu, čím by sa stal lídrom na poli elektromobility. Chce sa stať tretím najväčším výrobcom ekologických vozidiel, do čoho sa ráta aj postupný nárast predaja automobilov na vodíkové palivové články. Značka Ioniq má k dosiahnutiu tohto cieľa výrazne dopomôcť. Sme na ňu veľmi zvedaví, lebo ak bude koncept, akým je Prophecy, naozaj inšpiráciou pre sériové modely, tak sa veru máme na čo tešiť.

Prečítajte si aj:


TEST: Hyundai Ioniq Plug-in - Možnosť voľby

Majo Bóna


Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Ak vás zaujíma čokoľvek, od zákonov po detaily mojich testov áut, môžete ma kedykoľvek kontaktovať. Odpovedám každému.
Kontakt: erik@striz.sk
Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra :-) ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.