Magazín

Toyota v Európe predala už viac ako tri milióny hybridov

Hybridná Corolla GR Sport odovzdaná  zákazníkovi v Španielsku
Hybridná Corolla GR Sport odovzdaná zákazníkovi v Španielsku

Spoločnosť Toyota Motor Europe spustila predaj hybridných elektrických vozidiel pred 20 rokmi modelom Prius. Dnes si európski zákazníci môžu vybrať z 20 rôznych hybridných modelov naprieč značkami Toyota a Lexus, čo v roku 2019 predstavovalo 52 % z celkového predaja a 63 % objemu predaja v západnej Európe.

„Zákazníci, ktorí vyhľadávajú športovejšie ladené autá, zvažujú aj kúpu auta s hybridným elektrickým pohonom. Je zrejmé, že sa spoliehajú na to, že od našej hybridnej technológie môžu očakávať nielen požadované potešenie z jazdy, ale aj potrebný výkon,“ uviedol prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Toyota Spain Miguel Carsi.

Hybridná Corolla GR Sport odovzdaná  zákazníkovi v Španielsku
Hybridná Corolla GR Sport odovzdaná zákazníkovi v Španielsku

Vďaka svojej dlhodobej stratégii so zameraním na hybridné elektrické hnacie ústrojenstvo u väčšiny modelových radov sa spoločnosť Toyota stala lídrom pri plnení prísnejších emisných noriem v Európe, ktoré sú pre tento a budúci rok stanovené na 95 g/km. Plne hybridná technológia je totiž neuveriteľne efektívna, pokiaľ ide o prevažne bezemisné jazdu v mestách.

Toyota predala po celom svete už viac ako 15 miliónov plne hybridných áut, vďaka čomu v globálnom meradle znížila emisie CO2 o viac ako 120 miliónov ton. Hybridná technológia Toyota je tiež základom stratégie spoločnosti zameranej na presadzovanie rôznorodých typov pohonov od hybridov cez plug-in hybridy po elektromobily.

Napríklad v Česku Toyota tento rok v prvom polroku registrovala 1 740 osobných vozidiel s hybridným pohonom, čo predstavuje podiel 42 percent z celkového predaja vozidiel. U značky Lexus tento podiel presahuje 95 percent. Zároveň bola Toyota jasným lídrom na tuzemskom trhu s hybridmi, ktorý medziročne stúpol o 32 percent na 4 864 áut. Z toho bolo 745 tzv. plug-in hybridov.