Pozrite sa do zákulisia výroby ostrej Toyoty GR Yaris

Výnimočnosť modelu GR Yaris sa preukazuje už pri samotnej výrobe, kde jej boli dopriate špeciálne výrobné postupy.
Vydané  Text: 

Je to najvýnimočnejší hot-hatch na trhu, preto sa jeho výroba líši od štandardu. Toyota GR Yaris sa rodí na špeciálnej výrobnej linke v závode Toyota Motomachi, odkiaľ vychádzali modely Lexus LFA. **V tomto závode vyrábajú autá vo veľkej miere ručne**. GR Yaris má ľahkú konštrukciu s karbónovými prvkami, pohon všetkých kolies GR-Four, výkonný motor (261 k/192 kW) a manuálnu prevodovku. Z nuly na stovku zrýchli za 5,2 sekúnd a jeho maximálna rýchlosť je 230 km/h. Tento krátky opis však ani zďaleka neodráža to, ako toto auto vyniká na trhu so športovými hatchbackmi. GR Yaris nie je iba posilnenou verziou mestského Yarisu. Auto bolo od začiatku vytvorené pre amatérskych športovcov a prvky spoločné s ,,civilným” Yarisom sa dajú spočítať na prstoch jednej ruky. Úplne nový dizajn si vyžadoval neštandardný prístup aj k procesu výroby. Aby sa zaručilo, že každý exemplár bude vypracovaný do najmenších detailov, vytvorila Toyota úplne novú montážnu linku, ktorá ukazuje potenciál japonského výrobcu. Čo odlišuje výrobný proces modelu GR Yaris? Namiesto tradičnej montážnej linky je každé vozidlo umiestnené na autonómnej platforme, ktorá ho preváža z jedného montážneho bodu do druhého. Auto má dodatočné body zvárania a lepenia, ktoré posilňujú konštrukciu a zabezpečujú vysokú tuhosť karosérie. Dosiahnuť to na tradičnej linke by bolo ťažké. V továrni Motomachi bolo na výrobu GR Yaris nasadených viac pracovníkov, ako je to v prípade iných modelov. Dôvod? Dôraz na kvalitu a vysoké očakávania zákazníkov. Inžinieri dozerajú na nastavenie geometrie kolies pri každom exemplári, ktorý opúšťa linku. „Dokážeme vyrobiť veľké množstvo športových automobilov, ktoré sa nelíšia v kvalite. To nedokáže každý,” ubezpečuje Akio Toyoda, prezident spoločnosti Toyota. [GALLERY id=30855] Toyoda, veľký fanúšik športových automobilov, sa osobne zapojil do procesu ladenia modelu GR Yaris. Vozidlo testovali skúsení piloti z pretekárskeho tímu Toyota Gazoo Racing. To všetko preto, aby sa čo najviac priblížilo k ideálu a poskytovalo skutočný športový pôžitok z jazdy. GR Yaris bude dostupný aj na Slovensku. Vozidlo sa dostane k prvým zákazníkom koncom roka 2020. Cena je však známa už teraz – 33 200 €.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.