Prečo majú ženy rady SUV? Netradičný pohľad na Range Rover Evoque

SUV-čka sú stále na výslní zákazníckeho dopytu a nie je sa čomu čudovať. Najmä tie kompaktné a stredne veľké sú ideálnym spoločníkom pre veľmi široké skupiny ľudí: od tých, ktorí trávia väčšinu dňa v kľukatých mestských uličkách až po cestovateľov na dlhé trasy, ktorí za volantom každý rok prejazdia desiatky tisíc kilometrov. Dnes sa na ne pozrieme z hľadiska, na ktoré obyčajne pri testoch áut nemyslíme – z pohľadu dám.
Vydané  Text: 

Podľa niektorých prieskumov už dokonca viac ako polovica žien preferuje práve automobily typu SUV. Ako je to možné, keď trh ponúka množstvo iných automobilov, menších a zdanlivo ľahšie ovládateľných, úspornejších? Za odpoveďami nemusíme chodiť ďaleko, máme ich priamo pred sebou. Všetky tieto výhody v sebe spája Range Rover Evoque a na nasledujúcich riadkoch si prakticky objasníme, prečo je práve Evoque ideálnym novým autom pre dámy i slečny. ### Nezávislosť a sloboda Jednoznačne najsilnejším argumentom pre kúpu nového auta je nadobudnutie nezávislosti. S vlastným autom sa nemusíte spoliehať na taxíky, verejnú dopravu a známych, všade sa dopravíte sami. Našťastie žijeme v dobe a v regióne, kde majú ženy otvorené možnosti budovať si taký život a žiť štýlom, aký len chcú. Ak chcú dosahovať úspechy v práci, môžu, rovnako tak viesť rodinu alebo oboje. Poviete si, že žiť slobodne sa dá predsa aj s malým autom, lenže so slobodou a starostlivosťou o druhých prichádza aj zodpovednosť – a SUV-čka sú v porovnaní s malými subkompaktnými autami výrazne bezpečnejšie, zvyčajne technologicky lepšie vybavené a navyše praktickejšie vďaka veľkému batožinového priestoru. Nezávislosťou rozumieme aj schopnosť preniesť čokoľvek kedykoľvek kamkoľvek.
Range Rover Evoque má až 591 litrov a po sklopení zadných sedadiel až 1 383 litrov, čo je úroveň veľkého kombi. Od výbavy SE ponúka elektricky ovládané dvere batožinového priestoru a vo výbave HSE dokonca bezdotykovo. Dôležitý je technický detail, že šírka batožinového priestoru je až 130 centimetrov, čo je skoro o tretinu viac ako u bežných áut. ### Vysoký posed, ľahšie nastupovanie Azda každý jeden argument v prospech SUV sa dá využiť aj pri niektorom z iných karosárskych vyhotovení automobilov, no tento je prakticky neprenosný: vyšší posed a s tým spojené ľahšie nastupovanie sú na nezaplatenie! Dokonca ani vozidlá typu MPV celkom nekonkurujú esúvečkam, do ktorých jednoducho nasadne aj dáma v dlhých šatách či minisukni bez toho, aby sa musela obávať trapasu.
„Náš“ Range Rover Evoque má výšku posedu nastaviteľnú v rozpätí niekoľkých centimetrov, takže si vodička sama vyberie pozíciu, ktorá jej vyhovuje najviac, ale už aj najnižšia pozícia je o viac ako desať centimetrov vyššie ako pri hatchbackoch. Sedadlá sú nastaviteľné v základnom vyhotovení v 8 smeroch, vo výbave S už v desiatich, vo výbave SE v 14 a v najvyššej výbave HSE až v 16 smeroch! Len pre zaujímavosť, hodnota takýchto sedadiel s vyhrievaním, chladením, masážou a dokonalou personalizáciou je viac ako tri a pol tisíca eur! ### Ľahké parkovanie vďaka výhľadu a technike Ženy vraj nemajú takú dobrú priestorovú predstavivosť ako muži. Mnohé by isto nesúhlasili a nejedného chlapa by pri parkovaní zahanbili. Lenže tie ostatné dámy, ktoré skutočne mávajú obavy z parkovania, dokážu veľmi oceniť, ak je vozidlo ľahko manévrovateľné, má parkovacie senzory, kamery a tiež dynamické navádzanie. Prípadne parkovacieho asistenta. Zdanlivo by tieto dámy mali siahnuť po malom hatchbacku, ale aj tu sa ukazuje, že správnou voľbou bude SUV, ako Evoque. Má totiž dĺžku 4 371 mm a šírku s vyklopenými spätnými zrkadlami 2 100 mm, čo je iba o niekoľko centimetrov viac ako bežný hatchback. Výhodou je už vyššie spomenutý vyšší posed a teda lepší výhľad na okolie, k tomu plejáda parkovacích senzorov vpredu aj vzadu a zadná parkovacia kamera. Tie sú už v štandardnej výbave. Výhodou je tiež veľká svetlá výška podvozka až 212 mm, ktorá v kombinácii s vhodne veľkými kolesami umožňuje bezpečný výjazd aj na vysoký obrubník. Nestačí? Vo výbave SE dáma môže využiť neprekonateľný 360° panoramatický parkovací asistent. Významnou inováciou je tiež spätné zrkadlo CLEARSIGHT, ktoré umožňuje vidieť za vozidlo aj v prípade, že je kufor naložený až po strop alebo výhľadu bránia traja pasažieri. ### Jednoduché ovládanie Moderné SUV sú možno vizuálne robustné, ale v ich interiéri vládne pohoda, pretože riadiť ich nevyžaduje ani silu, ani špeciálne zručnosti. Mnohé SUV sa predávajú s automatickými prevodovkami a napríklad Range Rover Evoque už s manuálnou ani nekúpite, takže doslova stačí naštartovať a jazdiť. Spojka, manuálna ručná brzda, to je minulosť, rovnako tak namáhavé točenie volantom. Moderné SUV majú posilňovače riadenia nastavené tak, že 180-stupňovú otočku spravíte jedným prstom na volante, zatiaľ čo v druhej držíte kávu zo Starbucksu. Aby ste v Range Rover Evoque otočili kolesá celkom zľava doprava, vykonáte 2,3 otočiek volantom.
### Praktické detaily SUV-čka majú veľkorysý vnútorný priestor a preto aj množstvo väčších a menších boxov pre odloženie predmetov. Napríklad samostatný zatvárateľný box pre okuliare, plocha pre uloženie mobilu s nabíjačkou pre iPhone, maxipriestor pod lakťovou opierkou s krídlovými dvierkami či nenápadný, zato rozmerný priestor pod panelom ovládania klimatizácie. Už len priehradky v predných dverách s objemom až 9,6 litra.
Teda mobil, okuliare, peňaženka, kabelka, kozmetika, ruksak, tašky na tréning, na všetko je v Evoque vyhradený priestor, takže počas jazdy tieto predmety nelietajú po interiéri a sú vždy na svojom mieste. Podstatným detailom je tiež zrkadielko s osvetlením v slnečnej clone vodiča. Univerzálnosti a praktickým funkciám modelu Evoque venuje výrobca na svojich webstránkach celú samostatnú časť, určite by ste si ju mali pozrieť, pretože ponuka tohto luxusného SUV je skoro neuveriteľná. > Áno, existujú autá, ktoré sú vyslovene vhodné pre dámy a slečny. SUV v sebe spájajú to najlepšie z rôznych typov áut, ľahko sa ovládajú, sú bezpečné, priestranné a praktické, Range Rover Evoque pridáva aj úžasný luxus. A vo verzii plug-in hybrid aj jazdu v meste výlučne na elektrinu. PRETO majú ženy rady SUV-čka.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.