Chcete nové auto, ale aj ušetriť? Toto sú najlacnejšie nové autá v roku 2020!

Pripravili sme pre vás výber najlacnejších nových áut vybraných značiek v januári 2020.
Vydané  Text: 

Kúpa nového auta je v každej domácnosti významná udalosť, pretože predstavuje zaťaženie rozpočtu. Je preto prirodzené, že každý má záujem kúpiť ho čo najlacnejšie, no nie každý si trúfa na jazdené vozidlo a z praktických dôvodov uvažuje výhradne nad novým. V článku uvádzame ceny platné k 15. januáru 2020 tak, ako ich majú jednotlivé zastúpenia značiek uvedené na svojich webstránkach. Prevažne sa jedná o ceny po odpočítaní aktuálnych bonusov, zliav a zvýhodnení. ### Dacia Logan: od 6 590 €
Tradične sa v zozname najlacnejších nových áut umiestňuje Dacia Logan, elegantný sedan s konzervatívnym, ale moderným vzhľadom a interiérom, ktorý síce neohromí kvalitou, ale splní každodenné nároky na odolnosť a funkciu. Nech sú vaše názory na Daciu ako takú akékoľvek, nemožno Loganu uprieť, že ponúka slušný vnútorný priestor a pokiaľ sa jedná o jazdné vlastnosti, rozhodne na tom nie je tak zle, ako by to chceli mnohí tvrdiť. Na Logane si skrátka treba zajazdiť a až potom ho hodnotiť. Za avizovaných 6 590 eur dostanete veľmi slabo vybavenú verziu s plastovými nárazníkmi v čiernej farbe, za lepšiu výbavu s názvom Open za 7 810 eur preto zaplatíte veľmi radi. Dacia Logan sa predáva s motormi SCe 54kW/73k, TCe 66 kW/90 k a TCe 74 kW/100 k LPG.

Test Dacia Logan MCV Stepway s 0,9-litrovým motorom: Veľmi dobre!

Ak ste nad Daciami doteraz ohŕňali nos, prečítajte si náš test modelu Logan MCV Stepway a možno svoj názor prehodnotíte.

### Nový Renault Clio: od 9 850 €
Zaručene najzaujímavejší model z tohto prehľadu. Kuriózne je, že staršie Clio v cenníku Renaultu figuruje s cenou od 10 500 eur, zatiaľ čo nové Clio už za 9 850 eur. Za túto cenu dostanete nové Clio vo výbave LIFE so základovým motorom SCe 65 (1.0 benzín, max. 48 kW/65 koní), Full LED predné svetlomety, LED zadné svetlá, tempomat a obmedzovač rýchlosti, Active Emergency Braking System s detekciou chodcov a cyklistov, Safe Distance Warning, systém varovania pred opustením jazdného pruhu, elektrické ovládanie predných okien s impulzným ovládaním, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním či 4,2″ farebný prístrojový panel.

TEST: Renault Clio 1.5 dCi – Má nafta v malom aute ešte zmysel?

Nové Clio ma pristihlo nepripraveného. Vedel som, že existuje, ale pracovný kolotoč nedovolil, aby som sa mu bližšie venoval. O to väčšie bolo moje prekvapenie, keď som si konečne sadol za jeho volant.

### Opel Corsa: od 9 990 €
Opel Corsa a Corsa-e, nové európske auto roka 2020
Nový Opel Corsa prišiel s veľkým marketingom, ale aj veľkými inováciami. Vyzerá lepšie, jazdí vynikajúco, ponúka špičkovú konektivitu a úsporné motory. Novej Corse sme sa venovali aj v samostatných článkoch, jeden z nich priladáme nižšie. V našom kontexte je dôležité vedieť, že cena 9 990 eur platí pre verziu v základnej výbave s benzínovým motorom 1.2 (55kW/75k) Start/Stop 5st. manuálnou prevodovkou. Cenníková cena je síce 11 790 eur, ale aktuálne predajcovia ponúkajú zvýhodnenie vo výške až 1 800 eur.

Najlepšie malé služobné auto roka je Opel, ktorý sa u nás ešte ani nepredáva. Nová Corsa mieri vysoko.

Nová Corsa príde s benzínovým, naftovým i elektrickým pohonom za ceny, ktoré zodpovedajú jej nemeckému pôvodu.

Inzercia

Advertisement

Inzercia

### Citroen C1: od 8 790 €
Najmenší hatchback od značky Citroen je iba o necelých tisíc eur lacnejší akovýrazne väčší model C3, ale ponúka stále solídny štandard pre moderného vodiča. Interiér je skôr jednoduchý a vo významnej miere sa šetrilo výrobnými nákladmi, ale dizajnovo vychádza z ostatných modelov výrobcu. Citroen C1 je ideálne auto pre každého, kto nepotrebuje ráno rozvážať celú rodinu do práce, nepreváža skrinky zo švédskych obchodov s nábytkom, vyžaduje však dosť veľký vnútorný priestor napríklad na pravidelné týždenné nákupy potravín. Objem kufra je 196 litrov a po sklopení zadných sedadiel sa sprístupňuje nákladný priestor s kapacitou veľmi solídnych 780 litrov. Dobré body si C1 pridáva aj za denné LED svetlá, úsporné motory s nízkou spotrebou a tiež farebné kombinácie karosérie a strechy, ktoré z neho robia imidžovku. ### LADA 2190 Granta sedan: od 6 590 €
Na slovenskej stránke Lady stále ako najlacnejší model figuruje Granta sedan za 6 590 eur. Jedná sa o malý sedan s drasticky optimalizovanými výrobnými nákladmi, ktorý má však svojich skalných fanúšikov. Ponúkaný motor za uvedenú cenu má max. výkon 64 kW (87 k) a max. krútiaci moment 140 Nm. Sedan má kufor veľký až 520 litrov a jazdí za 6,6 l/100 km. ### Nový Peugeot 208: od 10 990 €
Manuálna klimatizácia, rádio s 5″ dotykovým displejom s bielym podsvietením, Bluetooth, USB vstupom a ovládaním klimatizácie, tempomat, obmedzovač rýchlosti, výkon motora max. 55 kW (75 k) a spotreba iba 4,3 litra benzínu na sto kilometrov. Najmenší hatchback od značky Peugeot je krásnym a veľmi dobre vybaveným hatchbackom do mesta, ktorý je navyše nositeľom účinného balíčka bezpečnosti najnovšej generácie. Je o kúsok väčší ako vyššie uvedený Citroen C1, čomu zodpovedá aj cena vyššia o vyše dvetisíc eur. ### Nový Hyundai i10: od 8 890 €
Krátko po uzávierke redakčných materiálov Hyundai zverejnil na svojej webstránke prvé informácie k novému i10 s cenou od 8 890 €. Konfigurátor však ešte nie je dostupný verejnosti. Objem batožinového priestoru v i10 dosahuje 252 litrov a sklopením zadných sedadiel sa sprístupní nákladný priestor s kapacitou až 1 050 litrov. To sú veľmi slušné čísla na tak malé auto s dĺžkou iba 3,6 metra. V interiéri je pritom priestor pre päť osôb vrátane vodiča. Hyundai i10 sa podľa stránky hyundai.sk stále bude predávať v základnej motorizácii 1.0 MPi s max. výkonom 48 kW (67 koní) a max. krútiaci momentom 96,2 Nm. V základnom vyhotovení sa i10 ponúka s manuálnou päťstupňovou prevodovkou, ale za doplatok môžete získať aj **automatizovanú manuálnu prevodovku**, čo v tejto kategórii a triede vozidiel nie je bežná vec! ### Kia Rio: od 10 590 €
Kia Rio
Kia Rio nie je najmenšia Kia, ešte nenedávna v ponuke značky figuroval ešte menší model Picanto. Ten sa z portfólia slovenského zastúpenia značky vytratil a najlacnejší model preto presahuje cenu desaťtisíc eur. Rio v uvedenej cene ponúka pomerne solídnu výbavu Silver, benzínový motor bez turba 1.2 MPi s max. výkonom 62 kW (84 k) a 5-stupňovú manuálnu prevodovku. Ak by ste chceli automat, musíte si zadovážiť verziu s motorom 1.0 T-GDi (88 kW/120 k) za akciových 13 990 €, resp. neakciových 14 890 €. Za najlepšie vybavené Rio GOLD 1.0 T-GDi A7 DCT však zaplatíte iba akciových 14 990 €. ### Škoda Fabia: od 9 950 €
Obľúbená Fabia sa na Slovensku predáva za ceny od 9 950 eur, pričom za ňu dostanete verziu s motorom bez turba 1.0 MPI (max. 44 kW/60 k) s 5-stupňovým manuálom vo výbave ACTIVE. To platí pre verziu hatchback, za kombi si doplatíte pomerne dosť, pretože tá nie je k dispozícii s motorm MPI, ale až s 1.0 TSI (70 kW/95 k) za 12 400 €. ### Mitsubishi SpaceStar: od 9 490 €
Krásny a výborne vybavený malý hatchback od Mitsubishi sme testovali ako prvá redakcia na Slovensku a nesmierne nás zaujal. Má vskutku hodnotný interiér, moderné funkcie na palube, dobre sa ovláda a jazdí hladko ako guľa (s ohľadom na jednoduchú konštrukciu a krátky rázvor). Za cenu 9 490 eur sa predáva vo výbave ENTRY s motorom 1.0 MIVEC s max. výkonom 52 kW / 71 k a 5-stupňovým manuálom. Kto by chcel „automatickú“ prevodovku typu CVT, ten si ju môže zadovážiť aj v modeli Space Star – je k dispozícii vo výbave INVITE s motorom 1.2 MIVEC 59 kW / 80 k za stále vynikajúcich 11 990 eur – čo je cenový strop modelu, za tieto peniaze dostanete auto prakticky „v plnke“.

Prvá jazda: Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC CVT

Sympatický mestský model sme vyskúšali ako prvá redakcia a zanechal v nás prevažne pozitívne dojmy.

### FIAT Panda: od 8 690 €
Model Panda je stálica v modelovom portfólio talianskej automobilky, po estetickej stránke však postupne stráca atraktivitu. Ponúka však veľmi dobrú nadobúdaciu cenu menej ako devätisíc eur, čo z nej robí absolútny cenový hit. Taký model 500 sa predáva od 9 990 eur, pričom je výrazne menší a menej praktický. Panda sa môže pochváliť vzhľadom akéhosi mini-crossoveru a ponúka sa tiež vo vyhotovení City Cross, avšak bez reálneho vplyvu na jazdné vlastnosti. V predaji sú aj verzie 4×4 a Cross 4×4 s elektronickou uzávierkou diferenciálu (ELD)- pri nich už o zlepšenom jazdnom výkone rozhodne uvažovať môžeme! Za Pandu 4×4 však zaplatíte 12 800 eur, čo už ľudová cena nie je. Základný FIAT Panda má dĺžku 3 653 mm a šírku 1 643 mm, čo napovedá o skromnejších priestorových pomeroch. Predná časť interiéru má preto priestorovo optimalizovaný dizajn palubovky, páka prevodovky je netradične vysoko a dizajn budíkov už očividne zostarol. Červený motív budíkov už skrátka v časoch farebných displejov stratil svoje čaro. Základnou pohonnom jednotkou je benzínový motor 1,2 litra s max. výkonom 51 kW pri 5 500 ot./min a max. krútiacim momentom 102 Nm. Výrobca avizuje spotrebu paliva iba 5,3 l/100 km. Panda je v predaji aj s motormi spaľujúcimi LPG alebo CNG. ### Volkswagen up!: od 9 850 €
Najlacnejší Volkswagen je model up! za 10 350 eur, na ktorý sa dnes dá uplatniť zľava a dostanete sa tak k cene 9 850 eur. Za ňu dostanete supermalé auto do mesta s litrovým atmosférickým trojvalcom s max. výkonom 44 kW (60 k), prípadne za 12 540 eur si môžete zadovážiť verziu s litrovým motorom na benzín aj CNG súčasne. Od tohto mesiaca je v predaji aj verzia s motorom 1.0 TSI (teda s turbom a max. výkonom 85 kW), cena však dosahuje až 14 620 eur. Za to môžete mať aj priestranné dobre vybavené kombi od niektorej ázijskej značky. ### Toyota Aygo: od 8 690 €
Krásne malé auto do mesta s nápadným vzhľadom má svoje čaro, o čom sme sa nedávno presvedčili aj v našom redakčnom teste pre auto motor a šport. Aygo dnes kúpite od 8 690 eur v základnej výbave „x“ v motorizácii 1.0 VVT‑i (72 k) 5 M/T benzín . ### Honda Jazz: od 13 290 €
Hoci výrobca na svojej slovenskej stránke avizuje príchod úplne nového modelu Jazz Hybrid, v komerčnej ponuke naďalej figuruje konvečne poháňaný Jazz s motorom i-VTEC s objemom 1,3 litra s možnosťou výberu športovej 6-stupňovej manuálnej prevodovky alebo plynulej 7-stupňovej automatickej prevodovky CVT. A Jazz vlastne vôbec nie je tak lacný, ako by sme mohli očakávať vzhľadom na ceny ostatných výrobcov uvedených v tomto prehľade. Základná cena za Jazz Trend je 14 590 eur a v súčasnosti možno využiť zľavy, ktoré dostanú Jazz na 13 290 eur. Značka Honda však má svojich skalných priaznivcov, pre ktorých nie je problém zaplatiť trocha viac a mať istotu známej značky.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.