Uvažujete nad autoškolou s automatom? Toto by ste mali vedieť predtým, než sa vzdáte tretieho pedálu.

Už aj na Slovensku existujú autoškoly, ktoré ponúkajú výcvik s automatickou prevodovkou. Možno si viacerí z vás poviete, že ide o najväčšiu hlúposť na svete a každý by mal prejsť riadnym výcvikom s manuálnou prevodovkou. Pravdou však je, že Európa ako posledná odoláva trendu automatických prevodoviek. **Austrália či Spojené štáty sa s manuálom rozlúčili už pred desiatkami rokov a dnes si za… Prečítať celé
Vydané  Text: 

Už aj na Slovensku existujú autoškoly, ktoré ponúkajú výcvik s automatickou prevodovkou. Možno si viacerí z vás poviete, že ide o najväčšiu hlúposť na svete a každý by mal prejsť riadnym výcvikom s manuálnou prevodovkou. Pravdou však je, že Európa ako posledná odoláva trendu automatických prevodoviek. **Austrália či Spojené štáty sa s manuálom rozlúčili už pred desiatkami rokov a dnes si za veľkou mlákou vyberie tradičnú prevodovku len zhruba 5 % vodičov.** Záujem o samočinné prevodovky pritom rastie aj u nás a čoraz viac nových áut sa predáva s automatom. Nečudo, že **niektorí menej šikovní alebo vystrašení záujemcovia o vodičský preukaz uvažujú nad touto možnosťou výcviku.** Môžu sa tak lepšie sústrediť na podstatnejšie veci než radenie rýchlostí, napríklad značky či okolitú premávku. Napriek tomu by si mal každý záujemca o kurz s týmto druhom prevodovky ešte raz dobre premyslieť, aby sa vyhol možným problémom. **Neskôr vás môže toto rozhodnutie výrazne obmedzovať.**
Nevýhod je hneď niekoľko. Tou menej zásadnou je cena samotného kurzu na auto s automatickou prevodovkou. Za danú skutočnosť môže najmä vyššia obstarávacia hodnota vozidiel s týmto komfortným prvkom, a to až o niekoľko tisíc eur. Ďalšiu vec, ktorú by bolo dobré mať na pamäti, je obmedzenie týkajúce sa vedenia vozidla s manuálnou prevodovkou. **Napriek tomu, že ste spravili rovnaké testy aj praktické skúšky ako ostatní, získané vodičské oprávnenie vám neumožňuje šoférovať vozidlo s manuálom.** Pokiaľ by ste sa tak v budúcnosti chceli z akéhokoľvek dôvodu naučiť radiť prevodové stupne ručne, musíte zavítať do autoškoly znovu. Tentokrát vám však bude stačiť zjednodušený kurz pozostávajúci z kondičných jázd a praktickej skúšky na aute s manuálnou prevodovkou. Po zaplatení výcviku a správneho poplatku vám bude toto obmedzenie z vodičského preukazu odobrané .




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.