Magazín

Identita značky Škoda sa zmení na nepoznanie! Ohrozené sú verzie RS a skončiť by mali aj niektoré prvky výbavy.

Nemecký koncern hľadá možné spôsoby odlíšenia jednotlivých značiek už roky, teraz prišiel s ďalším návrhom novej koncepcie pre Volkswagen, Škodu a SEAT. Koncernové modely dnes majú k sebe veľmi blízko, pričom technikou a cenou sa prakticky vyrovnávajú. Príbuzné modely si tak na rovnakom piesočku vzájomne konkurujú, čo sa nepáči materskému Volkswagenu. V niektorých prípadoch dokonca ponúka hierarchicky nižšie položená značka hodnotnejší produkt než samotný Volkswagen.

Konkrétne máme na mysli modely VW T-Cross a Škodu Kamiq. Obe autá si vzájomne konkurujú v segmente malých crossoverov, pričom český výrobca ponúka v interiéri dokonca lepšie materiály a novšie technológie než T-Cross. Expanzia škodovky a nejasná identita SEATu už koncern prestáva baviť, a preto prišli so zaujímavým rozdelením úloh pre jednotlivé značky.

Volkswagen ID.3 (modelový rok 2020)

Škoda by mala byť dostupnejšou značkou, Volkswagen akousi zlatou strednou cestou so zameraním na elektromobilitu a SEAT dostane prémiový nádych. „SEAT by mohol ponúkať emotívnejšie auta, čo vidíme pri modeloch Cupra. Škoda by mohla intenzívnejšie obsluhovať trhy východnej Európy a tiež sa výraznejšie zamerať na zákazníkov, ktorí hľadajú funkčnosť," vysvetlil pre Automobilwoche šéf produktovej stratégie VW, Michael Jost. Podľa magazínu Automobilwoche môže toto rozhodnutie ovplyvniť ďalší vývoj športových modelov značky Škoda s označením RS, ktoré sa tešia veľkej popularite a majú výrazný podiel na predajných číslach. Automobilka bude pravdepodobne nútená vyradiť z ponuky aj luxusnejšie prvky výbavy, verziu Laurin & Klement a neistú budúcnosť má tiež obľúbený model Superb.

Španieli by naopak mohli ponúknuť luxusnejšie autá s vyššou cenovkou než akú má Volkswagen. Je pravdepodobné, že koncern sa posnaží naplniť sen nedávno zosnulého Ferdinand Piëcha, ktorý v značke SEAT vždy videl možného konkurenta pre Alfu Romeo.

CUPRA Formentor

Volkswagen by si zobral na starosť tému elektrickej budúcnosti. Už teraz má plnú hlavu ekologického projektu I.D. a zároveň tým chce definitívne očistiť meno značky po kauze Dieselgate. Jeho hlavnou úlohou by tak bolo znižovanie flotilových emisií celého koncernu, vďaka čomu by sa mohla Škoda a SEAT venovať spaľovacím motorom aj naďalej.

--KONIEC ČLÁNKU--