Ktoré auto je najrýchlejšie, najľahšie či najekologickejšie? Pozrite si výber tých najlepších:
Auto motor a šport každý týždeň zisťuje stovky dát pri testoch a meraniach spotreby. Tým kŕmi svoju databázu, ktorá tvorí podklady na testy. Po uplynutí roka 2018 redaktori v databáze vyhľadali najlepšie modely, ktoré podrobili meraniam.
Vydané Text: Redakcia
LAMBORGHINI HURACÁN PERFORMANTE – Najlepšia akcelerácia
Najšportovejšia verzia malého Lamborghini vystrelí za 2,7 sekundy z miesta na tempo 100 km/h – rekord! Pri optimálnom rozjazde spojka Haldex pohonu Performante (na obrázku technická schéma) prenesie približne 15 percent krútiaceho momentu na prednú nápravu, maximálne 550 Nm. Tým nie je myslený krútiaci moment na kľukovom hriadeli (600 Nm), ale krútiaci moment sprevodovaný cez prevodovku. Diferenciál prednej nápravy krútiaci moment ďalej sprevoduje a rozdelí na každé z predných kolies. Na každé predné koleso Performante pri rozjazde v skutočnosti pôsobí až do 750 Nm.MCLAREN 720S – Najlepšia akcelerácia s pohonom zadných kolies
Hoci McLaren 720S má poháňané iba zadné kolesá, na tempo 100 akceleruje skoro tak rýchlo ako Lamborghini – za 2,8 sekundy. Koncepčne vzaté by mal byť 720S oproti talianskej štvorkolke v nevýhode, navyše so svojimi cestnými pneumatikami Pirelli P Zero Corsa nevyužíva všetky výdobytku gumárskej technológie v zmysle extrémnej špecifi kácie ako Huracán. Prečo 720S napriek tomu štartuje tak vehementne? Anglickým konštruktérom sa podarilo rozjazdovú automatiku Launch Control ešte lepšie vyladiť na krútiaci moment motora; iba to im umožňuje optimálne ho preniesť na cestu. A – nijaké pravidlo nie je bez výnimky – McLaren má pri štarte z miesta výhodu výrazne nižšej hmotnosti. Vďaka karbónovému monokoku má 720S o 170 kilogramov menšiu hmotnosť ako Performante s rámom vyrobeným prevažne z hliníka.HONDA CIVIC TYPE R – Najlepšia akcelerácia s pohonom predných kolies
Civic Type R zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 5,6 sekundy. To je úctyhodná hodnota, lebo autá s predným pohonom sú nevýhodné na dosahovanie špičkových časov. Pri akcelerácii sa dynamicky odľahčuje predná náprava. Pre toto kontraproduktívne rozloženie hmotnosti na nápravy auto s predným pohonom pri štarte bojuje s prešmykovaním predných kolies. Športová Honda má aj ďalšiu principiálnu nevýhodu: má manuálnu prevodovku bez rozjazdovej automatiky Launch Control. Jediným pomocníkom je manuálny samosvorný diferenciál. Pre perfektný rozjazd je rozhodujúce optimálne uvoľniť spojku pri vhodných otáčkach a podľa možnosti rýchlo preradiť z prvého na druhý stupeň.CHEVROLET CORVETTE Z06 – Najlepšie brzdenie zo všetkých
Keď vodič Corvette pri tempe 100 plnou silou stúpi na brzdový pedál, športové kupé zastane už po 30,5 metra – samozrejme, za predpokladu, že sa nachádza na suchom asfalte s drsným povrchom. Hodnota trenia cesty totiž výrazne prispieva k výsledku a na testovacích a pretekových tratiach je zvlášť vysoká. Pri optimálnych podmienkach potom Z06 spomaľuje intenzitou 12,65 m/s2. Alebo trocha zrozumiteľnejšie – s 1,3 G. Teda 1,3-krát silnejšie ako by pôsobila zemská príťažlivosť (1 G).LAMBORGHINI URUS – Najlepšie zrýchľujúce SUV
Lamborghini Urus dokáže svoje mohutné telo vyšvihnúť za 3,2 sekundy na tempo 100 – rýchlejšie to v súčasnosti nedokáže nijaké iné SUV. Pritom pohnúť z miesta 2 246 kilogramov, sa už približuje k hrdinskému činu. Pomáha mu pri tom motor V8 biturbo s výkonom 478 kW (650 k), pohon všetkých kolies a rovnako ako pri kupé Huracán rafi novaná stratégia rozjazdu, ako aj malý súcit so zúčastnenými ozubenými kolesami.HYUNDAI I20 – Najlepšie brzdiaci ekomodel
Hyundai i20 1.0 T-GDI v rebríčku najlepšie brzdiacich malých áut obsadzuje piatu priečku, no ako jediný z hitparády jazdí na pneumatikách s nízkym valivým odporom, ktoré sa nevyznačujú zvlášť veľkou priľnavosťou. Napriek tomu malý Hyundai z rýchlosti 100 km/h nebrzdí oveľa horšie ako konkurenti so športovou zmesou gumy a zastaví už po 34,8 metra.MERCEDES C 200 – Najčistejšie výfukové plyny
Na určenie najčistejšieho modelu slúži kombinované hodnotenie z troch faktorov: emisia oxidu uhličitého – teda reálna spotreba paliva, oxidy dusíka a tuhé častice vo výfukových plynoch. Mnohí by v tejto súvislosti tipovali na malé auto, no najnáročnejšiu techniku čistenia výfukových plynov (v súčasnosti) možno nájsť až v drahších modeloch kompaktnej a strednej triedy. Oxidy dusíka a tuhé častice, ktoré v reálnej premávke obsahujú výfukové plyny limuzíny Mercedes C 200 sú, zjednodušene povedané – tesne nad hranicou merateľnosti. Štvorvalcový benzínový motor s objemom 1,5 litra a prepĺňaním turbodúchadlom dosahuje úctyhodný výkon 135 kW (183 k), vďaka rafi novanej stratégii vstrekovania (takmer) neprodukuje oxidy dusíka a tuhé častice príkladne čistí fi ltrom.SUZUKI CELERIO – Najľahší model
Je jasné, že medzi najľahšími modelmi sú hlavne malé autá. Karoséria patrí k najťažším komponentom vozidla. Pritom je však zaujímavé, že Suzuki Celerio na prvom mieste je štvormiestne a je takmer o 80 kilogramov ľahšie ako dvojmiestny Smart Fortwo. Dokonca (nepatrne) ľahší ako Smart je aj Lotus Elise 250 na štvrtom mieste s hmotnosťou 918 kilogramov. To je zvláštnosť, lebo dnešné športové autá sú čoraz ťažšie.Pokračujte na ďalší príspevok »
Nový model
Mercedes-AMG už testuje nové športové auto, ktorým chce nalákať kupcov Porsche Taycan
Budúca novinka nemeckej značky bude založená na platforme AMG.EA. Prototyp práve prešiel zimnými cestnými testami.
Bude mať „najnižšiu možnú polohu sedenia pre vodiča a cestujúcich“.Vieme prví
Audi práve odhalilo prelomové SUV Q6 e-tron s bankovým nabíjaním a platformou PPE. Zverejňujeme podrobnosti aj ceny
Nové AUDI Q6 e-tron ukazuje úplne nový dizajnový jazyk značky a je jej historicky prvým vozidlom na novej platforme PPE.
Vorsprung durch Technik platí aj v roku 2024: Q6 e-tron má ponúknuť celkom nový digitálny zážitok.PREDSTAVENIE
Predstavujeme nové MG4 XPower: SILA PREKVAPENIA!
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod 4 sekundy? Zadržte dych, bude to riadna jazda plná adrenalínu a prekvapení.
Jedným z nich bude nepochybne fakt, že sedíte v elektrickom MG4, aj keď s provokatívnym prívlastkom: XPower.Elektromobilita so ZSE Drive
SHOP & CHARGE! Preťažená nabíjacia sieť v nákupných centrách? Pomôže load balancing!
Nabíjanie auta popri nakupovaní je veľmi praktické. Vybavíte dve veci jednou ranou. Ako je to s budúcnosťou nabíjania v nákupných centrách?
Malý lacný elektromobil
VW bude konkurovať Dacii a Citroënu. Jeho najlacnejšie nové auto bude stáť pár eur mesačne
Malé lacné elektromobily predsa len majú zmysel. Automobilky Dacia, Renault, Citroën a Škoda už predstavili nové lacné modely, VW ich však môže pomyslene položiť na lopatky.
Dáva si však na čas, otvorene hovorí o príchode až o tri roky.Servis
Prečo pneuservis nerešpektuje červené a žlté značky od výrobcu pneumatík? Má zmysel sa sťažovať?
Farebné značky od výrobcu pneumatiky sú dôležité, hoci sa zdá, že pri prezúvaní kolies sa na ne až tak nedbá.
Farebné značky od výrobcu pneumatiky sú dôležité, hoci sa zdá, že pri prezúvaní kolies sa na ne až tak nedbá. Pneuservisy na to majú svoje dôvody, ktoré nemožno bagatelizovať.auto motor a šport č. 4/2024
Štatút reklamnej a propagačnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport č. 4/2024
PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé
auto motor a šport č. 4/2024
Štatút reklamnej a propagačnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport č. 4/2024
PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé
Spravodajstvo
Európsky parlament schválil návrh normy EURO 7: Zavádza enviropas auta, brzdy aj povinné zvýšenie životnosti batérie!
Nová emisná norma napokon nebude tak prísna, ako sa pôvodne navrhovalo.
Euro 7 prinesie dôležité novinky, ako reguláciu emisní brzdových častíc, environmentálny pas vozidla či garancie životnosti batérií.Spustenie predaja
Máme slovenské ceny nových Volkswagenov: Passat Variant, nový Tiguan a vylepšený T-Cross
Kto sa rozhodne rýchlo, ten dostane nové modely s výraznejšou zľavu a vo výbave Limited s obohateným sériovým vybavením.
Passat Variant začína na cene už od 33 990 €, Tiguan od 29 990 €. Malé SUV T-Cross je po modernizácii ešte krajšie a dá sa kúpiť už od 19 390 €.