Magazín

Vybrali sme najlepšie SUV do 25 000 €! Ktorému by ste dali prednosť vy?

Hyundai Tucson

Hyundai Tucson prešiel v minulom roku omladením. Zmeny sa pritom dotkli nielen exteriéru, ale aj interiéru, kde môžete nájsť úplne novú prístrojovú dosku a multimediálny systém. Inžinieri navyše zapracovali na odhlučnení kabíny od motora aj podvozka. Z pohľadu cestovného komfortu sa teda Tucson posunul na špičku tejto populárnej triedy automobilov. Pod prednou kapotou je na výber až päť motorov, dva benzínové a tri dieselové. Je potešiteľné, že v prvom aj v druhom prípade si môžete dopriať automatickú prevodovku alebo pohon 4 x 4. Silným argumentom pre Hyundai Tucson môže popri rozumne nastavenej cene byť aj veľmi dlhá záruka bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov.

PLUSY: Jazdné vlastnosti, kvalitne spracovaný interiér, dobre naladený podvozok, vnútorný a batožinový priestor, prehľadná obsluha, dlhá záruka.

MÍNUSY: Menej prehľadná karoséria, vyššia spotreba preplňovaného benzínového motora, dostupnosť niektorých prvkov výbavy.

Záruka: 5 rokov/bez obmedzenia km

Cena od: 18 990 €

SUV do 25 000 eur

Škoda Karoq – Výborný pomer cena/hodnota

Kvalitne vypracovaná a výborne zostavená kabína ponúka nielen veľa miesta pre posádku, ale aj veľmi dobre využiteľný batožinový priestor. Karoq však o klientov bojuje nielen priestrannosťou, ale aj výbornou základnou výbavou so širokými možnosťami individualizácie prostredníctvom rôznych paketov. Pod prednou kapotou automobilka popri litrovom trojvalci ponúka aj nový úsporný štvorvalec 1.5 TSI, tretím do partie je turbodiesel s objemom 1,6 litra a maximálnym výkonom 85 kW. Pohon všetkých štyroch kolies bol donedávna dostupný výhradne s najsilnejším vznetovým motorom 2.0 TDI, po novom je však k dispozícii aj s benzínovou 1,5-kou a to výlučne v kombinácii so sedemstupňovou automatickou prevodovkou.

PLUSY: Výborná základná výbava, kvalitná a priestranná kabína, automatická prevodovka pre všetky motorizácie, pohon 4 x 4.

MÍNUSY: Cena niektorých príplatkových prvkov.

Záruka: 5 rokov/100 000 km

Cena od: 20 500 €

SUV do 25 000 eur

Peugeot 3008 – Voľba individualistov

Peugeot 3008 zmenil azda všetko, čo len bolo možné. Ponúka veľký vnútorný priestor, širokú paletu motorov vrátane výkonnejších naftových verzií a zaujímavý benzínový štvorvalec s novým osemstupňovým automatom. Zaujímavosťou novinky je prepracovaný kokpit s malým volantom a dotykovými obrazovkami, cez ktoré sa ovládajú viaceré funkcie a nastavenia vozidla. S generačnou výmenou sa na vyššiu úroveň posunuli aj materiály v interiéri. Napriek tomu, že Peugeot 3008 sa naplno hlási do kategórie SUV, chýba mu na konkurentov pohon všetkých kolies. V meste, na okreskách aj na diaľniciach si vystačí s pohonom predných kolies. Štvorkolku dostane až v druhej polovici roka 2019 s príchodom plug-in hybridnej verzie, kde sa o pohon zadných kolies postará elektromotor.

PLUSY: Jazdné vlastnosti, dizajn, tuhosť karosérie, priestranný a kvalitne spracovaný interiér, spotreba naftových motorov.

MÍNUSY: Zatiaľ bez pohonu 4 x 4, neprehľadné ovládacie prvky, pomalšie reakcie dotykového displeja.

Záruka: 4 roky/80 000 km

Cena od: 19 990 €

SUV do 25 000 eur

Mitsubishi Eclipse Cross

Mitsubishi siahlo po kultovom mene Eclipse, no na rozdiel od ikony patrí novinka do skupiny veľmi populárnych crossoverov. Auto v štýle SUV kupé sľubuje miesto pre cestujúcich a emócie. Miesta je v kabíne dostatok na predných aj zadných sedadlách, no pre batožinu by sme ho asi prijali viac. O emócie by sa mala postarať technika pod prednou kapotou. Eclipse Cross vám zatiaľ na výber nedá, k dispozícii je totiž s jediným preplňovaným benzínovým štvorvalcom 1.5 MIVEC s výkonom 120 kW, ktorý si môžete dopriať aj s automatickou CVT prevodovkou a pohonom všetkých štyroch kolies. Na výber sú 4 výbavové stupne bez veľkej možnosti individualizácie prostredníctvom príplatkových prvkov.

PLUSY: Kvalitný interiér, pohon 4 x 4 s automatickou prevodovkou, dobré jazdné vlastnosti.

MÍNUSY: Len s jediným motorom, vyššia spotreba, menší batožinový priestor.

Záruka: 5 rokov/100 000 km

Cena od: 19 990 €

SUV do 25 000 eur

Jeep Compass – Nezľakne sa terénu

Pokiaľ hľadáte SUV, ktoré sa nezľakne ani ťažšieho terénu, Jeep Compass je ideálnym kandidátom. Na výber máte hneď z niekoľkých režimov fungovania pohonu všetkých štyroch kolies, za príplatok je navyše dostupný aj redukčný prevod, s ktorým sa budete cítiť v teréne ako doma. Tvary interiéru vychádzajú z väčšieho Cherokee, čo vidieť najmä na modernom multimediálnom rozhraní Uconnect so 7-palcovým dotykovým monitorom. Modelová skladba z pohľadu motorov aj výbavy je nastavená veľmi dobre. Na výber sú dva dieselové motory a jeden benzínový v niekoľkých výkonových verziách. Veľkým lákadlom pre potenciálneho majiteľa môže byť aj veľmi dobrá deväťstupňová automatická prevodovka.

PLUSY: Prepracovaný pohon 4 x 4, kvalitnejší interiér, priestorová ponuka, dobre fungujúci automat.

MÍNUSY: Hlučnejší podvozok, vyššia spotreba, vyššia cena oproti konkurencii.

Záruka: 5 rokov/100 000 km

Cena od: 22 399 €

SUV do 25 000 eur

Mazda CX-5 – Pre milovníkov atmosfér

Nová generácia populárneho modelu Mazda CX-5 rozvíja talent predchodkyne. Zmeny teda do očí nebijú, skôr dolaďujú predchádzajúci stav na vyššiu úroveň. Silnou stránkou auta, popri príkladnej pozícii za volantom a výborne naladenému podvozku, je po novom napríklad lepšie odhlučnenie kabíny. Filozofia značky sa aj naďalej nesie v duchu silných benzínových atmosférických motorov kombinujúcich vysoký kompresný pomer a nízku hmotnosť, vďaka ktorej dosahuje Mazda veľmi nízku spotrebu paliva. Druhou vylepšenou disciplínou je kvalita použitých materiálov v interiéri, ktorými automobilka posúva model CX-5 bližšie k prémiovej triede. V ponuke navyše nechýbajú ani možnosti kombinácie agregátov s pohonom všetkých štyroch kolies či automatickou prevodovkou.

PLUSY: Jazdné vlastnosti, dizajn, kvalitný interiér, priestranná kabína.

MÍNUSY: Obmedzené možnosti vlastnej konfigurácie výbavy, vyššia cena.

Záruka: 3 roky/100 000 km

Cena od: 23 800 €

SUV do 25 000 eur

SEAT Ateca

Španielska značka koncernu Volkswagen bola jednou z posledných veľkosériových automobiliek, ktorá nemala v ponuke model SUV. S príchodom stredne veľkej Atecy však Španieli rýchlo naskočili na vlnu populárneho segmentu, kde SEAT boduje najmä dizajnom a športovými jazdnými vlastnosťami. Príjemne však prekvapí aj priestranným a veľmi dobre spracovaným interiérom či slušným batožinovým priestorom. Ten však skrýva časť svojej veľkosti pod dnom kufra a ak sa rozhodnete pre verziu s pohonom 4 x 4, tak o niekoľko desiatok kubických decimetrov prídete. Ateca má širokú ponuku motorov. Základom sú dobre známe motory 1.0 a 1.5 TSI, nechýbajú ani úsporné vznetové agregáty a vrcholom je preplňovaný benzínový dovjliter s výkonom 140 kW.

PLUSY: Jazdné vlastnosti, dizajn, spracovanie interiéru, priestranná kabína, pohon 4 x 4, výkonné motory.

MÍNUSY: Menší batožinový priestor, tvrdší podvozok.

Záruka: 6 rokov/150 000 km

Cena od: 18 740 €

SUV do 25 000 eur

Nissan Qashqai – Ideálny do mesta

Jedno z najpredávanejších SUV v Európe prešlo modernizáciou. Zvonka ho prezradí nová maska chladiča a efektné LED reflektory. Pribudli aj noví bezpečnostní asistenti a nové prvky komfortnej výbavy. To podstatné však zostalo zachované! Športovo strihnutý model má aj naďalej útulný interiér a dobré jazdné vlastnosti. Potešia tiež pragmaticky rozložené ovládacie prvky a dostatok odkladacích schránok. Zmeny sa odohrali aj v motorovom priestore, kde sa zabýval nový benzínový agregát 1.3 DIG-T s maximálnym výkonom až 120 kW, ktorý poznáme z iných modelov Renaultu či Mercedesu-Benz. Pohon všetkých štyroch kolies je, žiaľ, dostupný výhradne s naftovou motorizáciou 1.5 dCi.

PLUSY: Dizajn, jazdné vlastnosti, základná cena, výkonné motory, komfort na palube.

MÍNUSY: 4 x 4 len s naftovým motorom a bez automatu, jednoduchšie materiály v interiéri.

Záruka: 3 roky/100 000 km

Cena od: 17 590 €

SUV do 25 000 eur

Kia Sportage

Omladená Kia Sportage má všetky predpoklady na to, aby zostala jedným z najobľúbenejších SUV na našom trhu. Úspech stavia na priestrannom a kvalitne vypracovanom interiéri, dobre prístupnom batožinovom priestore a výborne nastavenej modelovej skladbe. Na výber sú totiž dva benzínové a tri dieselové motory, pričom v prvom aj v druhom prípade sú dostupné aj v kombinácii s automatickou prevodovkou a pohonom 4 x 4. Veľkým lákadlom nepochybne bude vrcholná verzia s 2.0 CRDi, ktorá dostala nielen moderný osemstupňový automat, ale aj hybridnú technológiu. Zaujímavú ponuku výbavy a úžitkových vlastností však ponúkajú aj lacnejšie benzínové verzie. Okrem dobrých jazdných vlastností a komfortu je nepochybne veľkou výhodou aj nadštandardne dlhá sedemročná záruka.

PLUSY: Solídny komfort, jazdné vlastnosti, prehľadná obsluha, batožinový priestor, dostupnosť 4 x 4.

MÍNUSY: Menej prehľadná karoséria, dostupnosť niektorých prvkov výbavy, vyššia spotreba.

Záruka: 7 rokov/150 000 km

Cena od: 18 890 €

SUV do 25 000 eur

Opel Grandland X

Opel Grandland X je určený pre zákazníkov, ktorí si potrpia na elegantnom vzhľade. Všadeprítomné decentné línie a krivky môžete oživiť dvojfarebnou karosériou a efektnými LED svetlometmi. Konzervatívcov poteší jednoduchý interiér s fyzickými tlačidlami a dobrou logikou ovládania. Ergonomické prešľapy by ste v tomto aute hľadali márne, dizajnéri išli na istotu. Starší zákazníci určite ocenia kvalitné sedadlá s ortopedickým certifikátom AGR či priestranný a pravidelne tvarovaný batožinový priestor. Na výber máte až 4 motorizácie, ktoré môžete kombinovať nielen so šesťstupňovou manuálnou, ale aj s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Polárne expedície však s Grandlandom neplánujte, momentálne je Opel v ponuke výhradne s pohonom prednej nápravy a o zlepšenú trakciu sa stará len nastaviteľný systém ESP.

PLUSY: Dizajn, pohodlie na palube, veľký batožinový priestor, základná cena.

MÍNUSY: Neistý podvozok na zhoršenom povrchu, len s pohonom prednej nápravy.

Záruka: 5 rokov/150 000 km

Cena od: 19 450 €

SUV do 25 000 eur
Peter Orosz
Ak čítate tento text, tak som vás buď veľmi dobre rozosmial, alebo poriadne naštval. To ma teší, pretože automobily sú aj o subjektívnych pocitoch a emóciách, ktoré sa nebojím prezentovať. Bezduché parafrázy tlačových správ budete musieť hľadať niekde inde.
Okrem znižovania amortizačnej hodnoty mojej klávesnice písaním článkov, venujem svoju pozornosť aj amatérskemu filmu a cestovaniu.