Hľadáme najlepšie kompaktné SUV! Ktorému by ste dali prednosť vy?

Prvý kompaktný crossover Lexus UX bude na trhu konkurovať predovšetkým nemeckým modelom ako sú Q3, X1 či GLA.
Vydané  Text: 

**Lexus UX** Týmto modelom značka vstupuje do segmentu crossoverov. Charakteristická predná maska nadväzuje na modely značky Lexus a predné aj zadné blatníky zvýrazňujú ladné línie karosérie. SUV-čko sa môže pochváli celým radom technologických vychytávok. Kombinované zadné svetlá so špecifickým dizajnom zabraňujú víreniu vzduchu okolo zadnej časti vozidla. Hliníkové kolesá modelu UX majú ako prvé na svete aerodynamický dizajn, ktorý znižuje odpor a podporuje chladenie bŕzd. Vetracie otvory umožňujú simultánne riadiť smer a objem prúdenia vzduchu. Sú osvetlené a vybavené novým, bezdrôtovým systémom. Každý z ovládačov má LED podsvietenie napájané bezdrôtovou indukčnou metódou. K výbave nového crossoveru bude patriť aj najnovšia verzia bezpečnostého systému Lexus Safety System +. Lexus UX bude v ponuke s dvomi pohonnými sústavami. Na výber bude nový samonabíjací hybridný systém štvrtej generácie s výkonom 178 k/131 kW a možnosťou výberu pohonu predných kolies alebo pohonu všetkých kolies, ako aj nový 2,0-litrový zážihový motor. Dĺžka vozidla je 4495 mm, výška 1520 mm a šírka 1840 mm. Rázvor osi je 2640 mm.
**Audi Q3** Na jeseň 2011 sa na trhu objavil kompaktný crossover a v roku 2014 prešiel faceliftom. Elegantný tvar karosérie pripomína ďalšie modely výrobcu. Inovovaný crossover získal okrem iného nové svetlomety a denné LED svetlá. V závislosti od zvolenej verzie vo výbave nájdeme dodatočné bezpečnostné systémy, navigáciu alebo balík LED osvetlenia interiéru. V ponuke výrobcu sú tri motory v rôznych variantoch. Najmenšou jednotkou je zážihový motor s objemom 1,4 litra a výkonom 125 alebo 150 kW. V cenníku nájdeme aj motor 2,0 TSI s výkonom 180 kW a 2-litrový dieselový motor s výkonom 150 alebo 184 kW. V závislosti od zvolenej možnosti je pohon prenášaný na predné alebo všetky kolesá pomocou šesťstupňovej manuálnej prevodovky alebo automatickej prevodovky S tronic. Rozmery kompaktného crossoveru – dĺžka 4388 mm, šírka 1831 mm a výška 1608 mm. Rázvor je 2603 mm.
**BMW X1** Prvá generácia modelu sa objavila na trhu v roku 2009 a odvtedy prešla dvomi faceliftami. Aktuálna verzia X1 s výraznou siluetou je vo výrobe od roku 2015. Vozidlo má hlavné LED svetlá, dynamickú kontrolu tlmičov alebo Head-Up displej, majiteľ si môže vybrať rôzne bezpečnostné systémy. Najmenší motor v ponuke je 1,5-litrový benzínový motor s výkonom 140 kW. V cenníku nájdeme aj 2-litrový benzínový motor s výkonom 192 alebo 231 kW. Ponuku dopĺňa dieselový dvojliter s dvomi turbami dosahujúci výkony 150, 190 alebo 231 kW. Pohon sa prenáša prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej alebo automatickej prevodovky so 7 či 8 stupňami – v závislosti od zvolenej špecifikácie. Model má dĺžku 4439 mmi, šírku 1821 mm a výšku 1612 mm. Rázvor je 2670 mm.
**Mercedes GLA** Nemecký crossover strednej triedy debutoval v roku 2013, o štyri roky prešiel faceliftom. Vozidlo získalo okrem iného novú prednú masku, nový tvar svetlometov a modfikované nárazníky. Mercedes crossover sa dodáva v troch variantoch výbavy a zoznam dostupných voliteľných doplnkov zahŕňa okrem iného dodatočné bezpečnostné a asistenčné systémy, športové sedadlá alebo komponenty z lešteného hliníka. Ponuka motorov zahŕňa benzínové s objemom 1,6 litra a výkonom 122 alebo 156 kW ako aj dvojlitrový s výkonom 184 alebo 211 kW. V prípade dieselových motorov si môžete vybrať motor s objemom 1,5 litra a výkonom 109 kW a 2,2-litrový s výkonom 136 alebo 177 kW. Najvýkonnejšou verziou je verzia AMG poháňaná 2-litrovým motorom s výkonom 280 kW. Kompaktný crossover Mercedes má dĺžku 4417 mm, šírku 1804 mm a výšku 1494 mm. Rázvor je 2699 mm.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.