Legálne mučenie áut: Seat sa pochválil tým, ako testuje svoje prototypy
Keď pozeráme na tie čísla, z výrobných liniek Seatu musia vychádzať hotové tanky!
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Seat vo svojej tlačovej správe k testovacím procedúram uvádza nasledovné discipíny, ktoré musí každý nový model automobilu absolvovať bez ujmy, aby sa dostal do výroby a predaja:
20-tisíc trecích pohybov na sedadle: Nasadanie a vysadanie z automobilu 20 000-krát za sebou. Tento test reprodukuje stroj, ktorý simuluje nasadenie a vysadanie vodiča a spolujazdca a s tým spojené trenie osôb o látku poťahu sedadla. Okrem toho sa operadlo sklopí 20.000-krát aby sa overila spoľahlivosť každého modelu sedadla.
5-tisíc stlačení tlačidla: Každé tlačidlo, otočný ovládač a páčka sa musia vyznačovať vysokou kvalitou a presnosťou na dotyk. Preto sa tlačidlá na displeji navigácie, rádiu a ovládacom paneli klimatizácie musia v rámci testovania stlačiť až 5 000-krát. Haptické oddelenie, ktoré študuje všetky interakcie súvisiace s dotykom, uskutočňuje tieto testy tri roky pred uvedením vozidla na trh.
3000 km po štrku: Počas fázy vývoja státisíce úlomkov kameňov dopadajú na spodnú časť karosérie, nápravy, blatníky alebo nárazníky. Cieľom je zistiť, ako tieto diely odolávajú jazde dlhej 3000 kilometrov na nespevnenom povrchu.
2500 litrov monzúnového dažďa: Iný test, ktorým prechádza každý deň vyše 2200 automobilov schádzajúcich z výrobnej linky, je odolávanie 2500 litrom vody prudko nastriekanej na vozidlo počas 10 minút. Keď vozidlo úspešne absolvuje tento test, znamená to, že je dokonale vodotesné.
Kolesá, ktoré tridsaťkrát obídu zemeguľu: Približne päťdesiat inžinierov testuje prototypy, pričom najazdia vyše 1,2 milióna kilometrov ročne v extrémnom teréne, čo zodpovedá 30 objazdom Zeme na rovníku. Všetky kolesá musia odolávať rovnako mrazivým podmienkam na cestách Ruska ako teplotám 50 stupňov Celzia v marockej púšti.
2 milióny kilometrov testov na cestách: Zmyslom tohto testu je preskúšať správnu funkciu brzdovej sústavy a overiť, že podvozok nespôsobuje nijaký hluk. Je to finálny test predtým ako sa vozidlá dodajú predajcom. Vodiči, ktorí robia záverečnú skúšobnú jazdu nového vozidla každoročne najazdia celkovo 2 milióny kilometrov na testovacej trati so stúpaniami a klesaniami, ako aj so šiestimi rozličnými druhmi povrchu, vrátane kamennej dlažby.
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Vieme prví
Audi práve odhalilo prelomové SUV Q6 e-tron s bankovým nabíjaním a platformou PPE. Zverejňujeme podrobnosti aj ceny
Nové AUDI Q6 e-tron ukazuje úplne nový dizajnový jazyk značky a je jej historicky prvým vozidlom na novej platforme PPE.
Vorsprung durch Technik platí aj v roku 2024: Q6 e-tron má ponúknuť celkom nový digitálny zážitok.PREDSTAVENIE
Predstavujeme nové MG4 XPower: SILA PREKVAPENIA!
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod 4 sekundy? Zadržte dych, bude to riadna jazda plná adrenalínu a prekvapení.
Jedným z nich bude nepochybne fakt, že sedíte v elektrickom MG4, aj keď s provokatívnym prívlastkom: XPower.Elektromobilita so ZSE Drive
SHOP & CHARGE! Preťažená nabíjacia sieť v nákupných centrách? Pomôže load balancing!
Nabíjanie auta popri nakupovaní je veľmi praktické. Vybavíte dve veci jednou ranou. Ako je to s budúcnosťou nabíjania v nákupných centrách?
Malý lacný elektromobil
VW bude konkurovať Dacii a Citroënu. Jeho najlacnejšie nové auto bude stáť pár eur mesačne
Malé lacné elektromobily predsa len majú zmysel. Automobilky Dacia, Renault, Citroën a Škoda už predstavili nové lacné modely, VW ich však môže pomyslene položiť na lopatky.
Dáva si však na čas, otvorene hovorí o príchode až o tri roky.Servis
Prečo pneuservis nerešpektuje červené a žlté značky od výrobcu pneumatík? Má zmysel sa sťažovať?
Farebné značky od výrobcu pneumatiky sú dôležité, hoci sa zdá, že pri prezúvaní kolies sa na ne až tak nedbá.
Farebné značky od výrobcu pneumatiky sú dôležité, hoci sa zdá, že pri prezúvaní kolies sa na ne až tak nedbá. Pneuservisy na to majú svoje dôvody, ktoré nemožno bagatelizovať.auto motor a šport č. 4/2024
Štatút reklamnej a propagačnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport č. 4/2024
PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé
auto motor a šport č. 4/2024
Štatút reklamnej a propagačnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport č. 4/2024
PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé
Spravodajstvo
Európsky parlament schválil návrh normy EURO 7: Zavádza enviropas auta, brzdy aj povinné zvýšenie životnosti batérie!
Nová emisná norma napokon nebude tak prísna, ako sa pôvodne navrhovalo.
Euro 7 prinesie dôležité novinky, ako reguláciu emisní brzdových častíc, environmentálny pas vozidla či garancie životnosti batérií.Spustenie predaja
Máme slovenské ceny nových Volkswagenov: Passat Variant, nový Tiguan a vylepšený T-Cross
Kto sa rozhodne rýchlo, ten dostane nové modely s výraznejšou zľavu a vo výbave Limited s obohateným sériovým vybavením.
Passat Variant začína na cene už od 33 990 €, Tiguan od 29 990 €. Malé SUV T-Cross je po modernizácii ešte krajšie a dá sa kúpiť už od 19 390 €.Malá senzácia
Toto bude váš prvý elektromobil! Nová lacná Škoda Epiq: Cena, dostupnosť, fotky a všetky informácie o novinke
V predaji bude už budúci rok a očakáva sa, že základná cena bude iba 25-tisíc eur. Ide pritom o batériou poháňaná elektromobil veľkosti Škody Kamiq.
Kompaktné SUV bude silným hráčom na trhu, keďže veľkosťou prekoná aj Citroen e-C3 a Renault 5.