Úžasné staré speedstre a roadstre (fotogaléria)

Časť automobilovej histórie, na ktorú by sme nemali zabúdať.
Vydané  Text: 



Som veľkým priaznivcom klasického dizajnu automobilov a viem, že v tom nie som sám. Zdá sa, že automobily 30., 40. a 50. rokov skrátka nemožno neobdivovať. Obzvlášť pôsobivé sú športovo ladené automobily z 30. rokov, ktoré niesli typové označenie speedster alebo roadster. Aj speedster je prakticky druh roadsteru, avšak dnes si pod týmito názvami predstavujeme niečo celkom iné (predovšetkým väčšie).

Pred desiatkami rokov išlo o pretekárske automobily, ktoré si porovnávali sily práve tak, ako to dnes sledujeme napríklad na F1 – samozrejme, s prihliadnutím na dobový stav vozoviek, pravidlá a všetko ostatné, čo tvorilo charakter vtedajších pretekov.

Tieto krásne jedno- a dvojmiestne vozidlá s pomerovo ku karosérii veľkými kolesami a širokým rozchodom sa dnes dajú získať prostredníctvom aukcií, prípadne sa na internete (najmä na Pintereste) nájde množstvo fanúšikov DIY prác, ktorí si takéto vozidlá vyrábajú doma v garáži. Potom so svojimi dielami jazdia na okružné výlety po meste, predvádzajú svoje konštruktérske a dizajnérske umenie na spoločenských podujatiach a chvália sa pred internetovým publikom.

Ľudia tiež často využijú klasické automobilové dizajnové motívy a prerábajú ich na pedálový pohon, vtedy sa ich diela nazývajú cyclekart. Ide o pedálovacie autá, častokrát pre deti, niekedy aj pre dospelých, ktoré svojím dizajnom pútajú pozornosť a vzdávajú hold klasickému motoršportu.

A keďže práve Pinterest je priestorom, v ktorom možno nájsť nesmierne množstvo úžasných starých speedsterov, roadsterov a podomácky vyrobených replík a unikátov, tento príspevok bude práve výberom z tejto sociálnej siete.

Nechajte sa inšpirovať!






Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.