Novinka

Mladoboleslavská automobilka predstavila 2 novinky

Obidve novinky automobilky Škoda sú predstavené v rámci osláv 130. výročia vzniku automobilky.

Vydané  Text: 

Dve novinky, a tou prvou je spustenie predaja limitovanej edície Škoda Elroq. Konkrétne ide o Škoda Elroq RS 130. V čom je teda odlišná od klasickej verzie? Prvým a dôležitým rozdielom je počet kusov. Bude vyrobených len 800 exemplárov pre celý svet. Druhým rozdielom je špeciálny lak v matnom odtieni Sivá Graphite, ktorý dodáva modelu sebavedomejší a modernejší vzhľad. A nakoniec obsahuje prakticky všetky príplatkové prvky, ktoré si môže zákazník pri „bežnom“ Elroqu nakonfigurovať.  Ešte jedno prvenstvo ale má – je to prvý krát v modernej histórií automobilky, čo si môžete objednať model v matnom prevedení laku s maximálnou výbavou.

Obidve novinky automobilky Škoda sú predstavené v rámci osláv 130. výročia vzniku automobilky.

Vedúci marketingu a produktu spoločnosti Škoda Auto Slovensko Michal Pres uviedol, že veria, „že spojenie jedinečného dizajnu, maximálnej úrovne výbavy a dynamických schopností limitovanej edície Elroq RS 130 osloví vodičov, ktorí od auta očakávajú viac ako len bežnú jazdu“ a dodal, že „Edícia Elroq RS 130 je oslavou nášho technologického pokroku, športovej tradície a zároveň darčekom pre našich najnáročnejších zákazníkov.“

Výbavovo limitovaná edícia obsahuje (už od beztak bohatej výbavy RS) navyše trojzónovú automatickú klimatizáciu, Remote Park Assist, Trained Park Assist, elektricky nastaviteľné predné sedadlá s pamäťou a masážnou funkciou, vyhrievané čelné sklo, vyhrievané zadné sedadlá, tepelné čerpadlo, deliacu sieť, ťažné zariadenie či univerzálnu nabíjačku s výkonom 11 kW s koncovkou na klasickú 230V sieť či priemyselnú 16A/400V zástrčku. Interiéru dominujú športové sedadlá čalúnené kombináciou materiálu Suedia a ekologickej kože s výrazným prešívaním, ktoré je typickým prvkom línie RS.

Pod kapotou sa nachádza dvojica elektromotorov s výkonom 250 kW (340 koní). Samozrejmosťou je pohon všetkých kolies. Vďaka tejto konfigurácii dokáže vozidlo zrýchliť z 0 na 100 km/h len za 5,4 sekundy. Podľa metodiky WLTP sľubuje batéria s kapacitou 79 kWh dojazd 520 kilometrov. Rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom výkonom až 185 kW umožňuje doplnenie kapacity z 10 na 80 % približne za 26 minút.  Záujemcovia o túto limitovanú edíciu si musia pripraviť 57 390 € v prípade súkromnej osoby, alebo 43 433 € bez DPH pre firmy a podnikateľov. Pre objednanie modelu je potrebné obrátiť sa na autorizovaného predajcu značky Škoda.

Nová elektrická Octavia?

Druhou novinkou je naznačenie novej radikálne zmenenej elektrickej Octavie. Správne. Stálica našich ciest dostane „elektrinu“ a nový výrazný dizajn. Túto informáciu potvrdil aj generálny riaditeľ Klaus Zellmer pre britský portál carmagazine.co.uk, keď povedal, že sa „naozaj teším na predstavenie koncepčného vozidla Octavia, ktoré nám poskytne pohľad na to, čo vnímame ako ďalšiu úroveň našej dizajnérskej stratégie. Z môjho pohľadu to vyvolá veľa rozruchu a kontroverzných diskusií… dizajn je veľmi ďaleko vpred. Povedal by som, že je to jeden z najväčších krokov vpred za posledné roky.“

Obidve novinky automobilky Škoda sú predstavené v rámci osláv 130. výročia vzniku automobilky.

Tento oficiálny render ukazuje podobu novej elektrickej Škoda Octavia Combi.

Generálny riaditeľ tiež prezradil, že ďalšia Škoda Octavia by mala posunúť hranice českého dizajnu energickejšie ako to robili predchádzajúce verzie. Podľa jeho informácii ďalšiu generáciu uvidíme na jesennom autosalóne IAA v Mníchove, ktorý sa koná v termíne 9. – 14. september 2025. No bude to len koncept, nie hotový model. Konkrétne to bude model Škoda Vision O, ktorého krátke predstavenie, resp. jeho siluety, si môžete pozrieť vo videu na konci článku. 

Zellmer pre portál carmagazine.co.uk potvrdil, že to bude síce koncepčné vozidlo, ktoré ale jasne naznačuje smer, ktorým sa bude Škoda uberať. „Potrebujeme verziu Octavie BEV (elektrické vozidlo s batériovým pohonom)“ a dodal, že koncept nového kombi bude len elektrický, takže stáť bude na platforme SSP od Volkswagenu (už nie na doterajšej platforme MEB). Je potrebné zdôrazniť, že zatiaľ je reč o kombi verzii. Ako na tom bude liftback sa dozvieme až časom. 

Na otázku, keby bude nová elektrická Octavia predstavená, Zellmer odpovedal neurčito: „Máme termín, ale ešte ho nepovieme. Ale je to minimálne o pár rokov.“ Zároveň dodal, že Škoda bude reagovať na potreby trhu a plne elektrická Octavia príde len vtedy, keď to bude potrebné. Neoficiálne zákulisné informácie hovoria, že plne elektrická Octavia príde na trhy v roku 2029. Dovtedy sa vraj bude predávať paralelne elektrická a spaľovacia verzia s plug-in hybridnou verziou, čo na záver potvrdil aj Zellmer vyhlásením, že „na trhu je dostatok priestoru na to, aby sme potenciálne mohli prevádzkovať obidva modely (spaľovacie a elektrické) paralelne. Všetko však závisí od názoru zákazníkov, najmä na fleetovom trhu…“

Servis auta za 10 eur? Tu sa to dá, ale len ak si všetko spravíte sami

Zdroje:  Škoda Auto





Od útleho detstva ma fascinovali automobily tak osobné ako nákladné. Všetko to začalo, keď som sa ako 5-ročný motal popri starom otcovi v garáži, kde opravoval svoju krásnu oranžovú Škodu 105 L. Odvtedy môj záujem len a len rástol. Od kupovania motoristických časopisov, trávenie nespočetných hodín za klávesnicou hraní série Need For Speed, EuroTruckSimulátor 2 cez zberateľstvo modelov osobných a nákladných automobil až po prvé šoférske skúsenosti. Tie som získal za volantom legendy našich ciest Škoda Felícia. Neskôr to bola Škoda Fábia I a nakoniec Opel Astra H. Aj keď som mal nedávno príležitosť jazdiť s automatickými prevodovkami, manuálna prevodovka je u mňa jednoducho na prvom mieste.

Ako správny nadšenec s benzínom v krvi mám „slabosť“ pre motory V6 a V8. No nadchnúť sa viem aj pre full hybrid. Záľuba v automobiloch podmienila v roku 2004 výber strednej školy – maturoval som na SPŠ Dopravná z odboru Prevádzka a ekonomika dopravy. V apríli 2024 sa mi naskytla skvelá príležitosť, ktorú som nemohol odmietnuť – stal som sa externou súčasťou tímu Autoviny.sk