F1: Renault má problém

Finančná kríza upratuje v motoristickom športe už hodnú chvíľu. Ďalšou odchádzajúcou firmou je ING.

Vzhľadom na globálny ekonomický vývoj to nie je až také prekvapujúce. ING sa totiž už dávnejšie rozhodlo znížiť svoje sponzorské výdavky v F1 v roku 2009 o celých 40 %. Spoločnosť pritom nefiguruje len ako titulný sponzor Renaultu, ale objavuje sa tiež v spojení s veľkými cenami Austrálie, Turecka, Maďarska a Belgicka.

ING vstúpilo do F1 vo veľkom štýle v roku 2007. Pre Renault to bol mimoriadne šťastný okamih, pretože so zákazom tabakovej reklamy prišiel o dovtedajšieho titulného sponzora Mild Seven. Rozsah aktivít, akými sa ING prezentovalo v spojitosti s tímom Renault a Formulou 1ako takou dával tušiť, že ide o vážny angažmán. Za plánované tri roky sa však situácia radikálne zmenila. ING ale svoje pôsobenie hodnotí úspešne. Prvé výsledky hovoria o tom, že len za prvý rok pôsobenia sa celosvetové povedomie o značke zvýšilo o 16 %. Rozpočtu Renaultu ale toto zistenie pramálo pomôže.