Jazda: Peugeot 207 LeMans

Existuje zvláštna kasta zákazníkov, pre ktorých je dôležitý moment odlíšenia sa. Peugeot o nich vie a dôkazom je limitovaná séria modelu 207 s označením LeMans.
Vydané  Text: 
Predstavte si celú Zem, teda s výnimkou nejakej Severnej Ameriky, kde sa Peugeot nepredáva. Aj bez nej vám ostáva k dispozícii trh o pekných pár miliardách. Vydeľte si toto číslo počtom 2000 a dospejete k jednoznačnému záveru: takáto malá výrobná séria sa vo svete stratí ako kvapka v mori. Počty sú pozoruhodné aj v prípade, keď ich obmedzíme na našu malú peknú krajinu. Konkrétne tu máte zhruba päť a pol milióna obyvateľov, na ktorý pripadá mikroséria iba 45 kusov limitky zvanej 207 Le Mans. Či už vo svete alebo u nás doma, je každopádne jasné, že ak sa náhodou dostanete k niektorému z jeho exemplárov, bude to do veľkej miery o šťastí. A tak možno nezaškodí predstaviť vám túto raritku, aj cez prizmu našej osobnej skúsenosti, aby ste pri stretnutí s ňou vedeli s kým máte do činenia. Peugeot 207 LeMans vychádza z trojdverového modelu. Už jedna z jeho najzákladnejších exteriérových vzhľadových charakteristík, teda farba laku karosérie, je exkluzívna. K dispozícii sú dve verzie: čierna Obsidien a biela Banquise. Ich francúzske názvy sú zároveň súčasťou označenia patričnej výbavy: základná Le Mans Blanc (biela) a metalická Le Mans Noir (čierna). Obe výbavy sa však líšia iba touto farbou. Hovorí sa, že kolesá robia auto. V tomto prípade silu jeho osobnosti, po stránke schopností podvozka aj výzoru, umocňujú sedemnástky zvané Pitlane s gumovými valcami veľkosti 205/45 R17. Okrem toho vás na vzhľade auta môžu zvonku upútať farebné aplikácie na kapote a dverách a rozhodne neprehliadnuteľný je aj strešný spojler. Interiér vychádza z verzie 207 RC a z jeho prvkov (pozri obrázky) nás jednoznačne najviac upútali sedadlá, ktorým, samozrejme berúc do úvahy limity individuálnych preferencií, nechýba veľa do dokonalosti. Telo držia na jednotku a nedolámu ho zbytočnou tvrdosťou ani nepremysleným profilovaním. S modelom RC má dvestosedmička Le Mans spoločný aj motor, presnejšie povedané, jeho základ. Tým je štvorvalcová benzínová jednašestka od BMW s turbodúchadlom typu twin scroll, konkrétne vo výkonovej verzii 110 kW (150 k). O rezerve jej ťahu za všetkých okolností a minimálnej námahe, ktorú má s rozhýbaním malého a relatívne ľahkého auta, ani nemá zmysel sa rozpisovať. Ako už teda zaznelo, do slovenského automobilového mora padlo iba 45 kvapiek. A ak ste po prečítaní predošlých riadkov dostali neprekonateľnú chuť niektorú z nich nájsť, prajeme vám veľa šťastia. Text: Ladislav Malák Foto: Ivan Kelement (2) a Martin Ruisl








Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.