VW Golf 1.4 TSI DSG7: Nepodceňovať

Volkswagen Golf piatej generácie je na konci svojho životného cyklu. Netreba sa však k nemu otáčať chrbtom a najmä nie vtedy, keď sa v ňom nachádza benzínový turbomotor a nový sedemstupňový robot DSG.
Vydané  Text: 
Golf V pomaly odchádza do dôchodku, na scénu prichádza očakávaná šestka. Na našom trhu je ale stále aktuálna piata generácia. Tú slovenskí zákazníci dôverne poznajú, a tak sa nebudeme rozpisovať o tradičných golfáckych kvalitách, ku ktorým patria výborné jazdné vlastnosti, kvalita spracovania interiéru, ergonómia ovládania či slušný vnútorný priestor. Zameriame sa teda rovno na pohonné ústrojenstvo. Pod kapotou testovaného auta potichu priadol benzínový agregát 1.4 TSI s výkonom 90 kW (122 k), ktorý výborne spolupracoval s úplne novou sedemstupňovou dvojspojkovou robotizovanou prevodovkou DSG. Motor je v zmysle filozofie downsizingu prepĺňaný, čo v praxi znamená nielen nárast výkonu, ale aj krútiaceho momentu, v našom prípade to bolo na hodnotu 200 Nm. Pri miernom rozbehu vodič vôbec nepostrehne radenie vyšších stupňov. Robot to robí potichu a nenápadne, bez akéhokoľvek trhnutia. Pri 60 km/h sme už mali zaradený najvyšší siedmy, pričom motor točil 1200 otáčok a palubný počítač ukazoval aktuálnu spotrebu 3,5 litra benzínu na 100 km… Ľudovo povedané, ak jazdíte „pod turbom,“ nároky agregátu na palivo sú minimálne. Pri diaľničnom tempe 130 km/h bude otáčkomer ukazovať číslo 2700 a z nádrže ubudne asi 6,5 litra benzínu na každých 100 km/h. S plynom na podlahe sa okrem vyššej spotreby (maximálne však do 10 l/100 km) menia aj reakcie prevodovky. Tá dokáže rýchlo podradiť, pričom pri preradení na vyšší stupeň je už cítiť jemnulinké trhnutie. DSG ponúka aj možnosť manuálneho radenia či športový režim „S“ určený pre dynamické vyžitie. Celkovo sme s „dožívajúcim“ Golfom jazdili za 6,3 l/100 km. Text: Peter Michalec Foto: Ivan Kelement (1) a Martin Ruisl **Hodnotenie\*\*\*\* Plusy** Kultivovaný motor s dobrým ťahom a primeranou spotrebou, radenie a reakcie prevodovky DSG, jazdné vlastnosti, kvalita spracovania. **Mínusy** Pri výrazne dynamickej jazde vyššia spotreba paliva, drahá príplatková výbava. Technické údaje**Motor****benzínový 1.4 R4**Zdvihový objem1390 cm3Výkon90 kW/122 k pri 5000 ot/minKrútiaci moment200 Nm pri 1500-4000 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4204x1759x1513 mmRázvor2578 mmBatožinový priestor350/1305 l**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť197 km/hZrýchlenie 0-100 km/h9,4 sSpotreba počas testu6,3 l/100 kmEmisie CO2139 g/km**Cena**Základná cena verzieod 620 294,30 Sk (20 590,00 €)








Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.