Aktuality

Brabus C63 AMG

Motorárski špecialisti zo supergaráže menom Brabus pripravili špeciálne pre vysokootáčkový osemvalec objemu 6,2 litra modifikačný kit, pozostávajúci z vysokovýkonných kovových katalyzátorov, športových vzduchových filtrov a nového programu pre riadiacu jednotku motora. Výsledkom jeho aplikácie je nárast výkonu z pôvodných 336 kW (457 k) na 390 kW (530 k). Pribudlo aj krútiaceho momentu, ktorý namiesto 600 Nm vrcholí hodnotou 650 Nm.

Do technického balíka modifikácií patrí aj odblokovanie obmedzovača rýchlosti, presnejšie povedané vytvorenie dvoch nových špičkových elektronicky limitovaných hodnôt: buď 300, alebo dokonca až 315 km/h. Ani v kolónke akcelerácií nezostal kameň na kameni: Brabusom nadopované C63AMG urobí stovku za 4,1 sekundy (pôvodne 4,5 s), dvestovka padne za 13,1 s (pred úpravou za 14,5 s).

Podstatné nárasty dynamiky si vyžiadali aj úpravy podvozka. Podvozok Brabus má tlmiče nastavovateľné v desiatich stupňoch. O spomalenie sa stará na prednej náprave dvanásť piestikov a kotúče priemeru 380 mm a hrúbky 37 mm, na zadnej šesť piestikov, 360 milimetrov priemeru a 28 mm hrúbky. Riadiace sily prenáša na cestu predné obutie Pirelli alebo Yokohama rozmeru 235/35 ZR19 na diskoch Brabus Monoblock VI, E alebo S veľkosti 8,5 J x 19. Brutalitou pohonu drvia asfalt zadné plášte rozmeru 265/30 ZR19 na diskoch veľkosti 9,5 J x 19. Zadný diferenciál so zvýšenou svornosťou je tu povinná jazda.

Ak si to klient želá, nedotknutý neostane ani interiér. Môže sa v ňom objaviť napríklad špeciálne tvarovaná voliaca páka prevodovky, či niektoré z exkluzívnych kožených čalúnení Brabus Mastik, prípadne Alcantara.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Prvá jazda - Mazda MX-30 (foto: Ondrej Kroutil pre auto motor a šport, 2020)
Testy

Mazda MX-30: Naozaj ekologická

Keď už Mazda niečo spraví, môžete sa staviť, že to bude poriadne. Tento prístup zvolila aj pri svojom historicky prvom elektromobile. A k tomu, či ho potrebujete, zaujíma nezvyčajne úprimný postoj.