Hyundai na parížskom autosalóne

Hyundai predstaví v Paríži svojho nového zástupucu medzi malými autami model i20. Vedľa neho sa však ukážu aj ďalšie zaujímavé modely.
Vydané  Text: 

Nový Hyundai i20 nahrádza vo výrobnom programe model Getz. Oproti nemu ponúka predĺžený rázvor novej podvozkovej plošiny na 2525 mm. Auto dlhé 3940 mm, široké 1710 mm a vysoké 1490 mm je postavené podľa európskeho vkusu a malo by tiež zaujať bohatou sériovou výbavou. Tromfom bude aj vnútorný priestor, napríklad pre batožinu je k dispozícii až 295 litrov. Ponuka pohonných jednotiek je veľmi bohatá. Bezínové štvorvalce sú v ponuke s objemami 1,2, 1,4 a 1,6 litra a dosahujú výkony 57 kW (78 k), 74 kW (100 k) a 93 kW (126 k). Všetky motory sa štandardne kombinujú s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, okrem základného modelu je v ponuke aj štvorstupňová automatika. Naftové agregáty sú v ponuke až štyri. Nový motor 1.4 CRDi sa ponúka vo výkonových verziách 55 kW (75 k) a 66 kW (90 k). Dobre známy agregát 1.6 CRDi, ktorý sa štandardne dodáva s filtrom pevných častíc, disponuje výkonmi 85 kW (115 k) a 94 kW (128 k). Menšia pohonná jednotka sa kombinuje s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, väčšia má štandardne o jeden stupeň viac. Popri sériovom modeli sa predstavil aj ekologický koncept i20 i-blue. Ten je oproti sériovému modelu posadený o 15 mm nižšie, má optimalizovanú aerodynamiku vrátane zakrytého podvozka a pneumatík s nízkym valivým odporom. Poháňa ho nový malý diesel 1.4 CRDi s výkonom 66 kW (90 k) a krútiacim momentom 220 Nm. Ten je spriahnutý so šesťstupňovou prevodovkou. Aj vďaka tomu produkuje len 99 gramov emisii CO2 na kilometer. Ukázalo sa aj nové veľké SUV iX55, ktoré je navonok zhodné s americkým modelom Veracruz. Pod plechmi sa však skrýva viacero úprav, ktoré auto približujú európskemu vkusu. Poháňa ho nový turbodiesel 3.0 V6 CRDi s výkonom 177 kW (240 k), s ktorým auto dosahuje priemernú spotrebu 9,4 l/100 km. Vozidlo je štandardne sedemmiestne, za druhým radom sedadiel je pri päťmiestnom usporiadaní k dispozícii 598 litrov batožinového priestoru, pri úplnom sklopení oboch zadných radov je to až 2457 litrov. Vedľa i20 a iX55 sa predstavil aj koncept SUV Santa Fe s hybridným pohom, ktorý kombinuje benzínový štvorvalec 2.4, 30-kilowattový elektromotor a šesťstupňovú automatickú prevodovku. Vystavené budú tiež sedan a kupé Genesis, ktoré zatiaľ nemajú namierené do Európy.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Autopriemysel

Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.
  • Autosalón v Ženeve 2024 naživo

    Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov. Zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu.

     Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče. Autorom našich fotografií je Rudolf Banecký.