GP Hungary: Šťastný Kovalainen

Tradične horúci asfalt okruhu Hungaroring neďaleko Budapešti najlepšie vyhovoval aktuálnym lídrom celkového poradia MS. Nešťastie však nechodí po horách a tak sa do histórie zapísalo nové meno víťaza Veľkej ceny.
Vydané  Text: 

Viacero tímov dorazilo do Maďarska s novými aerodynamickými prvkami. Plutvománia zasiahla už aj Ferrari a Toyotu. Ostali už len britské bašty McLaren, tak trochu Williams a do určitej miery aj BMW, ktorí zvolili menej nápadné riešenie. Prvý menovaný však vyrukoval s nosnými krídielkami á la Honda. BMW pre zmenu vytiahlo zo šuplíka rohy na kapote motora. Kvalifikácia nepriniesla výraznejšie prekvapenia, hoc i mnohé naznačila. Na relatívne pomalom Hungaroringu je predbiehanie zvlášť náročné a tak sa tu dôležitosť pozície na štarte prirovnáva k Monaku. Dôležitým faktorom je, podobne ako v Istanbule, aj strana, na ktorej pilot stojí. Autá na párnych pozíciách pri múriku, čiže na pravej strane trate, majú nevýhodu podstatne menšej priľnavosti, lebo sú mimo stopy. Preteky si dopredu pokazil Bourdais, ktorý zablokoval Heidfelda a dostal penalizáciu o 5 miest. Nemca to však z biedy nevytrhne, pretože neprešiel cez prvé kvalifikačné sito. Nedarilo sa tradičine Williamsom, ktoré sa tvárili, že maďarský okruh im mal vyhovovať. V top 10 bol určite najmenej šťastným Räikkönen na šiestej pozícii. Vedľa neho sa na radosť Toyoty postavil Glock. Druhý rad obsadili Kubica a Massa. Brazílčan však celkovým najrýchlejším časom naznačil, že Ferrari s novými aerodynamickými prvkami neradno podceňovať. V prednom rade však prvý raz v sezóne žiarila čisto strieborná. Hamilton a Kovalainen sa rozhodli modifikovať svoju pneumatikovú stratégiu a možno položili tak základ pre ten najlepší výsledok. Veľká cena Maďarska – postavenie na štarte 2.8.2008**Hungaroring, Budapešť, 4,381 km**1.**Lewis Hamilton** 1:19,3761:19,4731:20,899 2.**Heikki Kovalainen** 1:19,9451:19,4801:21,140 3.**Felipe Massa** 1:19,5781:19,0681:21,191 4.**Robert Kubica** 1:20,0531:19,7761:21,281 5.**Timo Glock** 1:19,9801:19,2461:21,326 6.**Kimi Räikkönen** 1:20,0061:19,5461:21,516 7.**Fernando Alonso** 1:20,2291:19,8161:21,698 8.**Mark Webber** 1:20,0731:20,0461:21,732 9.**Jarno Trulli** 1:19,9421:19,4861:21,767 10.**Nelsinho Piquet** 1:20,5831:20,1311:22,371 11.**Sebastian Vettel** 1:20,1571:20,144-12.**Jenson Button** 1:20,8881:20,332-13.**David Coulthard** 1:20,5051:20,502-14.**Nico Rosberg** 1:20,748–15.**Nick Heidfeld** 1:21,045–16.**Kazuki Nakajima** 1:21,085–17.**Rubens Barrichello** 1:21,332–18.**Giancarlo Fisichella** 1:21,670–19.**Sebastien Bourdais\***1:20,6401:20,963-20.**Adrian Sutil** 1:22,113– \* penalizácia o 5 miest za blokovanie Štart sa najlepšie podaril Massovi, ktorý nechal za sebou Kovalainena a do prvej zákruty z vonkajšej strany vybrzdil Hamiltona. Podobne profitovali aj ďalší piloti z nepárnych pozícii: Glock predbehol Kubicu a Alonso Räikkönena. Do prvej série zastávok v boxoch sa veľa neudialo, Massa si vypracoval drobný náskok, ktorý mu spolu s kratšou zastávkou pomohol udržať vedenie. Tesne pred polovicou dostali preteky ohnivú príchuť. Hneď v troch boxoch počas tankovania horelo. Nakajima, Bourdais aj Barrichello však po uhasení vytečeného paliva pokračovali bez výraznejšej ujmy. Massa jemne naťahoval medzeru medzi ním a Hamiltonom. Dopredu mali nakročené Piquet a Trulli, naopak z bodovanej osmičky sa odporúčal Kubica. Nečakané rozuzlenie prišlo 29 kôl pred koncom, kedy dostal Hamilton po prudkom brzdení defekt a musel neplánovane navštíviť boxy. Vyšiel z nich na deviatom mieste. Massa tak stratil jediného reálneho súpera, pretože Kovalainen strácal naňho vyše pól minúty a musel ešte raz do boxov. Druhá zastávka v boxoch mala rozhodnúť aj súboj Alonso vs. Räikkönen. Fín, ktorý sa celé preteky držal na dostrel, urobil tesne pred zastávkou chybu a na chvíľu opustil trať. Stopercentný výkon ale nepodali ani mechanici Renaultu, takže poradie sa nakoniec otočilo v prospech Ferrari. Tri kolá pred koncom však Ferrari zostalo len v nemom úžase. Za Massom sa zdvihol kúdol bieleho dymu a Brazílčan odstavil svoj monopost priamo pred boxami. Toto by Felipemu neželali ani tí naväčší nepriatelia. Vedenie tak spadlo do lona Kovalainenovi. Tím samozrejme okamžite pribrzdil Räikkönena, ktorý mal v hľadáčiku Glocka, no musel sa uspokojiť s tretím miestom. Hamilton tak skončil piaty za Alonsom a aj nevýrazný Kubica si prišiel po jeden bod. Veľká cena Maďarska – preteky 3.8.2008**Hungaroring, Budapešť, 4,381 km, 70 kôl = 306,663 km**1.**Heikki Kovalainen** McLaren-Mercedes 1:37:27,0672.**Timo Glock** Toyota + 11,0 s.3.**Kimi Räikkönen** Ferrari + 16,8 s.4.**Fernando Alonso** Renault + 21,6 s.5.**Lewis Hamilton** McLaren-Mercedes + 23,0 s.6.**Nelsinho Piquet** Renault + 32,2 s.7.**Jarno Trulli** Toyota + 36,4 s.8.**Robert Kubica** BMW Sauber + 48,3 s.9.**Mark Webber** Red Bull-Renault + 58,8 s.10.**Nick Heidfeld** BMW Sauber + 67,7 s.11.**David Coulthard** Red Bull-Renault + 70,4 s.12.**Jenson Button** Honda + 1 kolo13.**Kazuki Nakajima** Williams-Toyota + 1 kolo14.**Nico Rosberg** Williams-Toyota + 1 kolo15.**Giancarlo Fisichella** Force India-Ferrari + 1 kolo16.**Rubens Barrichello** Honda + 2 kolá17.**Sebastien Bourdais** STR-Ferrari + 3 kolá18.**Felipe Massa** Ferrari motorDNF**Adrian Sutil** Force India-Ferrari brzdyDNF**Sebastian Vettel** STR-Ferrari motor Najrýchlejšie kolo: Kimi Räikkönen, Ferrari, 1:21.195 Z boja o titul sa nenápadne vytratil Kubica, pokles formy u BMW je však viditeľný aj v pohári konštruktérov, kde klesli na tretie miesto. Štvrtá Toyota ich však nemôže ohroziť. Priebežné poradie MS F1**MS jazdcov**1.**Lewis Hamilton** 622.**Kimi Räikkönen** 573.**Felipe Massa** 544.**Robert Kubica** 495.**Nick Heidfeld** 416.**Heikki Kovalainen** 387.**Jarno Trulli** 228.**Fernando Alonso** 189.**Mark Webber** 1810.**Timo Glock** 1311.**Nelsinho Piquet** 1312.**Rubens Barrichello** 1113.**Nico Rosberg** 814.**Kazuki Nakajima** 815.**David Coulthard** 616.**Sebastian Vettel** 617.**Jenson Button** 318.**Sebastien Bourdais** 219.**Giancarlo Fisichella** 020.**Takuma Sato** 021.**Anthony Davidson** 022.**Adrian Sutil** 0**MS tímov**1.**Ferrari** 1112.**McLaren-Mercedes** 1003.**BMW Sauber**904.**Toyota** 355.**Renault** 316.**Red Bull-Renault** 247.**Williams-Toyota** 168.**Honda** 149.**STR-Ferrari** 810.**Force India-Ferrari** 011.**Super Aguri-Honda** 0 Text: Martin Ruisl








Pokračujte na ďalší príspevok »



Redakčný špeciál

Finále testu AUDI Q8 SUV: Skvelé auto, čo dodať. Sumarizujeme dôvody, prečo by ste si ho mali kúpiť aj vy

  • Audi Q8 SUV je síce športové auto, ale aj rodinné. Je to SUV, ale s estetikou kupé a bezrámovými oknami ulahodí aj oku estéta. No a technologická vyspelosť, to je triumf, ktorý má Audi pripravený pre každého zákazníka bez ohľadu na stupeň výbavy.

     Pozrite sa s nami na tri časti seriálu o Audi Q8 SUV.  
  • Autopriemysel

    Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.