Mazda 2 1.5 MZR: Mušia váha

Redukčná diéta zabezpečila Mazde 2 viacero ocenení vrátane slovenského titulu Auto roka. Čo narobí s touto ľahkou váhou momentálne najsilnejší ponúkaný agregát 1.5?
Vydané  Text: 

Na úvod musíme schladiť všetkých fanúšikov japonského motorového extrémizmu. Toto nie je MPS a ani sa to nechce na MPS hrať. Mazda nás možno niečím v tomto smere prekvapí, ale na to si musíme počkať. Zatiaľ sa posadíme do päťdverového hatchbacku s výkonom 76 kW (103 k), ktorý tiež ponúka slušnú porciu zábavy. Podľa interiéru nespoznáte, že sedíte v špičkovej verzii tohto modelového radu. Spracovanie je síce solídne, no privítali by sme trochu živšie farby a mäkšie plasty. Najsilnejší agregát sa kombinuje len s najvyššou výbavou GT, čo do interiéru prináša komfortné detaily ako audiosystém s meničom na 6 CD, vyhrievané sedadlá, elektrické sťahovanie všetkých okien či bezkľúčový systém štartovania. Ocenili by sme ešte aj tempomat, ten však Mazda neponúka. Škoda. Agregát s pomerne ľahkým autom podľa očakávania nemá veľa práce. Jeho charakteristika je pomerne športová a rád si vypýta vyššie otáčky. Ak sa však necháte vyprovokovať, zvlášť v mestskej premávke sa to prejaví pomerne rýchlym úbytkom paliva v nádrži. A udržať sa v tomto autíčku na uzde vyžaduje skutočne pevnú vôľu. K zážitkom z jazdy prispieva aj výborné radenie päťstupňovej prevodovky. Tá by mohla mať dlhšie sprevodovanie, pretože pri diaľničnom tempe je ručička otáčkomera trochu vyššie, ako by sme si predstavovali. Na druhej strane musíme oceniť ticho, ktoré v kabíne počas jazdy vládlo. Pocit istoty u vodiča utvrdí tvrdšie naladený podvozok, ktorý vás ale trochu vytrestá na menej kvalitných vozovkách. Jazdnú stabilitu by mala strážiť elektronika DSC. Tá má však pomerne voľné nastavenie. Na druhej strane zasahuje s veľkým citom, takže o jej činnosti sa dozviete len blikaním kontrolky. Pri vysokých rýchlostiach však odporúčame posadiť dozadu aspoň vrece cementu, zadná náprava má totiž v tiahlych zákrutách trochu pretáčavé sklony. Text: Martin Ruisl Foto: PANER (1) a autor **HODNOTENIE: \* \* \* \*** **Plusy** Bohatá výbava, športové jazdné vlastnosti, obratnosť, presné radenie aj riadenie, kvalita spracovania, kultúra chodu motora. **Mínusy** Tvrdší podvozok, horšie utlmenie hluku podvozka, niektoré plasty v interiéri, malá palivová nádrž, vysoká cena. Technické údaje**Motor****benzínový 1.5 R4**Zdvihový objem1498 cm3Výkon76 kW/103 k pri 6000 ot/minKrútiaci moment137 Nm pri 4000 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška3885x1695x1475 mmRázvor1490 mmBatožinový priestor250/787 lPohotovostná hmotnosť1035 kg**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť188 km/hZrýchlenie 0-100 km/h10,4 sSpotreba počas testu6,7 l/100 kmSpotreba uvádzaná výrobcom5,9 l/100 kmEmisie CO2140 g/km**Cena**Základná cena verzieod 550 900 Sk s DPH








Pokračujte na ďalší príspevok »



Autopriemysel

Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.
  • Autosalón v Ženeve 2024 naživo

    Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov. Zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu.

     Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče. Autorom našich fotografií je Rudolf Banecký.