Nový šesťvalec Audi 3.0 TFSI

Audi rozširuje svoju motorovú ponuku o vysokovýkonnú chuťovku s označením 3.0 TFSI. Nasadenie prepĺňaného šesťvalca zatiaľ nie je známe.
Vydané  Text: 
Šesťvalcový agregát usporiadaný do V s priamym vstrekovaním benzínu má objem 2995 cm3 a hoci nesie označenie TFSI, prepĺňa ho kompresor typu Roots s maximálnym plniacim tlakom 0,8 baru a medzichladičom stlačeného vzduchu, ktorý je umiestnený medzi radmi valcov. Výkonové parametre nového motora sú 213 kW (290 k) pri 5000 ot/min a 420 Nm v rozpätí 2500 – 4850 ot/min. Maximálne otáčky sú 6500 za minútu. Priemerná spotreba závisí od modelu, Audi však tvrdí, že s každým autom sa zmestí pod 10 litrov na 100 km. Agregát spĺňa emisnú normu Euro 5. Konštrukčne je určený pre všetky modely s pozdĺžne zabudovanou pohonnou jednotkou, teda A6 či A8. Je pravdepodobné, že nový agregát bude debutovať buď pri facelifte modelu A6 alebo v novom štvordverovom kupé A7.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.