Brabus Bullit Black Arrow

Motor V12 Biturbo, výkon 730 koní (537 kW), 1320 Nm, zrýchlenie na stovku za 3,9 sekundy, maximálka vyše 360 km/h. To sú miery ďalšieho zo série najrýchlejších sedanov z Bottropu.
Vydané  Text: 

Nemecký úpravca trojcípych hviezd si nedá pokoj. Nepriatelia rýchlych superstrojov ho v poslednom období preklínajú ostošesť, o to aktívnejší je však v príprave stále nových. Ten najnovší má v rodnom liste charakteristiky ako „ultra rýchly“, „ultra výkonný“ a „nápadne nenápadný“. Za nimi stojí dvanásťvalec prepĺňaný dvoma turbami, ktorý museli do motorového priestoru východiskového Mercedesu triedy C osadiť s chirurgickou presnosťou, inak by sa tam asi nevliezol. Samozrejme, vyžiadalo si to množstvo modifikácií karosérie. Pokiaľ ide o samotný agregát, v porovnaní s predošlou aplikáciou v modeli menom Brabus Rocket, vychádzajúcom z Mercedesu CLS, narástol jeho zdvihový objem z 5,5 na 6,3 litra, vďaka kľukovke zabezpečujúcej vyšší zdvih piestov, a tiež po prevŕtaní valcov. Hlavy valcov boli optimalizované pre rýchlejšie prúdenie plynov a dostali tiež vysokovýkonné vačkové hriadele. Výsledkom je maximálny výkon 537 kW (730 k) pri 5100 ot/min. Brutálny krútiaci moment 1320 Nm musel byť v záujme zachovania zdravého rozumu a integrity pohonného reťazca umelo znížený na 1100 Nm. Pohon sa prenáša na zadnú nápravu cez zosilnený päťstupňový automat a diferenciál so 40-percentnou svornosťou z vlastnej produkcie stajne Brabus. Dynamické parametre berú dych adekvátne tým výkonovým. Šprint 0-100 km/h trvá iba 3,9 sekundy, 200 km/h padne za 10,5 sekundy, 300 km/h je na tachometri za šokujúcich 24,5 sekundy. Maximálna rýchlosť, až si niekto reálne trúfne na jej odmeranie, by mala presahovať 360 km/h. Takýto superstroj si zaslúži aj náležitú kamufláž. Lakovaný je v štýle neviditeľného stíhacieho bombardéra typu „stealth“, teda celý do matnej čiernej. Veľa lesku neprodukujú ani špeciálne predné a zadné nástavce pod nárazníkmi, vyrobené z karbónu, O čiernych diskoch kolies s pneumatikami rozmeru 265/30 ZR19 vpredu, resp. 285/30 ZR19 vzadu, ani nehovoriac.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Autopriemysel

Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.
  • Autosalón v Ženeve 2024 naživo

    Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov. Zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu.

     Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče. Autorom našich fotografií je Rudolf Banecký.