WRC: Rally of Turkey

Prvú polovicu Majstrovstiev sveta rely uzavrela náročná turecká rely. Ôsme podujatie seriálu vyvolalo množstvo kritických reakcií.
Vydané  Text: 

Turecká rely patrí do kategórie drsných šotolinových súťaží. Jazdí sa v kopcoch na juhu krajiny, kde je množstvo voľných kameňov, ktoré len čakajú na rozbehnuté súťažné autá. Defekty a škody na majetku sú na dennom poriadku. Otáznikom môže byť aj počasie, sneh sa tento rok neočakával. Podujatie otvorila štvrtková rýchlostná skúška v areáli Univerzity v Antalyi. Tesného vedenia sa ujal Loeb, ktorý v piatok ráno vyrazil na trať ako prvý. Za ním štartovali Solberg a Hirvonen. V týchto podmienkach však platí, že prvý zametá trať a len zriedka dokáže dosahovať konkurencieschopné časy. Loeb sa tak prepadol na siedme miesto a prepustil pozíciu Hirvonenovi. Svoj životný úspech však víťazstvom na druhej rýchlostke dosiahol Urmo Aava. Jeho radosť netrvala dlho, v ďalšej skúške zlomil zavesenie. Situácia na trati nahrávala Fordom, ktoré obsadili väčšinu prvej osmičky. Veľmi dobre sa predvádzal Galli, vo vedení sa však striedali továrenské Focusy. Citroëny a aj Subaru sa doťahovali len veľmi pomaly. Do hry vstúpilo taktizovanie, ktoré Ford už neraz predviedol. V piatok večer tak na výsledkovej listine opäť trónilo meno Loeb. Tím Citroën nešetril kritickými slovami. Sobotnajší scenár sa tak veľmi podobal tomu piatkovému: Loeb sa trápil, Hirvonen a Latvala pohodlne viedli. Problém s motorom stál Galliho tretie miesto, naopak stratené minúty sa snažil dobehnúť navrátilec Aava. Vedenie si s prehľadom držal Hirvonen, jediný výraznejší súboj sa črtal o štvrté miesto, o ktoré bojovali Henning Solberg a Sordo. Subaru a Suzuki boli na tejto rely dosť bezzubé. Obe SX4 sa po sobote definitívne rozlúčili: Gardemeister s prerazených chladičom uvaril motor, Anderssona zradila elektrika. Po vydarenom debute novej Imprezy sa Solberg držal len na malých bodoch, Atkinson sa nezmestil ani do top 10. Pred posledným dňom rely sa Ford rozhodol netaktizovať a tak na trať vyrazil prvý Hirvonen. Jeho náskok bol však taký veľký, že si mohol dovoliť aj menšie zaváhanie. Loeb naopak nedokázal využiť výhodu čistej trate a nedarilo sa mu atakovať vedúce Fordy. Jediný, kto reálne ešte mohol myslieť na víťazstvo, bol Latvala. No v 18. rýchlostke urobil chybu a bolo rozhodnuté. Zbrane stiahol aj Loeb, ktorý sa sťažoval na opotrebenie pneumatík a uprednostnil body za tretie miesto pred nezmyselnou naháňačkou. Rozostupy v rámci prvej a druhej trojice však ukazujú vyrovnanosť poľa v náročných podmienkach. Rally of Turkey 13.6. – 15.6.2008 – výsledky1.**Mikko Hirvonen**BP Ford Focus RS WRC 07**4 hodiny 42 min. 07,1 s**2.**Jari-Matti Latvala**BP Ford Focus RS WRC 07**+ 00 min. 07,9 s**3.**Sebastien Loeb**Citroen Total WRT C4 WRC**+ 00 min. 25,7 s**4.**Dani Sordo**Citroen Total WRT C4 WRC**+ 02 min. 25,6 s**5.**Henning Solberg**Stobart VK Ford Focus WRC 07**+ 02 min. 33,7 s**6.**Petter Solberg**Subaru WRT Impreza WRC 2008**+ 02 min. 48,2 s**7.**Matthew Wilson**Stobart VK Ford Focus WRC 07**+ 04 min. 24,2 s**8.**Conrad Rautenbach**PH Sport-Citroen C4 WRC**+ 07 min. 46,7 s**9.**Federico Villagra**Munchi’s Ford Focus WRC 07**+ 09 min. 34,1 s**10.Barry ClarkMunchi’s Ford Focus WRC 07**+ 14 min. 48,8 s** Priebežné poradie WRC 2008**MS jazdcov**1.**Mikko Hirvonen**592.**Sebastien Loeb**563.**Jari-Matti Latvala**344.**Chris Atkinson**315.**Dani Sordo**306.**Petter Solberg**207.**Gigi Galli**178.**Henning Solberg**169.**Matthew Wilson**1210.**Federico Villagra**811.**Urmo Aava**612.**Conrad Rautenbach**613.**Francois Duval**514.**Andreas Mikkelsen**415.**Jean-Marie Cuoq**216.**Toni Gardemeister**217.**P-G Andersson**118.**Juho Hanninen**119.**Sebastien Ogier**120.**Andreas Aigner**1**MS tímov**1.**BP Ford Abu Dhabi**992.**Citroen Total**903.**Subaru**534.**Stobart VK M-Sport**415.**Munchi’s**196.**Suzuki**10








Pokračujte na ďalší príspevok »



ROZHOVOR

Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.

  • Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.

     Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.
  • MOTO

    BMW R 1250 RS: Rýchlo a ďaleko

  • Mníchovský dvojvalcový motor typu boxer neodmysliteľne patrí k ikonickému cestovnému enduru, ktorému nik nepovie inak ako GS.

     Lenže keď už konštruktéri majú túto techniku, vedia ju použiť aj v iných modeloch. a pre inú cieľovú skupinu. Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
  • Nový model

    Malé žihadlo. Nová Cupra Born VZ má mohutnejší výkon, adaptívne tlmiče a bubnové brzdy. Na jeden záťah prejde až 570 km

  • VZ je skratkou slova Veloz, čo znamená po španielsky rýchly a tradične označuje najvýkonnejšie verzie modelov značky.

     CUPRA Born VZ má výkon zvýšený na 240 kW (326 k), zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 200 km/h. V minulom roku CUPRA predala 45 300 kusov Bornu, čo predstavuje medziročný nárast o 44,4 %.